Zannaa

Alla inlägg den 1 november 2009

Av Zanna - 1 november 2009 15:49

För första gången på väldigt länge måste jag säga att jag har uppskattat en söndag...Jag brukar inte göra det utan brukar tycka att söndagen är rätt tråkig och jobbig..Men idag har den hitills varit helt perfekt..Vaknade tidigt och tog en lång frukost med massa med kaffe och sen gjorde jag mig iordning och gick ner på stan och shoppade loss..ja det gick mycket pengar men det var välbehövligt det var länge sen jag shoppade...;) Det var så mysigt att gå och bara strosa lite;)


Kvällen igår var katastrof får jag nog säga men det är som vanligt när det är dessa fester...Mmm vi hade nog 2000 pers..Men det var mycket bråk och otrevligheter...Kommentarer som gör att jag är nära på att hoppa över bardisken och bara slåss...;) Varför kan man inte bara visa lite respekt det undrar jag...." kom igång jobba lite", "jag har stått i hundra år" " gumman"..vem fan får för sig att kalla en tjej som man inte känner för gumman..Jag är inte någons gumma, om jag inte själv vill det..och speciellt inte när jag är där för att göra mitt jobb...Oh jag kan bli så förbannad....


Ibland måste man lära sig att uppskatta de små sakerna...Det är något som jag står för i alla lägen..det är de små sakerna som gör livet värt att leva...Minnen för livet..Sitter här med ett leende på läpparna, när jag tänker tillbaka på ett visst minne...Det var så här...När min mamma var ung så var hon dansbandsnörd..;) hon följde ett dansband som fortfarande spelar faktiskt, Schytts...Hon har under hela min uppväxt berättat historier för mig om när hon och hennes kompis Lotta följde det här bandet land och rike runt... Och hur mycket hon saknar den tiden..Så då tänkte jag att jag skulle överaska henne och tar då med henne på en cinderella kryssning där just schytts spelar...Mmm min lilla mammi var så glad..Hon var så uppspelt att hon knappt åt något på buffen...Sen går vi alla fall upp och ska lysnna på bandet..Och hon bara ler...Hon hade ett minne till en viss låt..En hyllningslåt till IFK Göteborg..Så jag gjorde det alla döttrar skulle ha gjort..Fixade fram papper och penna och skrev ett utlägg till bandet vem min mamma var och vilken låt jag önskade att de skulle spela...Efter någon timme..Så börjar sångaren prata och ber då min mamma komma upp på dansgolvet..Och där står min mamma, i de lägena min väldigt blyga mamma mitt på dansgolvet alldeles ensam.,.Och de sjunger den här låten för henne...Hon står där, världens vackraste mamma och bara ler med tårar i ögonen...Det för mig mina vänner är äkta lycka och en sak jag aldrig kommer att glömma...Jag älskar dig mammi.....

Det minnet kan få mig att ta mig igenom allt....


Dagens fråga....Är det lätt att glömma saker som gör livet värt att leva?


Ciao


Z


Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Blogkeen

Dagarna i Zannas liv

Ovido - Quiz & Flashcards