Zannaa

Alla inlägg under november 2014

Av Zanna - 27 november 2014 08:01

Igår hade jag den andra lektionen med mina elver, blir så glad över deras engagemang;) vi tränade på bära tallrikar och de kämpade så att det stod härliga till.
Vi dukade även upp bord.

Kanon bra jobbat, första bordet de dukar upp;) stolt lärare.
Ser fram emot att se deras utveckling;)

Senare på eftermiddagen var jag och lämnade mitt paket till en ljusare jul.

Blir så rörd över att det är så många som visar att de faktiskt bryr sig.

Lämna ditt bidrag du också!

Idag är det jobb hemifrån som gäller planering av resterande lektioner, och sen ska jag plugga teori.
Är det någon som har ett tips på hur man håller nerverna i styr?!

Ha en bra dag!

Z

Av Zanna - 25 november 2014 06:21

Nu ska vi se, väskan är packad, materialet till skolan är med, matlåda och sist men inte minst jag själv är med. Ja man kan säga att jag inte riktigt har kommit in i rutinerna än;)

Något som jag jag funderar över, hur gör alla för att hålla sig pigga och allerta när ni går upp då här tidigt? Är det mycket kaffe? Power nap på tåget?
Ja alla tips mottages :) det nämligen så att jag somnar som en stock på väg hem, vaknar lite lätt omtumlad och går hem. Allt är som en dimma och då ska man ta itu med det man har att göra hemma, hur orkar man liksom ?:)

Men nog om det, idag har jag min första lektion yeiiii;) det ska bli så himla roligt att lära känna eleverna och starta upp kursen. Ser verkligen fram emot denna dag, även om jag är lite pirrig i magen.

Ha en bra dag allihop;)

Z

Av Zanna - 23 november 2014 19:08

 

Idag har jag slagit in min julkapp som jag ska lämna till En Ljusare, insamlingen som Princess hotell har.

Enljusare Jul soamlar in julklappar till dem som kanske inte får några julklappar. Lämna en julkapp du med, alla förtjänar en julklapp på julafton.


Jag har fortfarande inte fått något svar från kommunen angående träffpunkten på Generalsgatan, jag tycker det är jätte dåligt. Jag erbjöd mig att ordna en julmiddag för de gamla och de väljer att inte svara mig. Så är det någon som känner någon på kommunen som har ansvar så be dem höra av sig.


Z

Av Zanna - 23 november 2014 19:05
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Zanna - 22 november 2014 09:16

Underbara lördag morgon , upp och hoppa vid sju. Tvättstugan väntade! Nu lite kaffe och lite prinsess mys innan hon ska åka hem idag.

Måste säga att jag var sjukt stolt över min Toffi igår, vilken kille. Jag och tjejerna var och hämtade honom på dagis igår. Ni som var ute och promenerade med hund igår vet ju att det var rätt blaskigt. Ja ni andra också för den delen;) när vi kommer hem måste alla tre torkas. Duschar av både lexie och fancy och under tiden sitter Dogge fina ute i trappen. Med ett kommando går han direkt in i badkaret, underbara hund!

Idag måste jag plugga körkortsteori, det börjar närma sig. Lilla paniken smyger sig på;)

För er som undrar hur det har gått med min jullunch så har jag inte fått något svar från kommunen än. Funderar på att gå dit!

Kram

Av Zanna - 18 november 2014 06:50

Har idag skickat två mail till kommunen angående jullunch till de gamla på Generalsgatan. Väntar med spänning på svar. Kommer inte ge mig i första taget.

Av Zanna - 17 november 2014 06:07

Slår upp tidningen nu på morgonen och läser om farbror och tanter som inte ska få äta julmat!
Det gör mig både arg och ledsen.

Det får mig och tänka på mina egna mor och farföräldrar som jag älskar högt. De fanns för mig när jag var liten och har funnits där jämnt. Det gör ont i hjärtat när jag tänker på att de skulle vara de som satt i den här sitsen. Om de var ensamma.

Julen handlar om kärlek och vem ska inte ha rätt till den värme och kärlek som sprids då.

Jag är villig att göra en insats, vem är med mig?

Z

Av Zanna - 16 november 2014 11:47

Denna helg har verkligen gått jätte fort  och nu är det söndag, ser fram emot att det är måndag imorgon och jag ska till jobbet. Första veckan har varit jätte intensiv med alla nya intryck men det har ändå varit jätte kul.


Igår var vi hemma hos min fina svägerska med familj och åt tacos och bara myste. De små tvållingarna växer så att det knakar och har till och med börjat prata, himla vad fort det går.


I cekan så blir det jobb och sen ska jag ha min första körlektion på väldigt länge, det ska bli kul att se vart läraren tycker att jag står. Det börjar ju närma sig uppkörning så jag hoppas att jag ligger bra till. Denna gång hoppas jag att jag klarar uppkörningen och att jag kan hålla nerverna i styr.


Z


Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Blogkeen

Dagarna i Zannas liv

Ovido - Quiz & Flashcards