Zannaa

Alla inlägg under november 2010

Av Zanna - 9 november 2010 20:41

Jag förstår inte varför just den meningen är den som hackar sig fast varenda gång man loggar in sig..Jag skriver enbart för mig själv och tycker att det bästa sättet att få ur mig vad jag känner, tycker och tänker på är att skriva blogg men ändå...Är jag konstig kanske?!:)


Idag var jag och vandrade unt i Sundsvall och bestämde mig för att gå in i en liten butik som sålde små grejor till hemmet..Och det var det bästa beslut som jag har tagit på länge..Där inne står en dam vacker som få och med ett leende som strålade mer än solen.Hennes närvaro sände ut så mycket värme att jag blev helt varm inombords...Sen började vi prata om lite om allt och ingentingen..När hon berättar att hon är från Åtvidaberg från början ler jag bara hur liten är världen?! Sen berättar hon att hon öppnade butiken för tre och ett halv år sen och jobbar med butiken 50% och som lärare 50%..Det var hennes dröm att äga butiken och nu skulle hon sälja för att hinna med livet..


Den här underbar kvinnan fick mig säker på att man ska kämpa för ens drömmar och att de verkligen går att genomföra....Tack för att du stod där just i den butiken just idag...


Dagens fråga: Vad är din dröm??


Z

Av Zanna - 8 november 2010 20:32

Hej hopp och massa med hälsningar från Norrland..;) Det är faktiskt tredje gången i mitt liv som jag är så här högt upp i Sverige..;) Andra gången här uppe i Sundsvall...Och det är lika trevligt som det var förra gången..Är här uppe för att han en biljett utbildning med nyanställda.Det är alltid lika mysigt att se dem när de jobbar med sina uppgifter och är så positiva till allt och verkligen vill lära sig..Det är då jag inser vad lyckligt lottad jag är som får vara med om detta... Jag hoppas bara att jag kan förmedla just den känslan till alla dem som jag har i kurs..Att hålla  en biljett kurs och få alla att tro på sig själva..Det är viktigast;)


Jag har funderat på en sak, hur vet man vad blickar meningar betyder egentligen?? Man har ju alltid sin egen tolkning av vad någon annan säger eller vad de säger med sin blick...Men man vet ju aldrig för att det är ju bara ens egna tolkningar...


Dagens fråga: Hur vet man vad som menas med just den blicken eller meningen??


Funderar också på hur någon kan hamna i något skit och sen inte kunna ta sig upp..jag undrar hur man ska hjälpa en sådan person när det inte hjälper att skrika, vara ledsen, finnas där..Inget hjälper...Vad ska man göra när någon försvinner längre och längre bort och man står brevid och bara ser på....


Ciao


Z

Av Zanna - 4 november 2010 08:18

Oh vad jag är trött idag..Ska fan börja lägga klockan åtta på kvällarna...För det lär ju hända not! Men men sova får man väl gör när man blir gammal antar jag...Jag tror inte att jag är ensam om att vara trött jämnt..


Torsdag, jahopp sista dagen på jobbet innan det är dags att dra mig upp mot Sundsvall för en veckas biljett utbildningen.. Åker på söndag och kommer förhoppningsvis hem under eftermiddagen på fredag..Jag kanske kan lifta med Black Jack ner om jag har tur;) De ska ju ändå ner till norrköping och spela menar jag...;) Nej vars jag får nog ta tåget antar jag;)


Funderar på om man kan gå en bartender utbildning när man är närmare 30, eller får man bara göra det när man är 18??;) jag har ju jobbat många år i baren men jag är ju självlärd det skulle vara schysst att få en ordentlig utbildning och att få det på papper..Jag kanske ska lägga till bartender utbildning på min to do list för 2011...


Usch allt känns så tungt just nu, jag vet inte riktigt vart jag ska hitta krafterna. det känns som om det mesta går åt ett helt annat håll än vad jag vill.. Det är frusterande...När allt är så tung jobbat så är det ju väldigt lätt att man tappar tron på sig själv..Självfötroendet är i botten...men men jag ska inte ge upp det är bara att kämpa på..;) för något som jag har lärt mig under livets gång är att någon gång vänder det och då får man lite medvind:) Yeii;)


Funderar lite på det här med sms flirtande, är det något som existerar? Om det gör det undrar jag hur det fungerar;)


Dagens fråga: Kan man flirta med någon över sms utan att egentligen känna varandra???


Med det mina vänner


Ciao


Z

Av Zanna - 3 november 2010 15:09

Vart du än går, ta med dig hela ditt hjärta. 

Av Zanna - 3 november 2010 08:43

Satt och kollade lite på youtube under morgon kaffet och hittade ett klipp från filmen Black Jack:) Klockren film måste jag säga, jag har nog sett den typ 1000 gånger. Men jag tröttnar aldrig..Jag älskar låten sista dansen verkligen, kanske om man är snäll så får man dansa till den någon dag...;)


Livet handlar om att ta bestlut, varje dag så fattar man nya beslut. Jag kan tycka att det är svårt att fatta beslut när det handlar om mig själv ofta velar jag bara fram och tillbaka..Vet liksom inte riktigt vad jag vill.Men jag tror jag har fattat ett beslut nu som jag hoppas jag kan hålla fast vid..Det svåraste är kanske inte att fatta beslutet utan snarare att hålla fast vid det..Den här gången ska det gå.. Jag vet vad jag vill och nu ska det göras också...


Jag har redan funderat över vad jag ska avge för nyårslöften;) Nyårslöften är löften man älskar att bryta;) Men jag ska verkligen försöka hålla fast vid dem..Ja hur det går får ni väl veta senare antar jag.


På fredag funderar jag på att gå på Borgen som gäst;) Det är titanix som står på scenen, jag är inte jätte stort fan men jag tänkte det kanske skulle vara kul..Nu när jag går på bugg kurs och allt måste man ju öva... Så jag gör mig väl iordning och går upp och svänger mina lurviga;) Någon som vill göra mig sällskap??;)


Dagens fråga: Vad är det som gör att en människa blir ihågkommen??



Ciao


Z



Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Blogkeen

Dagarna i Zannas liv

Ovido - Quiz & Flashcards