Zannaa

Alla inlägg under augusti 2014

Av Zanna - 31 augusti 2014 11:24

Sköna söndag, sitter med datorn i knät och dansbandskanalen i lurarna och en kopp kaffe :) Ja foten den är i högläge och har dagen till ära en stödstrumpa för att jag ska vara fit for fight i eftermiddag när vi ska köra lydnadsträning. Funderar lite på hur toffi kommer vara. Han har ju lite sparad energi efter veckorna som jag har haft foten i gips men det ska nog gå bra:) Jag ser fram emot det och tycker det ska bli jätte kul, och det kommer toffi också att tycka.


Igår var vi på Caersars namngivningsfest, oh allt var så fint och det var helt fantastiskt fixat. Huvuudpersonen han var lugn och trivdes med tillvaron, han till och med och ta sig en och annan lur. Stort tack till Joel och Sofia för att vi fick vara med och dela denna dag.


Nu ska ja ta och söka lite jobb och ladda lite inför eftermiddagen.


Företsen någon som har någon bra serie att rekommendera?

Det börjar sina lite på seriefronten.  


Z

Av Zanna - 28 augusti 2014 20:55

Oj oj, har nog gått lite för mycket på foten idag men trevligt har jag haft:)

Var med Inger när hon satt nagelmodell på Nail Pro Store, rekommenderar er verkligen att gå dit ooch göra naglar. Emelie och hennes tjejer är kanon! Sök upp nail pro store på facebook och gilla sidan :)

Sen var jag med Mickan som skulle på arbetsintervju :) Tack för idag stumpan!


Sitter nu med foten i högläge, datorn i gnät och en stor kopp med the.


 


Nu är det dags för premiären av Arga restuarangen, hmmm vi får se om Anders kan vända även dessa till de bättre :)

Tror att det kan bli svårt att få dem att driva en krog om jag ska vara helt ärlig, men alla kan ju förvåna.

Funderar lite på om Anders har jobbat inom krogen innan, någon som vet?

Nu blir det som sagt lite tv, och sen har jag lite att fundera över tills imorgon så vi får se om jag kommer fram till något :)


Natti


Z

Av Zanna - 27 augusti 2014 19:00

Rekommenderar denna snickerstårta;) hur god som helst:)

Av Zanna - 27 augusti 2014 13:41

Dagarna går jätte fort nu tycker jag, men det kanske beror på att jag har fått börja röra på mig mera. Fixar lite smått och gott hemma i en väldigt lugn takt. Jag får stödja på foten nu men ska ta det försiktigt. Det är väldigt lätt att jag överanstränger foten har jag märkt. Nu är det dryga tio veckor kvar tills jag ska ta bort skruvarna så det går framåt. Om jag har tur kanske jag till och med hinner med en dans eller två innan årsskiftet   


Hittade ett recept på snickerskladdkaka som jag tänkte ge mig å att prova idag. Äter ju nästintill aldrig kakor själv men det väldigt roligt att baka och bjuda andra :) Om jag lyckas så lägger jag upp en bild lite senare.


Ser fram emot söndag då ska jag och toffi på lydnadsträning för första gången på länge vi får se hur mycket vi kommer ihåg. Dock kommer det inte att bli så mycket rörelse som man kanske önskade men vi kan jobba med huvudet.


Har börjat plugga lite körkortsteori igen, kanske är det så att även jag kommer att få ett körkort. Tänker att det kommer att dröja ett tag innan jag kan köra tack vare foten, men teorin ska fasiken sitta.


Ciao


Z

Av Zanna - 20 augusti 2014 22:52
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Zanna - 13 augusti 2014 17:41

Sitter på balkongen och läser, har verkligen fastnat i denna författare:

Måste också rekommendera er som har läst snabba casch trion att läsa, VIP rummet. Helt klockren.
Det blir en del läsa nu på dagarna längtar verkligen till att det blir måndag nu. Även om jag kanske inte kommer att kunna gå utan kryckor direkt så känns det helt underbart att bli av med gips.
Det slog mig att imorgon är det dags för fyrverkeri, även om jag älskar fyrverkeri så tycker jag så synd om alla hundar. Våran lilla Toffi är inte alls glad åt när det smäller . Då blir denna stora kille en väldigt väldigt liten kille. Stackars. Hur gör ni andra med era hundar när det smäller? Tar gärna emot tips.

Z

Av Zanna - 12 augusti 2014 16:29

Hmmm försöker ansluta mmig till blogkeen men det verkar gå så där....   Någon som använder sig av det som kan se om ni ser mig?


Oh idag fick jag tiden få jag ska ta bort gipset, måndag klockan 14 it is :) Det ska bli så himla skönt känns som om jag kommer kunna göra så mycket mer. Även om jag vet att jag måste ta det lugnt i början. Har haft så dåligt samvete över att jag inte kunnat motionera toff som jag brukar, men jag hoppas att jag snart ska kunna ta en promenad med honom.


Mycket börjar att flyta på nu, och jag hoppas verkligen att det är min tur nu. Jag ska i alla fall kämpa för att allt ska bli bra. Det har blivit alldeles för mycket fel det senaste året, men nu är det dags att göra rätt.

Allt gåt inte att reparera men jag hoppas att det ska gå att lappa ihop en del i alla fall.


Z

Av Zanna - 3 augusti 2014 17:00

Underbara sommar, vilket kanon väder. Börjar bli lite halv trött på att det ska vara då bökigt att göra något när msn går på kryckor. Men men nu är det bara två veckor kvar med gips sen så;)
Jag hinner ju plöja en del böcker och spendera en del tid framför tvn. Här kommer en liten lista.

Mest läsvärda författare just nu: Joe Nessbo! Klockren kriminalre, har läst hans första tre böcker på en vecka.

Bok som väntar : Jens Lapidius VIP rummet .

Sevärd 90 tals serie: Svenska hjärtan, tänk vad mycket som kan hända på en radhuslänga. Missa inte Torstens körning med gräsklipparen, genom huset och ut på bakgården mitt i vintern ;) hysteriskt roligt !

Z

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Blogkeen

Dagarna i Zannas liv

Skapa flashcards