Zannaa

Alla inlägg under oktober 2011

Av Zanna - 30 oktober 2011 16:19

Jag sitter här med datorn framför mig och borde plugga men jag har ingen lust..Whyyyy?!;) Jag ska i alla fall försöka ta tag i det som behöver vara klart tills imorgon sen får jag ta resten ja..Vad sägs om imorgon kanske;)

Igår var det jobb på Harrys..Det var massor med folk ute och det var bra drag..Bengt Dahlqvist lirade på dansgolvet och vilket drag! Ni som inte var där missade något;)

Jag ska försöka ge mig på uppgiften som ska vara klar imorgon..;)


Ovan: Mitt batteri;)

Nedan: Harryss egna gäst DJ Bengt Dalqvist


      

Ovan: min egna bästa Toffi och den lilla prinsessan Fancy;)


Ciao


Av Zanna - 29 oktober 2011 14:28

Veckorna går snabbt..

Hade min värsta dag på länge igår...Blev återigen kuggad på uppkörningen, jag blev så ledsen. Det värsta var nog att jag tyckte att det gick bra själv men uppenbarligen så var det tokfel. När jag åkte hem igår var jag helt övertygad om att jag skulle skita i att ta körkort. Men jag har ändrat mig jag tänker inte ge upp så det är bara att fortsätta kämpa. Men den förnedrande känsla man känner när man inser att man har kuggat är fan inget rolig att ta. Jag har brutit ihop båda gångerna så förhoppningsvis kanske jag har lärt mig till nästa gång...


Körde ett pass på Borgen igår, Scotts lirade. det var ett okej drag bland folket men ändå kanske inte riktigt så som hade förväntat sig..


Idag har jag fixat lite hemma och sen är jag hundvakt åt lilla prinsessan. Vi var ute i det vackra höstvädret och tog en lång promenad;) Det var skönt att komma ut lite men det är tre starka viljor, men jag konstaterar nöjt att jag har den starkaste viljan;)

Nu ska jag sätta mig och plugga lite, och sen blir det mat och vila för att ikväll så väntar ett pass på Harrys..Vi ställer ju tillbaka klockan idag så det blir en extra timma att jobba. Och en extra timme för er att festa.. Jag hoppas att vi syns på Harrys ikväll..


See ya.

Z

Av Zanna - 27 oktober 2011 16:41

Shit vad den här dagen har gått fort måste jag säga... Jag som skulle hinna med att plugga, men jag får göra det ikväll istället...Idag har jag tvättat, ja det samlas en hel del tvätt i det här huset. Men nu är det klart i alla fall så det är jätte skönt.Sen har jag varit på massage;) Oh det var helt underbart..Jag rekommenderar er att gå och testa hälsocentrum som ligger på St Persgatan..Jätte trevlig personal och man kände sig så välkommen, och de var så jätte duktiga..Rekommenderas varmt;)

Nu sitter jag och tar en kopp kaffe och snart bär det av till Helenes och en träff med Anders för en sista körlektion. FÖRHOPPNINGSVIS;) Jag hoppas verkligen att det kommer att gå vägen denna gång..Jag ber återigen till gudarna att de ska vara med mig...


Immorgon kommer Scotts till Borgen, Tycker absolut att ni ska komma dit och dansa..Jag kommer vara där;) Vill ni veta mer om vem som spelar på Borgen gå in på: www.borgennorrkoping.com


Ha en bra kväll allihopa..


Ciao


Z

Av Zanna - 26 oktober 2011 18:18

Ja mitt i veckan är det men det känns som om det har hänt så mycket denna vecka redan..Och framförallt jag klarade TEORIPROVET! Fan vilken känsla det var verkligen så skönt..Jag trodde faktiskt inte att jag skulle klara det och var rädd för att trycka på godkänd knappen..Men det gick ju bra i alla fall..Innan denna vecka är slut ska jag också ha gjort en uppkörning...Den är jag verkligen jätte nervös för..Jag vill verkligen inte misslyckas på den igen..Jag ska verkligen försöka att göra mitt bästa och hoppas att det räcker till..jag antar att jag får be till de högre gudarna igen;)


Jag försöker att förändra mitt sätt att leva och tänka, för att jag har insett att jag kanske måste börja ta hand om mig själv för annars så kommer det inte sluta något vidare..men det är inte det lättaste att helt ändra sitt sätt att leva..Men tar man det bara i lagom takt så borde det gå hoppas jag;)


Helgen är snart här också..

Fredag kommer jag att finnas på Borgen Scotts spelar;)

Lördag hittar ni mig på Harrys, Bengt Dahlqvist står för musiken...( Ni som har följt mycket svenska dokusåper vet att han spelade Daniel i Skilda Världar) Tycker defenitivt att det är värt ett besök...


Jag hittade också lite mer video klipp från dansuppvisningen så här kommer de:



 


Ciao!


Z
  

Av Zanna - 19 oktober 2011 08:06

Vill du tjäna extra pengar? Gå in på www.lyoness.se och kolla läget..

Sen hör du av dig till mig så bokar vi in ett möte så får du veta mer...


Missa inte den här chansen;)


Z

Av Zanna - 16 oktober 2011 18:03

Är lite halvseg idag måste jag erkänna, trots att jag sov till klockan ett..Vid tre var jag tvungen att ta mig är sängen för att då tyckte toffi att det var dags att hitta på något..Så vi tog en promenad längs promenaden. IFK spelade ju sin sista hemma match idag så vi träffade på lite supportrar också..De skrek och smällde smällar men trots detta så skötte sig toffi exemplariskt...;) Han är duktig min lilla vovve minsann..jag måste se till att ta det där körkortet snart så att jag kan börja träna med honom. Det skulle både han och jag må bra av, plus att det är ju så sjukt kul..;)


Igår var jag på Harrys och jobbade..Det var kul...Mina arbetskamrater är bäst;) Percy gjorde våran kväll genom att visa nya modet för att gå på Mc Donalds;) Tyvärr var det inte så mycket folk ...Efter jobbet så tog jag och Hannis ett par öl och bara pratade massa skit..Jag älskar våran nya tradition;) Kanske är det svårt att förstå hur man kan börja dricka öl klockan fyra på morgonen, men för oss krog folk är det vardag;)


Idag lagade jag kassler gratäng..Och då saknade jag magdis minsann..Det är hennes favorit rätt;) I alla fall när hon kommer till mig...


Nej mina vänner ha en skön söndag


Ciao


Av Zanna - 15 oktober 2011 11:04

Ja vad ska man säga klockan är elva och det är lördag och jag har redan hunnit dricka kaffe, läsa tidningen, vika tvätt och skickat en inlämningsuppgift... Känner mig lite duktig faktiskt... Nu tänkte jag ge mig på att plugga lite till provet i administration som jag ska ha och sen får det bli en promenad med toffi..Idag kommer det också en lite pippi som ska flytta in hos oss..Det ska bli spännande att se vad de andra säger om det..

Har funderat en del på det här med att förändra sitt sätt att leva..Man kan helt enkelt inte göra allt på en och samma gång. Även om det kanske är en självklarhet för många andra så är det inte det för mig..Jag har alltid försökt att göra allt på en och samma gång och det har gått bra..Men just nu känns det som om att det inte går längre jag måste börja med att ta en sak i taget.. Och det ska jag göra från och med..Och målet: Att vakna upp och må bra!;) Men det får ta den lilla tiden som det tar...


Kvällen kommer att spenderas innanför bardisken på Harrys;) Jag ser fram emot det, det ska bli kul att jobba ikväll...Är bara lite avis på dem som ska på NBR´s bankett idag..Men jag hoppas att ni får en kanon kväll och att ni tar ett par steg för mig också...


Är det någon som är sugen på att veta mer om Lyoness så finns det ett möte imorgon söndag klockan 18. Jag lovar att det är värt att gå dit och lyssna en sådan chans får man bara en gång i livet!


Ha en bra lördag allihopa!


Z

Av Zanna - 13 oktober 2011 09:54


Fick den här texten skickad till mig igår...Tack Camilla;) Och tacka alla er andra som hörde av sig efter mitt inlägg igår...Det värmer något oerhört att veta att man har så fina männiksor runt omkring sig...


Jag tog mig en ordentlig funderare igår..Jag satte mig ner och bara lät tankarna komma och kände mig bekväm med det..Jag vet inte om jag kom fram till något speciellt egentligen förutom att jag måste ge mig själv tid. Tid till att bara vara jag, och jag behöver inte lösa allt direkt utan det får ta den tiden som det tar.. Jag kan inte lova att jag kommer att kunna leva efter detta med en gång men jag lovar att jag ska göra ett försök...;)

Jag tog ett annat beslut också igår...Ett besllut som jag vet att jag kommer att må bra av..Men det är en bit kvar att kämpa för att nå målet men jag tar det i min egna takt. Den här gången kommer det att bli bra...

Det vet jag minsann!!


Ha en bra dag allihopa


Ciao!


Z





 

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Blogkeen

Dagarna i Zannas liv

Skapa flashcards