Zannaa

Alla inlägg den 25 februari 2011

Av Zanna - 25 februari 2011 17:34

Funderade på om jag skulle förgylla kvällen med en liten fredags blogg eller inte;) Kom fram till att jag lika gärna kunde skriva lite istället för att bara stirra rakt ut i tomma intet eller göra något annat tråkigt..Fredags kvällen ser ju lite annorlunda ut ikväll än vad den har gjort andra fredags kvällar..I vanliga fall skulle jag ha legat och vilat nu för att sedan ge mig iväg på jobb men det är ju inte fallet idag..Så man får helt enkelt hitta på andra saker som att skriva något kanske;)

Jag har funderat på en ska många säger ”lägg er inte i mitt liv utan sköt erat eget” Läste något nytt för några dagar sedan ”Jag hatar människor som försöker leva mitt liv, du har ett eget liv” Vad betyder det egentligen? För mig så betyder det att den som har skrivit detta tror att det är någon som vill leva dennes liv. Visst att man kanske många gånger önskar att man hade en annan sorts liv, men att försöka leva någon annans det var nog faktiskt något nytt..

Jag har ju hunnit fundera lite när jag har legat hemma i två dagar, tyvärr så är det inte så mycket positiva tankar som har ploppat upp i huvudet just de här dagarna..Men tänker så här..Jag måste börja tänka positivt och försöka sträva efter att vara den positiva och glada tjej som jag faktiskt är. För att annars så kommer jag nog att tappa bort mig själv och det vill jag absolut inte göra. Jag menar jag vet ju faktiskt vad jag vill med livet egentligen, jag vet vad som gör mig glad så egentligen så borde det inte vara så svårt eller hur?? Jag tänker så här att varje dag från och med idag så ska jag försöka ta fram ett positivt ord om mig själv och stå för det..Idag kommer jag välj ordet:

KÄMPE!

Ni som känner mig vet att jag förmodligen kommer ha svårt att hitta dessa ord, så är det så att ni känner att ni skulle vilja hjälpa mig med ett ord någon gång ibland så skulle ingen bli gladare än jag…;)


Med det så önskar jag er alla en väldigt trevlig fredags kväll…


Z

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Blogkeen

Dagarna i Zannas liv

Ovido - Quiz & Flashcards