Zannaa

Alla inlägg den 5 mars 2011

Av Zanna - 5 mars 2011 23:15

Nyss hemkommen från en heldags av flyttande..Shit vad vi har burit, kroppen gör sig påmindJ Det var väldigt skönt att bara göra något utan att man behövde tänka så mycket tillsammans med trevliga människor. Jag hoppas att fröken som flyttade är nöjd, trots att jag tog sönder en av hennes spegel dörrar. Har väldigt dåligt samvete. Men som tur är så går det att köpa nya.

Tackar så jätte mycket för alla meddelanden och hälsningar som jag har fått det betyder mycket.

Jag tror att jag har en bra chans att komma tillbaka på benen snabbt, men jag har bestämt mig för att det ska få ta den tiden som det krävs. För jag vill aldrig må så här igen. Jag fick ju order om att jag ska skulle göra saker som jag tyckte var roligt och ta hand om mig själv så jag får se till att göra det. Med start på måndag så ska jag starta ett sunt sätt att leva och bara göra saker som jag själv vill göra. När jag skriver att jag bara ska göra saker som jag själv vill så känner jag mig självisk. Jag vet kanske att jag inte ska göra det. Men på något sätt så ligger det i mitt sätt att tänka jag har alltid varit så. Att så fort det har handlat om mig själv så har jag alltid lagt det åt sidan. Kanske är det så att jag inte riktigt vet hur jag ska ta hand om mig själv;) Men då får jag ägna de här dagarna att ta reda på det. Vad tror ni om det? Låter det som en bra plan?

Jag tror att man ska ta vara på de små sakerna som gör en glad. Jag vet att jag har pratat om det förut men jag tror att det är något som vi alla ska sträva efter. Man riktar in sig för mycket på de stora sakerna, det är nästan bara de som betyder något. Men det lilla är det som får dig att le det är det som får dig att leva ditt liv som du vill. Ta vara på när du får en komplimang för att du gör något bra, eller ett leende eller den soliga förmiddagen som du har längtat efter. Ja de små sakerna som förmodligen händer oftare än vi tror.

Jag blir glad när något som jag har trott ska vara på ett sätt visar sig vara precis tvärtom. Då kanske många undrar varför? Jo för att jag tror ofta negativt om allt men när någonting visar sig vara positivt då blir jag glad då har jag ett leende på läpparna minsann.

Jag funderar över,frågorna..Ja de frågor som man oftast vill ställa till någon men man gör det aldrig för att..Ja det finns ju hundra olika saker som man alltid skyller på..Oftast så tror jag att det är för att man är rädd för vad svaret ska bli. Men om man tänker så här, frågar man inte så kommer man ju aldrig att få reda på svaret. Jag ställer mig följande dagens fråga:

Är det bättre att alltid fundera på svaret än att ställa frågan?

Jag ska villigt erkänna att jag expert på att undra över svaret istället för att ställa frågan. Blir ofta förbannad på mig själv för att jag inte frågar över det jag undrar. Kanske är det just för att jag är rädd för svaret. Och för att jag alltid tror att det är något som kommer att göra mig illa.

Med det mina vänner säger jag Ciao


Z



Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Blogkeen

Dagarna i Zannas liv

Ovido - Quiz & Flashcards