Zannaa

Alla inlägg den 4 juni 2009

Av Zanna - 4 juni 2009 19:13

Ja mina vänner då var man på benen igen efter ett antal dagar hemma i sängen. Måste ju faktiskt säga att benet känns betydligt mycket bättre, hoppas på att kunna börja träna igen nästa vecka;) Men ska tilläggas utan att ha blivit uppringd;) Jag ser fram emot att börja träna igen, känner mig som en liten köttbulle;) Beach 2009 säger jag bara;)


Just nu sitter jag på tåget ner ifrån Gävle, känns lite konstigt att bara sitta här, annars är man ju van vid att jobba den här sträckan. Men jag har ju tur som kan hålla mig lite sysselsatt med en liten blogg;) 


Fick VG i datakunskap..Usch jag är faktiskt inte nöjd jag ville ju faktiskt ha MVG, tyvärr så var jag väl inte värd det. Sätter ofta en hög ribba vad gäller sådana saker, och sätter då i och med detta en väldigt stor press på mig själv. Jag försöker att tänka att jag faktiskt har lärt mig otroligt mycket av denna kurs och att betyget egentligen inte spelar någon roll. Nästa termin blir det att läsa lite matte och förhoppningsvis vinkunskap på universitet;) Jag hoppas verkligen på den kursen då kan man säga att man är ett steg i rätt riktning för att uppfylla ett av delmålen;)Men den som lever får väll se hur långt jag kommer att ta mig på den drömmen… 


Vad är det som gör att när man har separerat från sin partner känner ett så otroligt stort behov att behöva tala om det för hela världen?? Man är otroligt snabb att ändra sin sida på ”facebook” till att man är singel osv. Behöver man inte tid för att bearbeta sitt hjärta i första hand. Eller är det faktiskt så att det är en del av processen? 


Jag funderar över att ibland så tycker man att ens eget liv är en katastrof man förstår verkligen inte varför vissa saker bara ska hända en själv?! Varför ska just jag ha en sådan otur, eller varför kan jag aldrig bara få vara lycklig? Ibland kan jag uppleva att man nästan går in för att kunna tycka synd om sig själv. Jag ska inte säga att jag inte är en sådan människa för att jag tror att vi alla en eller flera gånger har tyckt synd om oss själva. Handen på hjärtat, har du någon gång tyckt synd om dig själv?I de lägena jag är på väg in i en sådan tankebana, brukar jag tänka att det är bättre att ta tag i problemen istället för att bara tycka synd om mig själv. Och sen så är det faktiskt så att det finns alltid någon som har det värre. Så mitt liv är nog inte så stor katastrof ändå;) Tro på er själva och gör något åt problemen! Är det något så finns jag alltid här och lyssnar, Glöm aldrig det! 


Church Street Saloon Får mina 10 solar utan tvekan. En restaurang uppe i Gävle med en total cowboy känsla. Färska jordnötter på bordet, isade ölglas, stora tallrikar som nästan är som serveringsfat, amerikansk inspirerad meny, me like! Till och med personalen ser ut som cowboys med sina röda kjolar och cowboy hattar. Och det bästa av allt man får slänga ner nötskalen på golvet. Känner en stark längtan efter att få leva som cowboy;) Jag har ju hatten redan!  

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Blogkeen

Dagarna i Zannas liv

Ovido - Quiz & Flashcards