Zannaa

Direktlänk till inlägg 23 mars 2010

En regning tisdag minsann

Av Zanna - 23 mars 2010 18:41

Usch är det inte snö så är det regn...Jag vill ha sommar nu minsann... Fast å andra sidan jag tror inte att jag är ensam om det...Sitter med ett glas rödvin och tända ljus...En hund sovande vid mina fötter och lyssnar på Lasse Stefanz..Känner faktiskt att jag har det rätt bra just nu...


Om man skulle bortse från brevet från utbildningen som jag har sökt..." Vi vill att du ska komplttera din meritförteckning för att ha större chans att bli antagen av  oss" Hmmm oh vad jag är less minsann..Det verkar som att de vill att man ska ha alla timmar man har jobbat uppraddat...Och hur fixar man det flera år tillbaka i tiden..Plus att man måste göra ett kunskaps test..Ohhhhhh tron på mig själv just nu är lika med noll..Jag hade verkligen hoppats på att i alla fall det här skulle bli bra..Men jag fick inte ha rätt inte..Nej det är nog bara att ge upp...Jag kommer helt enkelt inte komma in..Även om jag lyckas samla ihop allt och får ihop timmarna så ska klara ett kunskapsprov också...Mmm....


Man tänker mycket på de människorna som har betytt något i ens liv..I alla fall så gör jag det..Det finns vissa människor som har en alldeles speciell plats i mitt hjärta..Som jag har träffat under åren som gått och de har på ett eller annat sätt påverkat mitt sätt att leva och tänka..Jag vill att de ska veta att de finns i mitt hjärta. Ofta så blir det så att man kommer ifrån varandra, livet har helt enkelt skilda vägar för oss att gå..Man tänker ofta tillbaka och saknar dessa speciella personer.Man är nog kanske lite bestämd att man nog förmodligen aldrig kommer att träffa dem..Men så en dag så bara finns de där en dag..Och man kan knappt tro att det är sant...Jag tror att det är ödet..Ödet har gjort sitt...;) det gör mig glad, det kanske är så att man visst kommer att träffas igen..Flera flera gånger;)

Jag har sagt det förut och säger det igen man talar allt för sällan om för de människorna som faktiskt betyder något, vad man känner. Jag kan tänka ibland att det är bättre att jag säger det för mycket istället för inte alls. För att en dag kanske man inte har chansen. Men sen är det klart alla som betyder något för en kanske man inte riktigt vågar tala om vad man känner för...Men man kanske bara borde ta sig i kragen och bara säga det..


Det är lite samma sak som alla frågor som man hade velat/vill ställa men aldrig gör det..Varför gör man inte det egentligen? frågar man inte så får man ju aldrig svaret...Man väljer istället att bara gå och undra...Man väljer att leva i ovisshet för att man helt enkelt inte vågar? Eller vad beror det på? Man vill skydda sig själv från svaret? Fast om man tänker efter varför vill man skydda sig från svaret om man inte vet vad svaret är?



Dagens fråga: Frågar man inte frågan för att man är rädd för svaret?


Over and out


Z

 
 
Ingen bild

Roffan

24 mars 2010 20:54

TRO på dig själv gumman och fortsätt kämpa för din dröm!! Man ska inte ge upp förrän man verkligen vet att det är kört ;) Många stora kramar från mig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zanna - 13 oktober 2018 16:43

Oj vad det var länge sen. Var inne på skoj för att se om mitt användarnamn fortfarande fanns.. Och det gjorde det :) Fler år senare.. ...

Av Zanna - 27 september 2016 18:58

Det var länge sedan jag var inne här, trodde faktiskt aldrig att jag skulle logga in i igen. Mycket har hänt sedan sist och väldigt ont gör det. Anledningen till att jag är idag är helt och hållet mitt fel. Att tycka synd om sig själv gör ingen nytt...

Av Zanna - 9 mars 2016 14:12

Nu var det så där länge sen igen. Egentligen så vet jag inte vad jag ska skriva. Igår fick jag reda på att jag inte kommer få förlängt på grund av att jag har varit borta så mycket, sjukskriven. Jag tycker det är orättvist och blev väldigt besviken...

Av Zanna - 28 februari 2016 08:40

Av Zanna - 20 januari 2016 14:26

Oj det var länge sen. Saknar att skriva av mig men det blir liksom inte av. 2016 är här och man sätter upp massa med mål, för att sen inse att man kanske inte har klarat av hälften av dem. Jag har i alla fall bestämt mig för att detta år är mitt år...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Blogkeen

Dagarna i Zannas liv

Skapa flashcards