Zannaa

Alla inlägg den 3 november 2008

Av Zanna - 3 november 2008 15:46

Ja då har man dammat, skurat toaletten, städat i rummet där fåglarna befinner sig.

 Ända nackdelen med mina underbara pippisar är att de skitar ner så mycket och då menar jag bokstavligen... Men snart ska de får en ny stor bur med massa med fina saker;) Nu sitter jag en stund och vilar upp mig har bara golvet kvar nu..Men det känns sådär kul..Vi får se hur länge jag måste vila mig;)


Hmm när klockan var ett någon gång så fick jag ett väldigt glädjande telefon samtal;) Jag visste inte om jag skulle springa maraton eller dansa jag blev så glad och samtidigt så nervös..

Men någonstans inom mig kommer de tvivlande känslorna smygande..Håller du måttet Zanna?? Klarar du verkligen detta?? Är jag värd det?? Ja alla sådana tankar.. Men det lägger sig förhoppningsvis..Idag tänker jag bara njuta av att vara glad och spänd;)


Just det vi måste ju ha en dagens fråga..dagens fråga är vilken färg har själen?


En väldigt speciell vän till mig frågade mig den frågan en gång och efter det så kan jag inte släppa den frågan. Jag tycker att det är en vacker fråga på något sätt, den får mig att tänka till. En fråga som kan ha så många svar.Mitt svar på den frågan, ja jag tror att själen kan ha så många olika färger. Att färgen förändras i själen beroende på hur en människa känner sig just för stunden. Så jag tror att människans själ har alla regnbågens färger. Och jag tror att själens färg återspeglas i människans ögon. I vissa lägen med lite extra glitter;)


När vi ändå pratar om djupa känslor, så tror jag att varje människa ibland borde stanna upp i sitt liv och fundera över vad som egentligen gör en lycklig. Det är inte alltid det att det måste hända stora saker för att man ska bli lycklig. Eller att de största finaste presenterna alltid är det som gör en lycklig ,jag tror att det är de små sakerna som man sällan tänker på som gör en lyckligast.

 Man måste lära sig att sätta värde på de sakerna som ofta glömms bort..


Med de orden säger jag..;)

" Jag ångrar ingenting, för jag har valt mitt sätt att leva"

citat Lasse Stefanz


Se ya..




Av Zanna - 3 november 2008 09:34

Måndag minsann..

Är det någon mer som tycker att det är svårt att hitta på något på sina lediga dagar?

Ibland så känns det verkligen jätte tråkigt att vara ledig en dag som ingen annan är det.. Mmm just det jag har ju faktiskt något att göra..jag ska ju städa kan det bli roligare;) På tal om det..Jag skulle vilja hävda att det tråkigaste som finns är att städa.Visst jag köper det där om att det blir fint när det är klart men det är ju såå tråkigt..Plus att man alltid hittar massa saker som man skulle behöva göra. Jag brukar alltid tänka så att det gör jag nästa gång..Visst att jag gör eller;)


Bilden som följer dagens inlägg, är tagen i fredags innan jag skulle gå till jobbet. Tänkte jag skulle dokummentera mina arbetskläder inför kvällen..Fotograf: Ingen mindre än Zanna;) Där av att bilden är sådär tagen Ha ha ha.

Jag måste nog vara tidernas sämsta fotograf..Jag tycker om att fota men bilderna blir aldrig så bra som man har tänkt sig..Har ni inte framkallat bilder någon gång och undrat vad det är bilderna egentligen föreställer..hmm vad är det där för svart boll jag har fotat. Jag tror det händer mig typ jämnt.

Och fotona av mig  själv brukar alltid bli sådär..Men ja dagens konstaterande får nog bli..Jag passar helt enklet inte som fotomodell;) Men men jag är glad ändå:)


Veckans stora projekt kommer att bli, vad ska jag ha på mig på bröllopet på fredag??

Och för alla som nu sätter kaffet i halsen, Nej det är inte jag som ska gifta mig;) Utan min kusin...Ha ha

Jag är jätte nervös för att gå på bröllop..Jag vet ju knappt hur jag ska bete mig. Jag har säkert jobbat på över 100 bröllop under min tid som servitris men aldrig varit bjuden på ett..En liten uppmaning till mina tjejer som är förlovade..Dags att gifta sig för Zanna vill vara med och planera bröllop, och inte minst gå på bröllop;) Men frågan kvarstår fortfarande vad ska jag ha på mig?

Daten på bröllopet kommer att bli världens bästa kille...Min egen lillebror;)

Det kanske är något som också ska tilläggas i min presenation..Är en stolt stora syster som gör vad som helst för sin lillebror..Kommer nog alfrig att förstå att han också är vuxen nu.


Var ute en sväng i lördags..Var på väg till en tjej middag med min egna vän Dali...På vägen träffar jag på lillebror som är ute med sina kompisar...Sen när vi är på väg ut på krogen efter några timmar träffar jag på lillebror och gänget igen..Men den här gången är han lite små full och fnittrig;) Ja det är sant min lillebror blir fortfarande fnittrig när han dricker..Varpå hans kompisar upplyser mig om att de håller på att supa honom under bordet;) Storasyster träder in och säger att det är bättre att de tar det lungt ett tag och sluta för fan och drick;) Nej jag har inte vant mig vid tanken att han faktiskt är stor nu;) Konstigt det där han kommer nog alltid att vara 12 år i mina ögon...


Nej nu har jag yrat tillräckligt..

Dags att ta tag i den där j-la städningen..


Hörs sen..


// Zanna "the one and only städtant" Andersson



Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Blogkeen

Dagarna i Zannas liv

Ovido - Quiz & Flashcards