Zannaa

Alla inlägg under februari 2009

Av Zanna - 19 februari 2009 19:13

Idag har jag haft en kanon dag minsann... Jag har haft massor att göra på jobbet och det har känts jätte bra..Jag tycker om att ha mycket att göra minsann...


Status på cigaretter....mmmm 4 sen jag kom hem...


Det enda som inte har varit bra idag är att jag har jätte ont i halsen..Usch jag har inte tid att vara sjuk liksom..

Imorgon så ska jag på rekryterings dag för ny ombord personal..Hmm jag ska sitta som företagets representant..Hmm ja jag vet inte jag är jätte nervös..Men ändå stolt..kan man säga så?

Tänk om jag gör bort mig liksom...

Ja ja det får väll bli morgondagens problem antar jag...

Det börjar hända saker runt omkring nu..man kanske ska inse att man börjar att bli vuxen vad vet jag..Eller så är det bara ens kompisar som börjar att bli vuxna..Själv håller jag mig nog till en barnslig nivå ett tag till..En ska gifta sig, en ska ha barn och ett par stycken har redan barn...Det får mig att börja undra finns det en åldersgräns på när man måste gifta sig och skaffa barn?? Jag är rätt nöjd med att ha mina fyra bebisar..Fille, pago, zazzo och Nala;) De är bäst minsann;) Mmm tänker jag efter så saknas det ju en liten lurvig sak som man måste gå ut och kissa med hur många gånger som helst;) Mmm en dag ska jag köpa min valp minsann..


Något som jag har tänkt på rätt mycket de senaste dagarna... Man slutar aldrig att förvånas..Man tror att man vet vart man har en människa men så vips så visas det att man inte alls visste vart man hade den..Konstigt  det där..En av de värsta sakerna jag vet är när man är ärlig mot en människa och då frågar en sak..Och personen svarar..Men man vet att den ljuger..Hur jobbigt är inte det...?? Jag skulle bara vilja skrika rakt ut då..Sluta ljug för i helvete...men gör man det nej...Man bara tiger..Mmm det måste jag nog ändra på tror jag...


En annan sak är hur tolkar man meningen " det här trodde jag inte för ett par månader sen att vi skulle sitta här du och jag?" Är det en bra eller dålig mening liksom....


Dagens fråga får nog änså bli..Finns det en åldersgräns för när man måste skaffa barn??


Med det säger jag CIAO!!


Tills nästa gång


Z



Av Zanna - 17 februari 2009 04:59

Mmm det är tidigt minasann..klockan är 04.59 Usch man är lite halv grusig i ögonen.. men på ett sätt kan jag ändå att det är rätt mysigt att sitta och dricka mitt morgon kaffe så här tidigt;) Det är bara en go känsla...Ja mina vänner idag är en ny dag..Bara att blicka framåt och ta några nya tag... Vi får la se vad dagen har att erbjuda.


Mmm jag funderar rätt mycket över framtiden just nu känner jag.. vad jag skulle vilja göra och allt det..Jag hade en tanke att kanske gå ner lite i tid för att plugga resten..Men jag vet inte allt känns så svårt att bestämma..Hur vet man om verkligen är 100% säker på att man verkligen vill något..Hmm jag jag känner mig lagom knasig att fråga det. Man känner väll det antar jag;) Det är så mycket som jag skulle vilja göra...Men men det är bara att ta en sak i taget..


Tittade lite på resor också..Det börjar ju att närma sig semester tider också...Säger jag som att det vore maj liksom men men det gäller att man är ute i god tid;) Mitt dröm resemål är i alla kategorier CUBA... och vad jag verkligen skulle vilja åka dit..Men det lär inte bli detta år i alla fall...


Måste återigen påminna er om min födelsedags kryss den 30/5;) Jag ser verkligen fram emot det...


Det blev en rätt hoppig blogg idag.Jag hoppas att ni ursäktar men det är rätt tidigt;)


Jag har funderat...;) Att skicka sms är egentligen överskattat..Tänk så mycket missförstånd det blir när man skickar sms... Eller så blir det inte missförstånd utan man kanske verkligen ska läsa det personen skriver och där har man svaret på vem personen är;) Eller vad vet jag..Jag vet att det kan göra mig så frusterad att få ett sms och inse att personen som svarat inte har en aning om vad jag skrev i förra sms, för att personen har svarat alldeles puckat..


Mm kanske är det mycket lättare för vissa människor att försköna saker och ting för att de ska få vad de vill ha.. När man fått det man vill ha är det inte längre så viktigt att säga alla de här fina sakerna...Men för det beöver man ju inte skriva sms utan kan bara använda sig av talets gåva;)


Till trogen läsare: ja jag förstår hur det du tänker. Det är så mycket som man måste bedömma när man väl är där i den situationen..Men sen en sex invit på ens partners telefon är väll inget man vill se..


Men det får mig osökt att komma in på den lilla kluriga frågan som också kommer att bli min dagens fråga..Är det okej att snoka i ens partners mobil??


Mmm sen hade vi visst status ang. Cigaretterna.

Måndag: Ett nikotion plåster, två tugummi, och tre cigaretter.. Vet ni vad som är det mest irriterande..Att jag var inte ens så sugen på de där cigaretterna... Dumma mig..


Med det mina vänner får jag väll säga tck för att ni lyssnade denna förvirrade morgon;)


The one and only


Z


Av Zanna - 16 februari 2009 19:20

Som ni säkert kunde tyda av tidigare inlägg så var det en tuff dag idag. Men livet erbjuder ju vissa hinder som man helt enkelt måste lära sig att ta sig över även om det är svårt ibland. Något som jag faktiskt inte förstår är varför en sådan fantastisk människa drabbas av något så fruktansvärt.Det är faktiskt för mig en gåta.


Men det hände faktiskt något roligt idag också... Häromdagen skickade jag in mitt cv till en korg här i stan...;) Jag ville chansa och se var det skulle leda. Jag var helt enkelt lite sugen på att jobba lite nattklubb igen..Och idag så ringde de och hade pratat in på min telefon svarare, jag hann ju som vanligt inte svara men ändå... De bad mig ringa för att jag kanske skulle komma och prov jobba, hur kul är inte det..;) Jag har ju jobbat på en del krogar innnan men inte någon som är så hmm får man säga stor kanske;) Jag blev faktiskt jätte glad..Samtidigt soim jag återigen börjar att tvivla lite på mig själv..men å andra sidan så tänker jag att det kan inte mer än att gå åt helvete..

Det är säkert många av mina vänner som höjer på ögonbrynen nu och undrar om jag inte jobbar tillräckligt..Mmm jo det gör jag säkert mer än tillräckligt, men att jobba gör mig levande och jag tycker om att känna mig levande. Det är så otroligt svårt att förklara men det är så jag känner i alla fall.. Är det så att ni vill att jag ska utveckla det så är det bara att fråga inga bekymmer;)


Mmm kan man vara otrogen via sms?? Hmm jag drar nog den gränsen..otrohetsgränsen rätt hårt men inte riktigt så hårt..Jag tycker faktiskt inte man kan vara otrogen via sms..Visst skulle man säkert inte tycka om att hitta massa porr sms i ens partners mobil men ändå..Det får bli dagens fråga... Kan man vara otrogen via sms??


Det som står på tapeten imorgon är...jobb, sen ska jag kolla på tatuering... Sen kanske min vän "ostbågen" komma över på ett par gals vin,....Jag hoppas att hon kan det;)


Med det mina vänner så säger jag Ciao..


Z

Av Zanna - 16 februari 2009 18:10

Alla mina tankar till dig hjärtat!

Det var en alldeles för kort tid som du fanns vid men sida.

En alldeles för kort tid jag fick äran att känna  dig.

Jag kommer att sakna dig!


Klockan 19.00 igår tog cancern min kollega, det är inte rättvist, det är faktiskt inte rättvist att en sådan god människa måste sätta livet till..

Man känner sig så kraftlös vet inte hur man ska finnas till hands och hjälpa...


Mmm det var en tung dag idag... Mm att få reda på att den där jävla cancern hade vunnit... Usch alla mina tankar går till min kollgas familj just nu...




Av Zanna - 15 februari 2009 10:53

Godmorgon mina vänner...


Har nästan nyss gott upp känner mig lite lagom mosig i huvudet och rätt trött men men man måste ju ta sig upp... Det finns ju massor att göra hemma som måste göras.. Problemet är nog bara att lusten för att göra de är ungefär lika med NOLL;) Usch jag hatar att känna att jag måste verkligen städa...För att det blir så jobbigt då, som att man måste ta sig över en tröskel som man aldrig kommer över..Ja ja men det måste ju göras. men men nog om detta.


Igår jobbade jag på borgen.Det var Rally folk som hade middag med prisutdelning. Jag måste säga att jag hade trott att det skulle vara betydligt mycker mer att göra.. Men de hämtade sina priser drack lite alkohol och sen gick hälften av människorna hem..Sådär kul men lite var det att göra i alla fall.. Det finns två saker som kan göra mig väldigt frusterad när jag jobbar innanför baren..Ett är att någon sträcker sig in och försöker att servera sig själv.. Det spelar ingen roll vad det är bara att man kommer på tanken att sträcka sig innanför bar disken och ta det man ska ha jag fattar inte det.Och sen det värsta är att en del kan bli förbannad när man säger till dem..Helt sjukt.Håll händerna borta innanför min bar!!!! Ska det vara så svårt att förstå..oh förlåt nu låter jag jätte agressiv jag menade inte så..eller jo lite;) Det andra är i alla fall när man får beställning på en drink och man inte kommer på vad det är i den..Hur frustrerande är inte det..Jag fick en beställning på en love gun igår..Ohhh jag vet att jag har gjort den men jag kom bara inte ihåg vad det var i den....Oh vad jobbigt..Sen frågade jag chefen och hon då var det bacardi limon med lime och ginger ale... Men är det verkligen orginal receptet..Någon som vet??

Mmm det är i alla fall jätte jobbigt man vill ju kunna liksom...;)


Mmm har funderat att slänga min mobil åt helsike..Mer av den anledningen som jag har tagit upp förut..Att man skickar ett sms och sen ska det ta ett halvt sekel innan man får svar..OHHHHHHHH!!


Ja mina vänner vad händer i veckan.. det är faktiskt bara jobb som gäller. Jätte kul att se fram emot..Och sen är det borgen på fredag..Och lördag och söndag är jag faktiskt ledig så då ska jag nog hitta på något spännande;)


Dagens fråga får nog bli..hur beskriver man ordet kär?? Vad är det som symboliserar kär??


Med det mina vänner så säger jag Ciao


Eran egna Zanna " städtant" Andersson


Av Zanna - 14 februari 2009 02:42

Mm nyss hemkommen från en kväll på borgen... Sitter här nu och myser med en öl och tar det lite lungt. Man måste få lyxa till det ibland. Kvällen på borgen var rätt lungn..Det var Drifters som spelade helt okej faktiskt;)Fick mig en drifters keps av chefen som jag hade på mig hela kvällen;) Kände mig jätte söt NOT!!;) Men det kan vara roligt ibland;)


Kvällens kommentar har jag;) Se detta dramför er...Man och kvinna som förmodligen har träffats på dansgolvet under kvällen, ska hämta sina jackor i garderoben...

- Vi får nog ta och öva lite mer på det där... (Tjejen)

- Öva på vad vi har ju övat hela kvällen...(Killen)

- Ja men vi har ju precis träffats tills nästa gång tycker jag att vi ska öva lite, så att det slipper bli sådär tafatt (Tjejen)

- Men lilla gumman, nu har vi övat och nu kommer vi till den riktiga grejen, så skynda dig nu och ta på dig jackan så att vi kan åka någon gång..


Då går kiillen iväg för att köpa korv och tjejen vänder sig till mig och säger..He he jag vet det där kan tolkas hur som helst..

- Tycker du säger jag;)

- Ja det kan du ju faktiskt..Men men du får använda din fanatsi det brukar bli bäst så...


Tänker för mig själv..Skoja inte.... Trodde hon på fullaste allvar att det var buggen han menade?? Eller är det bara min fantasi som springer iväg nu;)

 ja jag säger då det;) Ha ha ha..


Mmm händer mycket ledsamma saker runt omkring nu..Känner mig lite ledsen men sen samtidigt så frusterad..jag vill hjälpa men jag kan inte, jag vill göra allt bra men jag kan inte, jag vill trösta men jag kan inte för att det finns inget som jag kan säga som kommer att göra något böttre..Usch jag tycker att det är så otroligt jobbigt att se människor runt omring mig må dåligt..och det är ju faktiskt så ingen normal människa tycker om att se en annan människa må dåligt..Nu är jag i det läget att jag har slutat att försöka jag har valt att bara finnas där och lyssna och ge en kram..Det kanske bara är det som behövs ibland..

Det som har hänt de senaste dagarna har fått mig att börja tänka på att många gånger tar man nog livet för givet. Man tror att man kan skjuta upp saker iframtiden, för mycket av det man vill göra tänker man det kan jag göra nästa år ex. Men det kan rätt som det är hända något som gör att man inte alls kan uppleva det i framtiden för att man har ingen framtid att se fram emot.. Usch vad det känns hemskt..Nu blev det massa negativt här men jag bara kände att jag var tvungen att få det ur mig..


Det kanske jag ska säga så att ingen blir orolig det är inte mig det har hänt något..Utan det är bara människor som står mig nära som har fått upptäcka att livet är kanske inte så självklart...


Jag tror att vi alla måste tänka om..Man ska nog inte alltid leva för framtiden..det kan nog vara bra att leva i nuet också ibland.. Och man ska ABSOLUT inte ta livet för givet.


Men nu över till lite andra saker..


Status på cigaretterna: De flesta dagarna denna vecka ha gått bra på jobbet har inte rökt.Men idag har jag faktiskt rökt. Så statusen är väll sådär..Men jag har bara rökt fem cigg..Jag vet att det inte är bra men jag försöker..det gör jag verkligen jag ska bli rök fri men det kommer bara ta lite tid..Jag har väll inte tillräckligt med självbehärskning helt enkelt..


Morgondagen kommer att bestå av att fira mormor och morfars 50 åriga bröllops dag..och sen blir det att jobba på borgen i morgon kväll.


Så ja mina vänner...

Med det så säger jag god natt för denna gång;)


Eran egen Z


Av Zanna - 11 februari 2009 18:48

Hola!!


Mitt tredje inlägg idag det måste vara rekord;) Eller närmare bestämt det är rekord..Kanske jag har en blogg drottning i mig trots allt;)

Jag vet inte om jag någon gång har pratat om drömmar..Alla har vi säkert massor med drömmar i livet som man någon gång vill uppleva... Jag har en dröm..I have A Dream..;) Som jag nog aldrig kommer att släppa..i ett tidigare inlägg så berättade jag om att under många år så spenderade jag och min familj våra sommrar på Öland. Strand hotell var mitt dröm ställe..Hmm inte minst för No Tjafs såklart;)

Men när jag började arbeta på krogen dagen efter att jag fyllt 18 år..Så fick jag en dröm.Det var att någon gång i livet arbeta där..En sommar...Mmm jätte töntigt jag vet..Det är något med det stället som gör att jag bara vill jobba där..Hmm det visade vara lättare sagt än gjort... Hmm nu mina vänner ska jag avslöja en hemligehet för er..Jag har sökt till Strand hotell sedan jag fyllde 18 år.. Hmm det måste nog bli i 7 år då... hmm jag är gammal minsann...och har jag jobbat där än... Nej!!! men nu är 2009 års ansökan inskickad..Skam den som ger sig..Jag vill nog bara tala om att har man drömmar så tycker jag att man ska göra allt för att få dem att inträffa;) Man kanske lyckas, man kanske inte lyckas.Vem vet..Men man har i alla fall försökt... Vare sig jag gjorde fel eller rätt, har jag valt mitt sätt att leva;)

Av Zanna - 11 februari 2009 17:41

På tal om det måste jag ju göra ett tydliggörande;) Serveringslärare är helt enkelt en lärare som jobbar på restuarangskolan och lär eleverna att servera;)

Tack min trogna läsare för att du finns;) är fortfarande nyfiken på vem du är ;)

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Blogkeen

Dagarna i Zannas liv

Ovido - Quiz & Flashcards