Zannaa

Alla inlägg under september 2014

Av Zanna - 13 september 2014 13:58

Hmmm har letat som en tok efter en grej som min farbror bad mig om, men jag hittar det inte. Lagom frustrerande, men skam den som ger sig. Har ju hela söndagen på mig.

Men jag hittade den här:

Finaste Svinto, kommer så väl i håg när vi skulle ta den här bilden. Det var bara lite mutter;) saknar!

Z

Av Zanna - 12 september 2014 10:10

Oj sitter vid M´s dator idag och skriver, känns ovant jag som bara har en liten bärbar dator annars. Den här är så maffig och avanverad lyxigt:)

Igår var jag på intervju, ohh det är ett jobb som jag tror skulle passa mig jätte bra, somtidigt som det är en del nya erfarenheter. Men jag skullle få svar nästa vecka så att det är bara att hålla alla tummar och tår.


Har varit på en del intervjuer och blivit intervjuad själv och även suttit på andra sidan, tror att vi måste ändra sättet när vi rekryterar. Jag tror att man ska göra intervjuerna mer individ anpassad och ta bort dessa mallar. Min tanke att genom att individ anpassa intervjuerna får du mer en personlig koppling och kan få ut mer av intervjun.


Så helgen är här, vad hittar ni på??

Jag ska på lite födelsedagskalas och sen blir det träning med toffi på söndag. Nu jäklar ska vi komma igång när min fot börjar bli bättre.


Z

Av Zanna - 10 september 2014 17:35

Vilken fin kväll det blev, solen lyser och det är så varmt att jag kan sitta på balkongen. Det tycker vi om, det skulle gärna kunna få vara sol och varmt jämnt tycker jag minsann :) men okej det är lite mysigt med hösten och speciellt när man får tända massa ljus.

Imorgon ska jag på en anställningsintervju, får se hur det går är alltid så himla spänd innan det är dags. Det är ju egentligen inte så farligt, man går dit och är sig själv och antingen så går det bra eller så ja då gör det inte det. Önskar bara att jag kunde tänka så innan intervjun, men nej då är jag alltid jätte nervös och tvivlar.


Snart är det val också, har ni varit och röstat?


Dagens beröm går till tjejen i receptionen på Friskis och svettis, vilken service och vilket bemötande! Gick där ifrån med ett leende och kände mig väldigt nöjd med den lösningen hon gav mig. Om jag lämnade in mitt läkarintyg så skulle jag kunna utnyttja de månaderna jag hade missat pga skadan vid ett senare tillfärlle! Kanon nöjd.


Z

Av Zanna - 8 september 2014 12:42

Varför måste denna teori vara så tråkig?! Bläää, usch vad det  är segt att pluppa denna teori men nu har jag i alla fall tagit igenom det som jag hade planerat att göra idag så nu kan jag stolt ge mig en klapp på axeln.


Är inne på sista veckan som sjukskriven nu yippiiii:) Sen är det bara att söka jobb så att det står härliga till. Väntar på svar på ett par som jag har sökt så vi får hålla tummarna.


Skulle behöva lite insperationpå vad man kan stoppa i matlådan? Vad har ni??


#matlåda#tips


Z

Av Zanna - 7 september 2014 21:31

Söndag kväll med lite ljus och en god kopp the... helgen har varit mysig med födelsedagsfirande och matlagning.. Grattis igen påski på hmmm 21, 22, 24 års, eller ja vad det nu var?:) Att det ska vara så himla svårt att hålla reda på hur gammal ens nära och kära blir...


I lördags så provade vi att göra västerbotten paj, måste säga att den blev kanon god :)

   

Mickan och Abdullah spöade mig återigen i kort, måste nog byta spel eller börja öva...


Toffi har också myst i helgen, igår fick han ett ben som han har sprungit runt med eller haft så här :

 

Min lille toff toff.


Tror att jag ska ta och läsa lite innan det är dags att sova.


Z

Av Zanna - 4 september 2014 19:14

Note to my self : Lägg aldrig ut ditt nummer på blocket.  

La ut mina fågelburar på blocket idag för att de bara tar plats i källaren. Några sekunder efter att jag har lagt ut annonsen så ringer min telefon. Ler nöjt för mig själv och svarar.

Det är en ung tjej som frågar om burarna är slitna och jag svarar på hennes fråga att ja det är lite slitna, vårpå hon svarar att hon inte vill ha dem då.

Jag : Okej, men tack för att du ringde i alla fall.

Hon: Jag ville bara säga att jag inte vill ha dem för att de är fuuuuuuuulllllla!


Hmmm okej...!! Lägger på luren och svär lite. Sen håller denna tjej på och tjuvringer ett par gånger... MMm jätte moget. Nu har jag i alla fall tagit bort numret, så då har jag lärt mig den läxan.


Var och lunchade på Lingonfabriken idag, har hört att det ska vara så himla bra där. Men jag blev jätte besviken och kommer inte att gå dit igen. Jag åt en fisk, den var torr och väldigt överstekt. Fick uppfattningen om att det bara stod praktikanter i  köket. Nja de är inte förtjänat av sitt goda rykte, ialla fall tyckte inte jag det.


Något jag dock måste rekommendera Honeycomb, man går själv in och väljer vilken yoghurt glass man vill ha, sen har de en hel uppsjö av olika tillbehör. Sen avslutar du med att betala det du har plockat åt dig per hekto.


 


Vill att min fot ska var bra nu så att jag kan ut och jobba, men just nu framförallt å jag kan ut med toffi och motionera. Han har så mycket spring i benen att han inte vet vart han ska ta vägen snart. Men på morgonen är han bara mysig :)


 

Av Zanna - 3 september 2014 20:20

Idag har varit lite av en fika dag, kaffe är bra för själen det tror jag minsann :)


Har lagt in min första bloppis:) och för er som inte vet vad det är så är det en sida där man kan köpa och sälja saker väldigt spännande :) Har ju massa böcker från universitet som jag tänkte att jag skulle sälja, har redan gjort ett försök på blocket och det gick sådär. Men nu finns det ju en köp och sälj sidan på facebook också så jag tänkte lägga lite där.


Fisen han har fått hem sina nya lurar nu så han har ett leende som ett litet barn   


Funderar massor på det här med dieter fram och tillbaka, usch jag håller på att bli tokig. Det har ju tillkommit rätt många kilo nu eftersom jag inte har kunnat göra på mig ordenligt. Så jag SKA bli av med dem, vet dock inte riktigt hur jag ska gå till väga än. Kan ju fortfarande inte röra på mig allt för mycket så det måste vara något som jag kan göra utan det till och börja med. Förslag mottages mer än gärna.


Ha en bra kväll  

Bloppis-annons
Av Zanna - 3 september 2014 20:17

 

Två stycken burar, en stor och en liten, leksaker och sand. Burarna är i bra skick och leksakerna nästan nya.

Djur & tillbehör, Säljes - Norrköping (Östergötlands län)
Pris:    750:-
Telefon:    0736237092
 

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Blogkeen

Dagarna i Zannas liv

Skapa flashcards