Zannaa

Direktlänk till inlägg 15 november 2008

Shall We Dance;)

Av Zanna - 15 november 2008 02:33

Ska vi dansa inatt mina vänner?!;) Nyss hemkommen från helkväll på borgen..Har jobbat i baren och serverat drinkar så att det bara svängde om det;) Över 570 personer hade tagit sig till  bogen denna afton för att bevittna uppgörelsen i årets Shall We Dance... Lokala kändisar som ska lära sig dansa allt från cha cha till weinervals tror jag. Gästerna var där, dansarna var där med sina glittriga klänningar, de konstiga drinkarna fanns där..och ja till och med självaste Tony Irwing var där..Hel kul kväll faktiskt...;)


Jag fick kvällen till ära gå ut och plocka lite tallrikar..Jag har nog alltid tyckt att min serverings arm har varit vältränad och att det brukar aldrig vara några problem.. Men men man kan inte jobba en kväll utan att förvånas..Efter två vändor med ett par tallrikar över tio så skakade armen bara, det kändes som att jag hade kramp..Fick då gå ner till att bara plocka med mig några få tallrikar och springa flera gånger men det klarade inte Zanna minsann..Så jag struntade i krampen och plockade mina över tio tallrikar;) Men det känner jag av nu kan jag säga hela armen värker..Men men det är lika bra att öva upp den för att snart är det dags att jobba julbord..


Hade tänkt att jag skulle berätta kvällens roligaste kommenatar eller som jag kallade den sist klockrenaste kommentaren..Tyvärr så var det inte så mycket sådant ikväll..men däremot så var det killen som trodde att han beställde en världskänd shot och kunde inte för allt i världen förstå hur jag inte kunde veta vad det var.

Se det här framför er..

Collaste killen på stället kommer fram till mig i baren och ska beställa..

- Jag tar en jäger slammer och en redbull..

Hmmm Zanna tänker igenom allt vad hon har lärt sig genom åren, går igenom hela drink boken i huvudet men nej ingen jäger slammer;)

-Okeeeeeeeeejjjjj, vad är det för något då??

-Ehhh jo alltså det är en ehhh en jäger som man får i ett shot glas och sen så har man ett glas med redbull vid sidan om och sen släpper man ner shoten i den....

-hmmm mmm okej, som en jäger redbull alltså?? Smart ace;)

-Nej nej det går inte det blir inte samma effekt.. 

Tönt tänker jag och går i alla fall iväg och hämtar två glas med redbull och sen häller upp jäger shoten..

Och vad gör killen...Jo han släpper inte ner shot glaset i glaset utan han bara häller i jäger in redbullen...


AAAAAAAAA är det någon som skojar med mig eller.. jag går fram till killen och frågar om det var så han skulle göra..

-hmm ehhe alltså..shotglaset var för stort så att det blev inte samma effekt..

Ja ja så går det när man hittar på drinkar, de finns ju inte;)

Man slutar aldrig att förvånas...


Ja då var det offciellt då..den nya tjänsten.. Man undrar vad alla kommer att tycka..


Ohh Lasse Stfanz släpper en ny platta nu precis till jul hur bra är inte det minsann;)


Imorgon blir det party med tjejerna, dansabands kväll i Björs;)


Tills nästa gång mina vänner..


See ya..



 
 
Ingen bild

Anonym

18 november 2008 20:39

Lycka till med din nya tjänst nu och bry dig inte om avundsjuka kollegor som tycker du bytt sida! Såna finns det alltid för många av. Ha kul och gör ett bra jobb så kommer det att gå så bra så!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zanna - 13 oktober 2018 16:43

Oj vad det var länge sen. Var inne på skoj för att se om mitt användarnamn fortfarande fanns.. Och det gjorde det :) Fler år senare.. ...

Av Zanna - 27 september 2016 18:58

Det var länge sedan jag var inne här, trodde faktiskt aldrig att jag skulle logga in i igen. Mycket har hänt sedan sist och väldigt ont gör det. Anledningen till att jag är idag är helt och hållet mitt fel. Att tycka synd om sig själv gör ingen nytt...

Av Zanna - 9 mars 2016 14:12

Nu var det så där länge sen igen. Egentligen så vet jag inte vad jag ska skriva. Igår fick jag reda på att jag inte kommer få förlängt på grund av att jag har varit borta så mycket, sjukskriven. Jag tycker det är orättvist och blev väldigt besviken...

Av Zanna - 28 februari 2016 08:40

Av Zanna - 20 januari 2016 14:26

Oj det var länge sen. Saknar att skriva av mig men det blir liksom inte av. 2016 är här och man sätter upp massa med mål, för att sen inse att man kanske inte har klarat av hälften av dem. Jag har i alla fall bestämt mig för att detta år är mitt år...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Blogkeen

Dagarna i Zannas liv

Ovido - Quiz & Flashcards