Zannaa

Direktlänk till inlägg 23 december 2010

Dagen innan julafton..

Av Zanna - 23 december 2010 15:21

Man kan kanppt tro att det redan är dagen innan julafton..Man går hela tiden och tror att det är hur lång tid som helst till jul men innan man vet ordet av så är den här. Den omtalade julafton..Jag har julpyntat hela lägenheten, granen är på plats och lyser fint, har i år till och med gjort julskinka..Men jag vet inte känslan infinner sig inte riktigt..Men jag ska snart ge mig och handla de sista julklapparna så då kommer man ju i alla fall att känna av julstressen antar jag;) Folk blir som galna just den här tiden på året och alla är super stressade..Jag tror att jag har min shoppinglista klar så jag hoppas att det ska smidigt och man lyckas att undvika köer kanske man ska säga...;)


Status på foten ja den är fortfarande som en golf boll och gör sig påmind rätt som det är..Men jag anatar att det kommer att gå över..Den enda som får lida för den här jävla foten och min klumpighet är min stackars voffi..Han är inte glad på matte nu minsann..Man får ju inte göra något;)


En av de värsta känslorna som jag vet är när man känner sig lurad..Man tror att något är på ett visst sätt, man har bildat sig en egen bild..Och sen är det någon som kommer med den sanningenliga bilden och man vet inte vart man ska ta vägen..För det var ju inte så jag uppfattade eller trodde att det var..Det är som att få en käftsmäll som man helt enkelt inte kan parera.Kanske är det så att det svider så hårt för att man innerst inne vet att det var som den sanningsenliga bilden visade sig att vara men man vill inte tro att det är så..Man börjar om och fundera på hur man ska kunna tackla det ytterligare en gång..Man ställer samma frågor till vännerna som man gjorde förra gången och förmodligen får man samma svar, det är bara det att man själv inte vill att det ska vara så.Jag undrar om jag någonsin kommer att lära mig? Jag hoppas verkligen det, för jag vet faktiskt inte hur många gånger jag kommer att klara av att ställa mig upp igen. Kanske är det så man ska göra som alla säger. Skita i det och gå vidare med sitt liv. Men det är ju så svårt...

Förlåt för de otroligt deppiga raderna men jag behövde få ur mig det  och nu känns det bättre.

Som jag har sagt förut 2011 ska bli ett bra år eller hur??;) Tänker att nästa år ska jag bara skriva positiva inlägg som den positiva tjej jag är;) Annars kanske ni som läser min lilla blogg kommer att sluta läsa;)


Idag beställde jag utbildningskatalogen för 2011 för Linköpings universitet..Tänkte att jag kunde kolla lite och se vad som finns i alla fall..


Imorgon går bilen till Åtvidaberg och världens bästa mormor och morfar..Älskar verkligen att åka till radhusgatan 15 och bara känna deras närvaro..Min morfar och mormor..Och man ska ju inte glömma bort bästa moster med kusin vitamin...


Just det vi får ju inte dagens fråga:

Tar man alltid vara på det som gör en lycklig??


Med det mina vänner ciao!


Ha en underbar julafton och ta hand om varandra.


Z

 
 
Ingen bild

nabil-bachlaoui@hotmail.com

23 december 2010 23:53

Jo gunman jag marker art du. Ar ganska splittrad o har ganska myyckrt angest och for. Mucker krav pa dig sjalv mitt rad tilldig are art du tar life avstand fran allt Ddoch fokudera pa det du vill o bry dig inte vad andra tycker gud vore med dig

Zanna

24 december 2010 01:05

Jag älskar dig pappa

 
Ingen bild

Christopher

24 december 2010 10:44

Jag måste verkligen hålla med, jag var inne i NKP igår, alltså den 23e för att handla lite och hälsa på morföräldrarna. Och "folk" beter sig helt sanslöst. Och kör helt sanslöst, jag höll på att bli påkörd 2 gånger, och hjälpte till att gräva loss en volvo ur en snödriva.
Det verkar som om stressen tillåts ta över totalt, människorna tänker inte, de är bara i rörelse !?

Jag håller verkligen med dig, angående att känna sig lurad.
Jag försöker i vardagen intala mig själv att min tolkning eller uppfattning inte nödvändigtvis är den som min medmänniska har. Det hjälper väl ibland, men jag är rädd att man blir lurad, medvetet och omedvetet, bara just för att vi alla är människor och olika.

Jag tror att vi som människor bär på mycket glädje och positivitet, men också ledsamhet och negativism. En av de många sakerna som jag tycker är underbart med dig, Zanna, är att du i grund och botten, allt som oftast redan uppfattas som den positiva individ du säger att du vill bli, men du tillåter dig ha en balanserad mix av de båda.
Jag är övertygad om att man måste tillåta sig att inte alltid vara på topp, och släppa ut lite av de där mindre positiva tankarna också.

Och av det jag svamlat om precis, följer att jag som svar på dagens, eller gårdagens fråga tror att man inte tar till vara på lyckan, alltid, ibland glider den ur händerna, för att man inte insåg att man höll i den.

Ha en riktigt mysig Julafton, och var rädd om fossingen !


Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zanna - 13 oktober 2018 16:43

Oj vad det var länge sen. Var inne på skoj för att se om mitt användarnamn fortfarande fanns.. Och det gjorde det :) Fler år senare.. ...

Av Zanna - 27 september 2016 18:58

Det var länge sedan jag var inne här, trodde faktiskt aldrig att jag skulle logga in i igen. Mycket har hänt sedan sist och väldigt ont gör det. Anledningen till att jag är idag är helt och hållet mitt fel. Att tycka synd om sig själv gör ingen nytt...

Av Zanna - 9 mars 2016 14:12

Nu var det så där länge sen igen. Egentligen så vet jag inte vad jag ska skriva. Igår fick jag reda på att jag inte kommer få förlängt på grund av att jag har varit borta så mycket, sjukskriven. Jag tycker det är orättvist och blev väldigt besviken...

Av Zanna - 28 februari 2016 08:40

Av Zanna - 20 januari 2016 14:26

Oj det var länge sen. Saknar att skriva av mig men det blir liksom inte av. 2016 är här och man sätter upp massa med mål, för att sen inse att man kanske inte har klarat av hälften av dem. Jag har i alla fall bestämt mig för att detta år är mitt år...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Blogkeen

Dagarna i Zannas liv

Skapa flashcards