Zannaa

Alla inlägg den 19 oktober 2012

Av Zanna - 19 oktober 2012 18:43

Har suttit och tittat på ett avsnitt av Nybyggarna, och jag är helt fylld med känslor... Jag är helt övertygad om att vissa människor är satta på den här jorden av en anledning och Anders är en av dem..Vilket jobb han gör..Och det som jag blir så tagen av är att han verkligen försöker att förstå, han vill veta. Och kunskapen vill han använda till att kunna hjälpa... Om det fanns fler som honom kanske inte samhället skulle se ut så som det gör idag..

Antalet hemlösa ökar...

Men framför allt så ökar antalet av missbrukare..Unga tjejer och killar som provar de olika nät drogerna och blir fast. Missar hela sin ungdom och lever endast för att droga. Familjer bryts sönder och samman, ungdommar och vuxna dör... Kanske inte bara genom att aldrig ta ett andetag mer men de förlorar sin själ..och det är ingen som vill eller gör något åt det...


Om det hade funnits fler männsikor som brytt sig kanske inte min pappa var död och min bror hade fått leva ett liv fyllt av ett helvet under så många år..


Jag hoppas att jag kan fylla min funktion på denna jord.



Z

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Blogkeen

Dagarna i Zannas liv

Ovido - Quiz & Flashcards