Zannaa

Alla inlägg under maj 2009

Av Zanna - 31 maj 2009 11:10

Ja det börjar närma sig med storm steg..Nu är dagen här..Ångest dagen till max!! Bara dryga två timmar kvar sen är jag offciellt 26 år. Varför känner man sig så deppig liksom..Kanske för att jag vet att idag händer liksom inget roligt det känns faktiskt bara som en vanlig söndag..varför är det så..? Att man egentligen inte ha något firande men ändå som vill man det? konstigt ...Ja jag får väll fira mig själv eller nått;) Var ute och åt lite igår..Bishop..Maten var faktiskt helt okej, de har helt klart gjort ett upplyft vad gäller maten! Det tycker jag minsann..


Varför är det så att man aldrig lär sig att hålla tyst? Jag har ett problem med det tror jag;) Nej vars men skämt och sido..Jag tror att det är väldigt viktigt att man lär sig när det är dags att vara tyst..Kanske inte tala om precis vad man tycker och tänker om allt..Det värsta är ju att man inte bara gör bort sig själv man kan ju såra andra också utan att egentligen mena det så...Sen är det ju faktiskt så att allt som händer i andra människors liv har man faktiskt inte med att göra. Usch det låter verkligen som att jag försöker att skälla lite på mig själv... Okej det är härmed ett löfte..Jag ska börja tänka  till mer innan jag öppnar munnen..Det blir mitt första löfte som 26 åring...Usch vad gammalt det låter;)


Hur är man när man är någon största kärlek? Vad är det som gör att man benämner någon som sin största kärlek? Har nog alltid tänkt, att den första kärleken blir automatiskt också den största ..Kanske är det inte så..

Dagens fråga får bli..Hur är den första/största kärleken?

Med vissa personer har man ju minnen för livet som man förvarar tryggt i hjärtat..Men det kanske inte behöver betyda att det är det största minena..


Med det mina vänner..


Z



Av Zanna - 29 maj 2009 17:37

Tack vare den här jävla inflammationen så har jag fått spendera dagen i sängen..Har inte alls mått bra idag men det börjar att ordna till sig... Jag säger bara det är tur att alla sex and the city avsnitt finns på DVD...;)


Hmm ja hur fick jag den här inflammtionen..Det är en påminnelse ifrån personalfesten med borgen..På väg till Ullrika där personalfesten skulle hållas så hade vi kiss paus...Långt ute i skogen stannade vi och alla ut för att kissa...Mmm jag säger bara det man är inte betong barn för inte..Jag hatar skogen! Och fick ytterligare en anledning att göra det efter detta måste jag säga..Vi skulle upp i skogen för att kissa som sagt..När vi sen är på väg tillbaka så var det en backe ner och ett litet dike..Hmm ja Zanna skulle göra ett litet graciöst hopp..Vilket resulterade i att jag var nära på att hamna med näsan neråt först men vad gör jag? Jo jag fånga upp hela mig med hjälp av mitt ben..Just då när det hände så brände det bara till lite men men.... Och för alla som nu höjer ögonbrynen och tänker..Ja hon var väll full;) Men nej det var jag inte..Inte då i alla fall....;) Det gjorde kanske inte saken bättre att när vi väl kom fram fick reda på att paint ball stod på schemat...Ja är det lag tävling som gäller så är det inte kan jag väll svika..Så med ett skadat ben och ett paintball gevär i handen ger jag mig ut...Och jag blev inte träffad..Det berodde säkert inte på att jag satt på huk, för att sen stå på alla fyra för att sedan inte kunna ta mig upp..Helt övertygad om att det berodde på min skicklighet....;) eller vad tror ni??


För att svar på min egen fråga varför man gifter sig så är mitt svar..Man gifter sig för att hylla kärleken till varandra.. Varför ska man annars gifta sig? Och att man sen får se ut som en princessa för en dag, att alla ens nära och kära samlas och att ens bästa väns pappa har lovat att hålla tal..Ja det, är bara bonus...

Det är mitt svar....


Det får mig att fundera på en annan sak..kan man vara rädd för kärleken??


Självklart ska man tala om för sina alla de som står en nära varje dag hur mycket de betyder för en..De ska veta att de finns i mitt hjärta och att jag kommer att ställa upp till hundra procent om det skulle behövas...I alla lägen...

Om man är singel och skaffar ett förhållande så ska man akta sig för att gå upp i sitt förhållande så pass mycket att man glömmer dem som alltid har funnits där..För att det kan ju vara så att en dag så står man där utan ett förhållande och kanske helt ensam..Då kommer man ångra dagen då man glömde...


Zannas blogg " livet bakom baren" Kanske är det så den kommer att heta min framtida blogg om kroglivet vem vet..Kanske kan man sätta ut en annons på arbetsförmedlingen om det..Vem vet....

Undrar lite om den bloggen skulle vara välbesökt? Det tror jag minsann. Om jag någon gång skulle få ett erbjudande om att skriva en sådan skulle jag tacka ja direkt!! Fast å andra sidan kanske jag redan gör det..Och det kommer jag att fortsätta med..Vad är det för mening att blogga om man inte har med det verkliga livet? För det är ju här vi lever och det är ju här händer...


Nu är det bara två dagar kvar..Två dagar som 25 åring..Hmm ålderångesten, ja den finns fortfarande kvar...Men men jag kan inte göra så mycket mer än att leva min liv... "jag ångrar ingenting, jag har valt mitt sätt att leva"


För ett år sen vid den här tiden så satt jag i ett öltält tillsammans med min mamma. Hon ramlade den kvällen och gjorde illa sitt ben så pass att hon låg på sjukhuset på min 25 årsdag..Men i år så kommer min mammi att finnas med på min födelsedag..Likaså Abdullah..Och när jag har dem båda på plats så kan det ju inte bli något annat än en helt underbar födelsedag...


Med det mina vänner...


Ciao!

Z

Av Zanna - 28 maj 2009 21:27

Har en annan fråga...


Varför ska man gifta sig?

Av Zanna - 28 maj 2009 21:09

Jag och min vän ostbågen;)

Av Zanna - 28 maj 2009 19:02

Hmm hur fan stavas det egentligen.. Kanske borde man egentligen gå in på isärstaving.se och kontrollera det..;) Men i alla fall.. Det var det doktorn sa att jag hade idag..Mmm och vad kan man göra åt det då...INGET! Nope bara att vänta ut och pinas....Jävla skit säger jag bara..Tänker på att nästa fredag ska jag jobba på borgen och servera... Men om det gör lika ont som det gör nu så finns det ingen möjlighet att göra det..Eller visst kan man göra det om man bara har viljan, som jag har;) Men hur bra är det sen...Oh det gör mig så frustrerad. Handikappad liksom....


Funderar på något som jag ofta tänker på..är vi tilläckligt bra på att tala om för människor runt omkring oss hur mycket de betyder..Jag tror faktiskt inte att vi är det..Jag tror faktiskt att man ofta antar att den andre vet hur mycket den betyder..Berätta för människorna runt omkring er hur mycket de betyder en dag är det kanske för sent...


Hmm min bror har bestämt sig för att plugga till Socionom...;) Jag är så stolt över honom..Jag ska göra allt jag kan för att han ska lyckas..Han är värd det! Och jag tror att det är menat att han ska bli det...Finns inte så många som passar som det men jag är helt övertygad...


Jag får också säga välkommen hem till min adoptiv bror;) Jag har saknat dig vännen..


Ja vad händer mer..Födelsedagen som sagt börjar att närma sig...Jag hoppas att den kommer att bli bra trots att jag inte är på kryssning..Men det kommer den jag kommer förhoppningsvis att ha mina nära och kära nära så att det kan ju inte bli annat än bra...


Undra om jag får en hundvalp......;)


Jag har också tänkt på..Finns det någon som bloggar om krog livet?? Kanske borde jag anmäla mig så frivillig ändå...


Dagens fråga.... Vad ska man göra för att aldrig bli glömd?


" Livet är som en karnival"


Z

Av Zanna - 28 maj 2009 05:04

Torsdag redan, veckorna går verkligen jätte fort..Snart semester, okej kanske inte så fort ska inte ha semester försen i Augusti så att det är ett tag kvar kan man säga..Satt och kollade å resor häromdagen , det finns så många vackra platser att resa till... Men vi får la se vart det bär av...

Igår var jag ju och gjorde dataprovet, hmm hur gick det.?! Jag tror att det gick bra, men man vet ju inte kan ha gjort en del slarv fel men men vi får se hur betyget ser ut den när det kommer.

Jag har tänkt en på en sak..Hur länge påverkas man av vem ens ex träffar?? Jag menar alla har vi ju säkert ex, men när blir man inte längre påverkad av att exet träffar en annan tjej? Hmm konstigt det där. Nägot som jag tror att jag skulle kunna skriva en hel roman om är hur tjejers beteende ändras när de träffar en kille och speciellet när de träffar ens ex...Något som jag alltid undrat hur svårt kan det vara att bara gå fram och säga, jag träffar/är intresserad..you name it, ja då är ju det ut världen. Det är något jag kommer att fortsätta förvånas över, ärligheten verkar försvinna mer ochmer. Vad är det för värld vi lever i då??


Det  var samma sak som jag sa till en, när vi diskuterade det här tyktet som går. Jag ifrågasattse varför hon inte bara hade kommit till mig och frågat hur läget låg?

Hon undrade då varför jag vill att hon skulle komma till mig och säga det? Ehhhh what. Sen säger hon att hon skulle bara känt sig dum om hon gjort det... Ja jag säger då det...


Just det jag har några frågor att svara på (tycker om frågor)


Till min nytillkommne tyvärr så är jag upptagen. Men måste säga att jag är helt imponerad av att du väljer att fråga om man är singel eller inte;) Det är inte många som gör idag utan kör bara på som ångvältar..All creed till dig!;)


Till min trogne läsare..Jag skulle vilja hävda att 12 är nog max gränsen för att få skicka någon att ragga åt än..Så jag håller helt med dig min vän...


Ja då är det bara tre dagar kvar då....26 år..Konstigt att inför varje födelsedag så börjar jag fundera på vad jag egentligen har gjort det här året, har jag gjort tillräckligt för att vara nöjd? Hmm total åldersnoja...


Med det mina vänner önskar jag er en kanon dag...


Ciao

Z

Av Zanna - 27 maj 2009 13:11

Mmm idag är det dags minsann..För det stora dataprovet...Hmm jag hoppas verkligen att jag kommer att klara det..men det gör jag nog, hoppas. Det jag oroar mig mest för är vad jag ska få för betyg. Jag försöker att det från sidan att jag har ju fatiskt lärt mig otroligt mycket om data, men självklart så tycker jag faktiskt att betyget spelar roll... Det gör jag faktiskt...!;)


Hmm åldersnoja...Hmmm  svaret är garanterat JA! Vill inte bli äldre...


Hörs om ett tag..

Take Care

Z

Av Zanna - 25 maj 2009 05:51

Ja tyvärr så får man väll säga att 26 års dagen närmar sig med stormsteg...Men men det är ju måndag morgon så det kan vi ju glädjas lite åt?? Eller? Jag fattar inte varför just måndag morgonar och söndag kvällar ska vara så otroligt jobbiga..Hmm konstigt kanske man kan hoppa över dem??;)

Ja mina vänner, om ni undrar vart jag har befunnit mig de senaste dagarna så har jag legat i sängen..Hmm råkade visst göra mig lite illa i benet på personalfesten, och inte så lite heller har inte kunnat gå sen i torsdags. Men men idag när jag provgick benet, så verkade det som det var i fas igen;) Så nu är det bara att köra på som vanligt antar jag...


Återkommer i eftermiddag..


Dagens fråga. Får man önska sig pengar i bröllopspresent?


Med det mina vänner...

See Y

Z

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Blogkeen

Dagarna i Zannas liv

Ovido - Quiz & Flashcards