Zannaa

Alla inlägg under oktober 2010

Av Zanna - 17 oktober 2010 12:32

Skönt med söndag verkligen..Även om jag är dåligt sliten efter passet på Bishop igår..Jag kom väl i säng vid sex eller nått i morse och sen upp vid kvart i tolv, då väntade tvättstugan! Jag är lite delad i vad jag tycker om söndagr..På en söndag är man ju berättigad att bara ligga och slappa om man vill, men tyvärr så består mina  söndagar oftast av en massa fix och trix hemma. Men det som är bra med att man har fix och trix på söndagar är att man slipper att göra så mycket i veckan;) Positivt tänkande mina vänner.


Funderar lite över vad jag ska göra med bloggen så att den blir lite mer väl besökt??;) Förslag? Men å andra sidan så vill jag nog inte ändra för mycket för att då är det ju inte jag heller..Men jag lovar att jag ska börja rapportera lite från baren;)


Oh jag längtar tills nästa lördag, då ska alla i Borgens personal ut och gå på dansbandskampen;) Yeiii;)


Jag pratade med en vacker människa igår, vacker både till utseende noch själ. Hon fick det att gå upp för mig att även min själ är sårad. Och det har jag kanske inte mig själv att skylla utan någon annan som står mig väldigt nära..


Jag brukar alltid försöka tänka på att man har bara en familj och den ska man ta vara på..Men ibland är det svårt att ta vara på dem när de bara gör så att man mår dåligt..Men skam den som ger sig, det kommer ordna sig en dag...Hoppas jag..


Vi alla har nog haft eller har ett sårat hjärta.Frågan är nog om det där såret någon gång försvinner..Eller om det är så att man bara väljer att låta livet gå vidare och man väljer att följa med..


Dagens fråga: Läker ett sårat hjärta?



Med det mina vänner önskar jag er en skön söndag


The one and only

Z

Av Zanna - 16 oktober 2010 12:12

Försöker att njuta av att det är ledig lördags dag..Men någonstans inom mig kan jag ändå inte riktigt slappna av, vet ändå om att ikväll ska jag jobba..Klockan 19 startar arbetspasset på Bishop;) Men det ska bli kul det var länge sen som jag var där och jobbade..Antar att det blir massa med folk... ;) Den här veckan har gått sjukt snabbt..Kan kanske berå på att varje dag efter jobbet har bestått av massa planerade saker..


Fick för mig att jag skulle börja plugga företagsekonmi på distans..Anmälde mig till kursen och beställde böcker för 800:-. Kom denna vecka fram till att det aldrig kommer att funka..Så jag kröp till korset och sa ifrån idag..Brukar fundera på hur bra det skulle vara om dygnet hade några flera timmar, men förmodligen skulle man bara lyckas fylla dagarna ännu mer då...


Jobbade på Borgen igår..Det blev en intressant kväll måste jag säga..Det var inte alls lika mycket folk som vi hade räknat med. Vi hade lite kändisar på plats som gjorde mer eller mindre ett rätt dåligt intryck..Kanske är det så att man lever på ett annat sätt bara för att man är kändis..Men men vad vet jag..Jag är bara en arbetande 27 åring och inte mycket till kändis;)


Kvällens bästa mening " om man köper popkorn får man gå in gratis på bion då?"


Ni vet när man ibland säger saker bara för att försvara sig..Man kan säga exempel: Jag är inte sur..Men egentligen inombords så är man as förbannad;) Är det samma sak när man säger: Tro inte att jag stöter på dig..Eller menar man helt enkelt att man inte stöter på personen ifråga?  Man säger så för att en kille och en tjej kan inte byta nummer bbara för att vara vänner?

Det leder mig till dags fråga:


"Tro inte att jag stöter på dig?" Är meningen en försvars mening??


Nej mina vänner, dags att ta voffi på en prommenad..

Ha en skön lördag


The one


Z



Av Zanna - 15 oktober 2010 09:23

Så länge man inte ger upp har man inte förlorat.

Av Zanna - 9 oktober 2010 09:54

Tittar in en snabbis för att jag tänkte att jag skulle skriva i min top fredags lista;) Som jag hoppas kan få er att skartta lika mycket som jag gjorde;)

Igår ringer min telefon, lite lagom stressad svarar jag:

-Zanna

-Hej, det är...

-Hallå där

- Du, jag ska fatta mig kort jag har fått en begäran på att ta kontakt med någon som är i 25 års åldern och snygg..

- Oh tack så jätte mycket att du tänkte på mig.

- Ja jag tänkte så här du är ju typ 25 och inte allt för ful!


Vaaaaaaa?!. Mmm nu har jag absolut inget självförtroende kvar.


Den andra kommenatren hördes under kväll jobbet på Borgen. Det var en av de korkaste kommenarerna jag har hört.

- Har ni några tomma glas här??

- Nej inga tomma glas, men pungen är full och behöver tömmas.

VAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA??


Med det säger jag over and out mina vänner


Ciao.


Z


Av Zanna - 7 oktober 2010 05:46

Jag hoppas dock att jag ska fortsätta känna mig pigg hela dagen och hela kvällen lång. Jag ska dubbel jobba idag så efter kontoret så blir det lite middag på Borgen...

Ska visst dubbel jobba imorgon också när jag tänker efter då blir det kontoret och sen blir det Wahlströms på Borgen. Kul!


Jag var på buggen i måndags, så sjukt kul...Jag hoppas att det kommer att passa in i Schemat även i fortsättningen;)


Har tagit ett beslut om att skjuta upp teori plugget till Januari eftersom det är så mycket nu med allt annat. Men övningsköra ska jag dock fortsätta med..Jag måste öva på att köra lite rondeller tror jag;) Varje gång som jag kör i en rondell så känns det som om det är någon som ska köra in i mig...


Funderar också mycket på jobb, allt är så himla jobbigt på den fronten..Så mycket delade meningar och känslor..Vill ju bara att det arbetet jag gör ska betyda något men det verkar svårt..Passar på att tacka för alla fina ord och stöttning som jag har fått  det här! Ingen nämd ingen glömd;) I alla fall så betyder det mycket för mig...


Funderar lite över det här med, " jag saknar dig". Jag kan uppleva att dessa ord ibland missbrukas. Någon som man inte känner så väl säger helt plötsligt, jag saknar dig. Vilket leder till reaktionen, hmm du känner ju knappt mig??

Vilket då leder till dagens fråga:


Finns det någon regel för att säga jag saknar dig??

 

Med det mina vänner


Ciao


The one and only


Z

Av Zanna - 5 oktober 2010 08:45

Jag glömde ju det bästa, hatten ligger med på Borgens hemsida...

http://www.borgennorrkoping.com/


Check it out!:)

Av Zanna - 5 oktober 2010 08:18

Jag är tillbaka;) Det känns som om det inte är första gången som jag säger det;) men nu ska återigen försöka att hålla min blogg nogurlunda uppdaterad;) Har ju haft lite semester;)

Kort uppdatering:

1. Gjorde provet för utbildningen, och vet ni jag kom IN!!!!! Men tyvärr så var jag tvungen att tacka nej.

2. Körkortet går så där.

3. Buggen är igång.

4. Jag och voffis kämpar på med träningen. men ibland är han till salu...


Måste gå men jag återkommer. Hojta till om det är något ni undrar över.


Dagens fråga:" Dansen är ett lodrätt uttryck för ett vågrätt begär" Stämmer det??


Ciao


The one and only


Z





Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Blogkeen

Dagarna i Zannas liv

Ovido - Quiz & Flashcards