Zannaa

Alla inlägg den 24 januari 2009

Av Zanna - 24 januari 2009 03:18

Ha ha nyss hemkommen ifrån en kväll innanför baren på borgen..Jag har en låt rad som har fastnat och jag blir inte va med den..la la la om du vill ha mig kom och ta mig som jag är;) Det är ju egentligen helt rätt, jag menar man blir kär i en person för att den är som den är men sen är det ju många som vill försöka ändra på en..Hmm jag tror minsann att det aldrig kommer att gå att ändra på mig..Jag kommer alltid att vara som jag är;) Inte för att jag vet om det är bra eller dåligt men men;)


Oh vad jag älskar att stå innanför baren..Mmm jag känner mig levande och det är så roligt..Jag saknar verkligen att stå där varje helg..men sen ska tilläggas att människorna som står utanför baren kommer aldrig att förändras;) Jag skulle nog vilja säga att alla människo typer finns representerade där, den blyge, den flirtige, den ensamma, den svikna, den kära..Ja ni fattar säkert vad jag menar..Sen har vi den typen som jag bara älskar.... en typen som tror att han/hon (oftast en han faktiskt) är bästa kompis med bartendern.. Jag har en sådan nu..Jag vet inte antingen hänger han jämnt på borgen eller så lyckas jag bara träffa in de gångerna som han är där.. Jag träffade på han första gången när jag jobbade när Lasse Stefanz spelade.. För att beskriva honom är han en typisk 18 och en dag kille;)

I alla fall vid mitt första möte med honom så stod han och härja som fan i baren..Han hade ju stått i över två timmar och väntat..hmmm eller?!;)

Och sen när jag väl bestämmer mig för att ta hans beställning så frågar han mig


- Vet du vem jag är?

 mmmm mongo

- Nej jag vet inte vem du är..Skulle jag veta det?

- Ja det är klart att du ska veta..Du ska servera mig först..

mmmm välkommen till den riktiga världen lill killen...

-Eh okej, vad vill du ha att dricka??

-Men vet du inte vem jag är.

Nej har jag sagt..vem är du då??

-Jag är faktiskt Olle Jönssons brorson..

-Eh yeah right;) Olle Jönsson är då för er som inte vet det, sångaren i Lasse Stefanz..

Jag tror så här att om han var det så skulle han inte bete sig hur som  helst..

I alla fall han var där idag..ohh en vacker dag säger jag bara;)


Men sen träffar man ju också helt underbara människor också.. Ett exempel är herrn som kommer fram med sin fru..Hon beställer en öl..han funderar lite och sen håller han för hennes öron och beställer en orgasm;) Ha ha hur ballt är inte det. En man i 50 års åldern som dricker orgasm..ja det var nog kvällens upplevelse...


Jag hade en stammis en gång som alltid spenderade sina kvällar i baren för att prata med mig.Under de lugna kvällarna så hann man ju pratat med varandra rätt mycket. Och sen en dag så kom han med förlovningsringar och frågade mig om vi skulle gifta oss...Hmm  jag gav honom till svar att jag var jätte smickrad men försökte få honom att förstå att jag var en Zanna i baren och en annan Zanna när jag var privat..Jag har funderat rätt många gånger på hur han egentligen tänkte innan han gick dit den kvällen..Konstigt..Jag menar vem skulle fria till någon som man bara har sett jobba?? Eller är jag elak nu kanske?

Men jag anser faktiskt att man inte lär känna någon på det sättet.

Eller..ja det får nog bli dagens fråga..När är man säker på att man vill spendera resten av sitt liv med någon??


Mmm nu till lite roligare saker..

Vi har länge pratat om att köpa hund...eller jag rättare sagt..óch nu har jag hittat den..en av bandmedlemmarna i Lase Stefanz har en kennel..Labradorer.. Där ska jag köpa min hund minsann..En Lasse Stefanz hund..vem vet han kanske till och med kan få sin egen cowboy hatt;)


Med det mina vänner säger jag Godnatt eller godmorgon..


Tills nästa gång See ya


Z

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Blogkeen

Dagarna i Zannas liv

Ovido - Quiz & Flashcards