Zannaa

Alla inlägg den 18 februari 2010

Av Zanna - 18 februari 2010 18:45

Den som säger att alla dagar är sig lika..Ljuger! Varje dag möter man nya människor, nya utmaningar, nya problem, nya känslor att handskas med..Ibland undrar jag varför allt inte bara kan vara lätt..Men kanske är det så att man måste möta svårigheter i livet för att bli starkare?! Eller så är det så att man bara intalar sig det för att kunna ta sig igenom de svåra sakerna utan gå sönder..


Jag hade en tro om att om man var utav samma kött och blod ja då så skulle man ha så mycket lättare att förstå varandra..Men efter nogrann betänketid har jag kommit fram till att så är nog inte fallet..

Jag försöker hjälpa, finnas där och ibland till och med bära..Men ändå så går det bara åt helvete..Snart vet jag inte längre hur jag ska nå fram..Allt som jag säger kommer bara ut fel, det spelar ingen roll om jag gråter, är arg, fly förbannad det slutar alltid med att man är på bristningsgränsen och vet inte vad man ska göra..Jag förstår inte varför det ska vara så svårt att nå fram..Att ta fram den människan som man känner istället för att se den bleka avbilden av någon som betyder så mycket. Oftast så säger man så mycket dumma saker för att man helt enkelt inte vet hur man ska få människan att förstå..Och när man väl har sagt allt man vill så får man dåligt samvete för att man har sårat den andra..Jag vill inte skrika mer jag vill inte göra någon ledsen..Det enda jag vill är att ha tillbaka min bror..Min alldeles underbara lillebror...........


Oj nu blev det alldeles för känslosamt men ibland måste saker och ting bara ut..Man kan inte hålla allt inom sig jämt..Någon gång så rinner det över...Så är det bara..Men nog om det...


Varje dag gör man olika val..Hur vet man att alltid väljer rätt?? Det är ju en helt omöjlig sak att veta jag vet..Men ändå...Jag tror på natt man ska göra valet efter det som hjärtat säger...Men talar hjärtat alltid sanning?? Det är ju konstaterat att sinnet ibland spelar en ett spratt..Man gör precis som sinnet talar om att man ska göra..Och vad händer jo det ska jag tala om..Det är då man badar näck mitt i natten med bara killar och inser efter ett tag shit hur fan ska jag ta mig upp härifrån utan att någon ser mig??!!;) Ni som har följt bloggen ett tag har hört historien.


Dagens fråga: Spelar alla männrskor ett dubbelspel?


Med det mina vänner


Ciao


Z

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Blogkeen

Dagarna i Zannas liv

Ovido - Quiz & Flashcards