Zannaa

Direktlänk till inlägg 18 september 2009

Äntligen fredag och ledig helg...

Av Zanna - 18 september 2009 15:49

Då har den äntligen kommit...Den första ledig helgen efter semestern...Sol på balkongen, Lasse Stefanz i högtalarna och ett glas rött, ja mer begär inte jag just nu i alla fall;) Känns helt underbart att få vara ledig två hela dagar.Jätte skönt verkligen..Har konstaterat att det behövs mer än 4 veckors semester på ett år, är det någon som håller med mig??;)


Var uppe i Stockholm förra helgen och hade en överliggningen där...Passade på att att träffa en gammal kollega och vän..Hmm det tog ett tag innan jag fick kalla honom för vän, men idag så tror jag att det är okej...;) Det är en av de människor som jag respekterar för hans arbetsmoral och hans kunskap.Han har lärt mig så otroligt mycket..Men jag fick kämpa kan jag lova, det var inte bara att glida runt på ett banan skal. Spenderade många timmar i tårar under den tiden men det vad det värt..För den kunskapen han gav mig är oväderlig...Det är skönt att träffa människor som inte förändras med tiden utan bara är den de är..Det är trygghet...


Funderar lite över kan man vara arg och besviken på en person utan att visa det på något sätt..Är det den dagen som man inte visar något som man kan kalla sig själv för proffsig??


Dagens fråga: Om man inte visar vad man känner är man proffsig eller bara kall??


Jag tror på att man lär sig något av alla upplevelser man har i livet, men ibland är det inte bara bra erfarenheter...Ibland så får man en bild av en människa som man känner sig bekväm med och nästa dag visar det sig att bilden man har inte stämmer alls....Jag förstår inte riktigt det, kanske är det bara så livet är...Men på något sätt så vägrar jag att tro på att en människa kan förändras över en natt... Vad händer i så fall med allt som man sa dagen innan..??


Mmm idag har jag fixat nya sluta röka tabletter..Så nu ska jag pröva en gång till, att sluta röka!!;) Ler lite för mig själv när jag skriver detta..Jag har lite svårt att bestämma mig för när jag ska sluta röka..Många höjer säkert på ögonbrynen nu och tänker..Men det är väl bara att sluta direkt..Jag känner inte riktigt att det är så..Jag måste bestämma ett visst datum för att sluta..Jag funderar på 1 januari 2010..Kanske är det så att för en gångs skull så kan jag hålla ett nyårslöfte vad tror ni om det??


Övningskörningen..Hmm hur går det?+ Jo då jag körde till mormor häromdagen det gick faktiskt rätt bra..men jag ska köra en månad till hemma för att sen skriva in mig...Jag har en liten lill prinsessa i mitt liv som betyder mycket för mig..Hon är 14 år..Häromdagen så pratade vi om mitt körkort..Och då sa jag att när jag hade tagit mitt körkort så skulle jag komma upp och hämta henne i Flemingsberg..Och då säger hon..


- Zanna..Du måste vara trög alltså...OFTA det tar så här lång tid att ta körkort...

Ha ha ha..Kanske har hon rätt jag kanske är lite trög....


Med det mina vänner säger jag Ciao!


Z

 
 
Ingen bild

Mia

18 september 2009 23:47

Hej.. Är det inom yrket man inte visar känslor kan man väl kalla det proffsigt, men annars tycker jag bara det känns kallt. Till något helt annat, hur kan du sitta på balkongen, i solen med ett glas rött o tänka på att sluta röka???? Är det nå`n gång man VILL röka så är det väl då? Eller? Så funkar jag iaf. Hur som helst... lycka till...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zanna - 13 oktober 2018 16:43

Oj vad det var länge sen. Var inne på skoj för att se om mitt användarnamn fortfarande fanns.. Och det gjorde det :) Fler år senare.. ...

Av Zanna - 27 september 2016 18:58

Det var länge sedan jag var inne här, trodde faktiskt aldrig att jag skulle logga in i igen. Mycket har hänt sedan sist och väldigt ont gör det. Anledningen till att jag är idag är helt och hållet mitt fel. Att tycka synd om sig själv gör ingen nytt...

Av Zanna - 9 mars 2016 14:12

Nu var det så där länge sen igen. Egentligen så vet jag inte vad jag ska skriva. Igår fick jag reda på att jag inte kommer få förlängt på grund av att jag har varit borta så mycket, sjukskriven. Jag tycker det är orättvist och blev väldigt besviken...

Av Zanna - 28 februari 2016 08:40

Av Zanna - 20 januari 2016 14:26

Oj det var länge sen. Saknar att skriva av mig men det blir liksom inte av. 2016 är här och man sätter upp massa med mål, för att sen inse att man kanske inte har klarat av hälften av dem. Jag har i alla fall bestämt mig för att detta år är mitt år...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Blogkeen

Dagarna i Zannas liv

Ovido - Quiz & Flashcards