Zannaa

Alla inlägg den 5 augusti 2009

Av Zanna - 5 augusti 2009 16:41

Onsdagen är kommen, hmm vilket betyder att det är bara nu ska vi se...Fyra dagar kvar att jobba..Jag går av mitt pass vid nio tiden på söndag och sen är det SEMESTER!! Hmm det ska som sagt bli så otroligt skönt.. Jag hoppas på att komma tillbaka från semester med nya krafter och alldeles full av energi..Om två dagar så är det slut på mitt vikariat..Som jag har skrivit förut så är det med väldigt delade känslor som jag lämnar detta bakom mig eller vad vi ska säga..Jag har lärt mig otroligt mycket, och hoppas på att jag har funnits där på rätt sätt och faktiskt gjort någon nytta..Jag hoppas att alla är nöjda med mig och känner av att jag verkligen har kämpat.. Tänker inte ägna denna blogg åt att tvivla på mig själv utan hoppas av hela mitt hjärta att mitt engemang har synts i mina ögon..


Efter semestern börjar en ny period av livet med förhopningsvis massor med nya utmaningar och mycket glädje..Funderar på att en gång för alla ta tag i att sluta röka tror verkligen att jag skulle må mycket bättre av det...Tror att många som läser min blogg nu höjer på ögonbrynen och inte tror mig..Men vi får se;) Jag ska göra mitt bästa i alla fall;) det lovar jag..Ser också fram emot att plugga och verkligen gå in för att ta det där förbannande körkortet;) Någon gång måste jag ju också bli vuxen...


Fick höra igår att jag var galen;)! Hmm kanske är jag lite galen trots allt men jag lämnar det till andra att avgöra det..Jaqg kämpar på för att vara mig själv och hoppas på att det ska gå åt det hållet jag vill!! Ha ha ha Zanna "the crazy one" Andersson..


Alla har vi ju drömmar i livet..Jag tror att det är det som får oss att i de värsta motgångarna får oss att kämpa vidare..För att kanske en gång i livet leva i våran dröm.. Den dagen man släpper sin dröm kanske är den dagen som man faktiskt ger upp..Håll fast vid era drömmar en dag så lever ni i den!!


Det finns ett bekymmer som jag upplever att många har..Man funderar på om just sitt egna beslut var det rätta..Vem är det som avgör om du har tagit ett rätt beslut eller inte..? Den enda som vet det är du själv... Så länge man väljer sin egna väg och står för det så är det ingen som har rätt att säga att det var ett felaktigt beslut.. Varför var det inte ett felaktigt beslut..För att det var just ditt beslut.." Jag ångrar ingenting jag har valt mitt sätt att leva"


Glöm inte vem du är....Meningen tror jag kommer från en väldigt känd Disney film om jag inte minns helt fel..Jag tror att i många lägen är det väldigt lätt att glömma just vem man är..Kanske just för att man vill vara någon som alla tycker om, man kanske vill vara som ens partner vill att man ska vara.. Men om man försöker vara någon som andra begär att man ska vara är det inte så att man kanske då glömmer vem man är...?


Dagens fråga: Är det lätt att glömma vem man är?


Med det mina vänner säger jag


Ciao


Z

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Blogkeen

Dagarna i Zannas liv

Ovido - Quiz & Flashcards