Zannaa

Alla inlägg under december 2010

Av Zanna - 19 december 2010 21:31

Vill ni också ha hjälp med att göra en header ta kontakt med:


 http://ceciliadarling.bloggplatsen.se

Tack Cecilia, jag älskar den!


Ciao


Z

Av Zanna - 17 december 2010 18:03

Ja här ligger jag och är sjuk..Måste säga att det är sjukt tråkigt..Det känns som om kroppen bara har sagt upp sig orkar inte göra så mycket bara att ta sig upp och hämta vatten är jobbigt..Har inte jobbat på två dagar..Känns inget bra..Jag brukar liksom aldrig tacka nej till jobb så här mycket men nu var jag tvungen..Jag får så dåligt samvete när jag inte är och jobbar..Jag vet att man inte ska ha det men jag kan inte rå för det...


Passar på att tänka en del när jag ändå ligger här...Även om man inte kan göra saker fysiskt så kan man ju göra dem psykistiskt eller hur...;)

Funderar över hur jag ska få voffi att bli en väl uppfostrad hund;) Kommer fram till att mer motion och mer stimulans är en av de grejorna som måste göras...Vilket jag ska ge mig på så fort jag blir lite piggare..Inte för att jag inte motionerar honom nu men det måste bli mer..Har haft tankarna på i fall att jag kanske inte kan ha kvar honom..Men jag vill verkligen kämpa för att jag ska kunna ha kvar honom..Han är världens finaste kille och jag avgudar min hund..Men för att han ska kunna stanna måste han och jag träna lite mer tror jag...Har även tagit kontakt med min hundtränare..Hoppas på att hon ska ha tid att svara snart....Det blir nog bra det här..


Har varit en stor motståndare till att folk skriver att man ska kommentera deras bloggar, men när jag har legat här hemma kanske jag har förstått varför..Jag står för att jag skriver min blogg för mig själv, och det har hjälpt mig otroligt mycket den senaste tiden..Att kunna skriva av sig allt som händer och allt man funderar på..Ibland så handlar det bara om en själv men många gånger kan det ju vara om saker som någon annan upplevt..När jag var liten så skrev jag mycket dagbok, sen slutade jag.. När man skrev dagbok så var det ens hemligaste tankar man skrev och gud förbjude att någon läste den..Men när man skriver blogg så kanske det inte är riktigt samma sak, även fast det är ens innersta tankar så vill man att folk ska ta del av dem...Och det är klart att det är väldigt spännande när man loggar in sig att det står att du har en ny kommentar istället för du har inga nya kommentarer;) Men känn er inte tvingade skriv om ni vill;)


Har varit på jakt efter min trogna läsare, frågade faktiskt den som jag trodde var det om det var han..Men det visade sig att han inte ens läste bloggar..Så jag får väl fortsätta min jakt om det inte är så att du vill avslöja dig....


Dagens fråga: Kan man själv påverka sitt öde??


Ciao


Z

Av Zanna - 15 december 2010 19:20

Hemma efter en lång dag..Jag tog mig till jobbet idag, skönt att vara på plats, röjde undan skrivbordet men såg att det lika snabbt kan fyllas igen. Men det kanske är bra det så att jag har lite jobb att göra i alla fall;) Såg att min fina dans var med bland borgens bilder på facebook trots allt;) Hmmm ja jag säger då det ja;) Har ni inte besökt den gör det kanske just du eller någon du känner är med;)

Känner mig hängig idag håller tummarna för att jag inte ska bli sjuk...

Ser att alla här på bloggen pratar om header? Hmm vad är det och hur gör man??


Måste säga att ibland så blir man även förvånad till det positiva..Tack brorsan;) Kämpa på....


Dagens fråga..Hur får man tillbaka ett icke existerande självförtroende??


Ciao


Z


Av Zanna - 15 december 2010 05:22

          

Av Zanna - 14 december 2010 13:58

Ledig en tisdag det känns lite lyxigt..Jag tog ledigt idag för att jag skulle kunna samla ihop mig efter allt som har hänt och allt man känt den senaste tiden..Det känns lite bättre nu och det känns som om jag faktiskt har fått något gjort. Jag har fortfarande det värsta kvar att göra men jag ska ta mig i kragen och göra det så att jag får det överstökat, det känns rätt jobbigt. Men jag kan ju inte döma iförväg utan måste se med mina egna ögon hur läget är.

Jag tror att jag har kommit fram till ett beslut om hur jag vill göra med allt men sen är det största problemet att genomföra det. Hjärtat säger ju oftast en helt annan sak än vad förnuftet säger..Tror aldrig att dessa två tycker samma sak. Det man måste göra är ju att välja vilken väg man ska gå eller följa kanske man ska säga. Jag tror att vi ofta väljer att följa vårtat hjärtat istället för förnuftet om det alltid är bra vet jag inte..Ibland är det kanske bra att försöka följa förnuftet också även om det oftast gör att man ställs inför svåra val.


Men jag tror att det här valet är ett val som jag förr eller senare måste ta även om det är ett val som förmodligen kommer att förändra mitt liv..Det som jag är mest rädd för är att han kommer att välja att vända mig ryggen och kanske aldrig förlåta mig.Men jag är beredd att ta det för att han ska kunna få tillbaka sitt liv.

Jag tror att det jag gör är det rätta men man vet ju aldrig. Ibland så önskar jag att det fanns en bok man kunde läsa i så att man skulle kunna få alla svaren, men riktigt så fungerar det ju inte..Men visst hade det varit bra??


Ibland så känner jag så ensam i det här, jag vet att jag har massa med stöd där ute bland alla underbara människor som finns vid min sida.Men ibland så känner man sig ensamst i hela världen.Och man vill bara krypa in i ett hörn och bara blunda och hoppas på att när man öppnar ögonen igen så ska allt vara bra.Tyvärr så är det ju inte så heller..Hur hårt du än blundar så finns probelmet alltid kvar. Det har jag nog lärt mig i livet att den enda som kan lösa ditt problem är du själv.


Dagens fråga: Vem är det som väljer hur våra liv ska se ut??


Om jag skulle svara på min egna fråga så vill jag tro att den enda som väljer hur mitt liv ska se ut är jag själv. Även att jag ibland kan ha svårt att förstå det som händer i mitt liv..men det kanske är det som är lite av spänningen med att leva livet man vet aldrig vad som kommer att hända...;)


Jag har bestämt mig och det är att 2011 ska bli ett bra år. Och jag ska göra mitt bästa för att det ska bli så också..


Ciao

Z

Av Zanna - 13 december 2010 15:38

Funderar över varför vissa dagar måste vara så otroligt tunga..Det känns som om alla ens problem och funderingar kommer över en på en och samma gång..Man blir så nere att man inte vet vart man ska ta vägen..Man känner sig värdelös på alla plan, vill inte titta sig i spegeln för man ser bara något jävligt ful som tittar tillbaka på en..Och det absolut sista man vill göra det är att tänka, för att det gör så ont..Det är de dagarna som man bara vill dra något gammal över sig och inte vakna förens allt bara är bra igen..

Jag funderar över om jag verkligen har gjort mig förtjänt av allt det här. Har jag verkligen varit en sådan elak människa som hela tiden måste sättas på prov för vad man egentligen klarar av..Jag undrar om det någonsin kommer att bli bra och jag får vakna en dag och bara få vara lycklig hela dagen, ända från morgon till kväll..Utan att det ska vara någon som mår dåligt runt omkring mig...Jag önskar att det kommer en sådan dag..Då kanske jag skulle få lite krafter tillbaka för just nu känner jag mig helt enkelt kraflös och värdelös.


Funderar också över hur många gånger man ska känna sig bortgjort innan det räcker liksom. Man tror att man vet vad någon tycker och tänker sen visar det sig vara helt fel. Sånt gör mig galen och väldigt ledsen.Spela liksom inte spel med mig det är ju faktiskt bättre att bara säga som det är. Då vet man ju i alla fall hur man ska agera nästa gång man ses..Usch jag hatar att inte veta. Och det värsta är som sagt att man blir lika ledsen varje gång det visar sig att det är på ett helt annat sätt än det man har trott. Sen om man ska se något positit i allt detta mörker så kan det ju faktiskt vara så att någon tycker något positivt istället för negativt som man faktiskt trott innan;)


Det här blev kanske inte någon rolig blogg men ibland måste man bara få ur sig allt. Man säger att en dag så rinner bägaren över. Jag tror att min bägare har runnit över flera gånger bara att jag inte har valt att se det utan bara kört på som vanligt med tanken på att det kommer att ordna sig.


Ciao

Z

Av Zanna - 12 december 2010 03:09

Äntligen hemma från en kväll fyllt med en kanon bra show, massa partyglada människor och massa med spring..Mina fötter vill inte vara med längre men men det är bara att trotsa smärtan och köra på...Gick in en sväng in baren som avslutning på kvällen.. Alltid lika kul att stå bakom bar disken och fixa lite drinkar...

Jag har ju aldrig gått en bartender utbildning men tycker att jag fick en kanon utbildning av två av de bästa...Jag har gått den hårda vägen och lärt mig vad jag kan genom att arbeta mig fram..Och tycker själv att jag har gått den bästa skolan och gör det fortfarande, man är aldrig full lärd..Man kan alltid lära sig något nytt, eller helt enkelt bara lära sig att tänka på ett annat sätt...Men det är klart jag har alltid haft en dröm att få gå en bartender utbildning..Bara för att få ha gjort det liksom..Så en dag när det finns tid och pengar så ska jag ta och gå en....


Imorgon väntar bugg avslutning, ska bli kul..Jag hoppas bara att mina fötter är tillbaka i form då;)


Nattens fråga: Finns det någon skola man kan gå i för att lära sig att tyda blickar??


Natti


Z

Av Zanna - 11 december 2010 14:30

Har suttit och försökt lägga över bilder från min telefon till min dator, hmm hur bra gick det tror ni? Jag fick bara över hala antalet bilder även att jag valde alla..Hmm det måste vara något som jag gjorde fel?!;) Men vad fan jag skickar med några i inlägget i alla fall..Det är alltid roligt att titta på bilder från förr..Jag var alltid en motståndare till digital kameror, datorer och allt vad teknik hette förr..Men nu har det faktiskt blivit lite bättre, man kan ju faktiskt göra massa kul med dagens teknik;) Som till exempel skriva blogg;) Yeiii...


Idag känner jag mig som en gammal disktrasa måste jag säga..Känner mig sliten och gammal...Men men det är bara att hugga tag i dagen antar jag..Ikväll blir det att jobba ytterligare ett julbord på Borgen, efter idag så är det bara två julbord kvar att jobba på..Vilket faktiskt känns rätt skönt..Inte för att det är tråkigt att jobba julbord men man blir lite halvsliten..Det händer ju mycket hela tiden och allt ska falla på plats...På gårdagens julbord var det värsta draget...Blev till och med uppbjuden till en bugg;) Annelie sa att det gick bra;) Så vi dansade så att tomte luvan flög av;) Hon var framme med kameran men jag hoppas att det inte fångades på bild;)


Det är så roligt när man hittar något som verkligen gör en glad...Som till exempel att bugga det är så roligt att jag inte kan sluta le när jag väl dansar, jätte kul verkligen. Det enda negativa är väl att jag vill bli bra direkt..Jag vet att det krävs mycket träning. Och jag vill träna problemet är nog inte riktigt vet hur jag ska gå till väga..Men men det löser sig nog, just nu har jag bestämt mig för att bara njuta av att jag tycker att det är roligt;)


Imorgon ska jag försöka gå på bugg avslutningen, det kommer nog bli jätte kul man ska bara orka också;)


Nästa vecka är det nästan bara jobb som står på schemat, dubbel jobbar torsdag och fredag och sen är det ledig lördag;) Yeii;) Det ska bli så skönt...


Dagens fråga: Är det bra att ställa krav på sig själv??

 

Nu ska vi se vad ni tycker om min stora tekninska prestation..


Första bilden nedan: Min allra vackraste klänning.


  Bilden ovan, på väg till min kusin Saras bröllop.Hade varit hos världens bästa Maggie och fixat håret. Nedan: Tjejfest hos ostis.

  Bilden nedan är från den största ångest dagen någonsin..25 årsdagen;)  

Bilden nedan: En väldigt glad tjej som precis har köpt sin finaste Lasse Stefanz hatt.  Bilden nedan. En väldigt trött tågvärd Zanna på väg från Gävle, en väldigt tidig morgon.  

Bilden ovan: Min bästaste Elton och hans bästis Chappen;)


Nej mina  vänner dags att göra sig iordning inför kvällens bravader;)


See you


Z  

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Blogkeen

Dagarna i Zannas liv

Ovido - Quiz & Flashcards