Zannaa

Alla inlägg den 11 februari 2009

Av Zanna - 11 februari 2009 18:48

Hola!!


Mitt tredje inlägg idag det måste vara rekord;) Eller närmare bestämt det är rekord..Kanske jag har en blogg drottning i mig trots allt;)

Jag vet inte om jag någon gång har pratat om drömmar..Alla har vi säkert massor med drömmar i livet som man någon gång vill uppleva... Jag har en dröm..I have A Dream..;) Som jag nog aldrig kommer att släppa..i ett tidigare inlägg så berättade jag om att under många år så spenderade jag och min familj våra sommrar på Öland. Strand hotell var mitt dröm ställe..Hmm inte minst för No Tjafs såklart;)

Men när jag började arbeta på krogen dagen efter att jag fyllt 18 år..Så fick jag en dröm.Det var att någon gång i livet arbeta där..En sommar...Mmm jätte töntigt jag vet..Det är något med det stället som gör att jag bara vill jobba där..Hmm det visade vara lättare sagt än gjort... Hmm nu mina vänner ska jag avslöja en hemligehet för er..Jag har sökt till Strand hotell sedan jag fyllde 18 år.. Hmm det måste nog bli i 7 år då... hmm jag är gammal minsann...och har jag jobbat där än... Nej!!! men nu är 2009 års ansökan inskickad..Skam den som ger sig..Jag vill nog bara tala om att har man drömmar så tycker jag att man ska göra allt för att få dem att inträffa;) Man kanske lyckas, man kanske inte lyckas.Vem vet..Men man har i alla fall försökt... Vare sig jag gjorde fel eller rätt, har jag valt mitt sätt att leva;)

Av Zanna - 11 februari 2009 17:41

På tal om det måste jag ju göra ett tydliggörande;) Serveringslärare är helt enkelt en lärare som jobbar på restuarangskolan och lär eleverna att servera;)

Tack min trogna läsare för att du finns;) är fortfarande nyfiken på vem du är ;)

Av Zanna - 11 februari 2009 17:24

Usch har haft en dag som har varit otroligt jobbig idag..mmm känner mig nere och jätte less på allt.. Den senaste tiden på mitt nya jobb har jag ju som jag säkert berättat om tidigare börjat tvivla på mig själv väldigt mycket..Konstigt innan det nya jobbet var jag stark i mig själv, tvekade inte för att ta nya uppdrag och så vidare..Kände att lågan brann;) Hmmm men nu minnsann har den slocknat och nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Jag borde stå upp för mig själv och tala om för högre makter att det inte funkar och att jag vill ha en förändring eller gå tillbaka till mitt gamla jobb..men det är nog en av mina stora svårigheter..Ja att stå upp för mig själv..Blir lite rädd för att någon ska bli arg på mig..Vill ju vara alla till lags och att alla ska tycka om mig och att jag gör bra ifrån mig... Hmm ja det är klart det vill väll alla antar jag;) mmmm usch jag vet inte hur jag ska göra..En del av mig vill bara gå tillbaka det gamla som jag faktiskt är bra på..hmm tror jag;) Och en del av mig vill ju liksom inte ge upp..det känns som om man sviker sig själv då..Ja ja får sova på saken och se vad som händer...


Mmm det var dagens klagomål det tror jag:(


Ja just det igåt var Zanna the racer ute och körde bil,,...Hmm ja vad ska man säga en dag kanske jag också får körkort vad vet jag;) Men jag hoppas verkligen det...


Har funderat på en sak... Kan man någon gång ha rätt att vara otrogen..?? jag menar är det någon gång som det faktiskt är okej? det är ju många som har familj eller inte familj ska man väll också säga..Finns det någon gång som det är okej?? Någon gång som anledningen är okej och att man kan acceptera det??Funderar rätt mycket på det under vissa perioder..Men jag tror inte att jag kommer fram till något svar jag känner mig nöjd med...

Hmm det kanske är så att jag helt enkelt funderar för mycket på saker och ting..Men jag kan faktiskt helt enkelt inte låta bli att fundera..Det dyker upp frågor hela tiden som måste analyseras...;) Och sen kan man tänka så här också utan mina funderingar så skulle jag inte ha någon blogg att skriva och det är ju rätt skönt att skriva blogg...


Hmm  vad ska vi ha för dagens fundering/fråga idag..Mmm det får nog helt enkelt bli det..är det någon gång rätt att vara otrogen??

Jag måste nog erkänna att jag har nog ett tillfälle då jag tycker att det är rätt att vara otrogen..Men jag väljer att hålla på den en stund...


Med dina mina vänner så får jag säga CIAO!!


The one and only

Z

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Blogkeen

Dagarna i Zannas liv

Ovido - Quiz & Flashcards