Zannaa

Alla inlägg under november 2008

Av Zanna - 27 november 2008 14:19

Ja gott folk idag är det torsdag i fallt det var någon som inte visste det;) Jag tycker denna vecka har gått alldeles för fort eller det har varit bra att den har gått fort för att det har varit mycket jobb denna vecka.. Imorgon blir det premiär kväll;)


Ja premiär för att jobba på borgens julbord;) Det ska bli så roligt faktiskt..

Sist jag jobbade så fick jag och de andra gå en tallriks kurs;) Och med det menas att vi skulle lära oss att bära tallrikar..Jag muttrade rätt ordentligt när jag blev inkallad.Jag menar jag har ju burit tallrikar i fem år och jag blir inkallad på kurs..hmm hallå eller;) Men det visade sig sedan att chefen ville att jag skulle ta ytterligare en tallrik vid avplock... Och sen skratta hon lite och sa att jag kunde ju bära så, men att jag bara tjurade..Hmm Jag tjurskallig vem pratar hon om egentligen;) Med tre talltikar vid avplock menas att man har tre tallrikar i handen som grund.En tallrik för att lägga bestick på, en för att lägga skräp på och den andra för att stapla flera tallrikar på... Men det blir tungt minsann men men det är väll bara att bära så om hon vill det;) Chefen bestämmer ju;)

Så nu har ni fått en snabb kurs i servering också..


Oh idag så har jag slagit in de första julklapparna, och de ska skickas till Honduras till mitt fadderbarn. jag hoppas att han kommer tycka om sina presenter..


Denna vecka har jag också hunnit vara lite ledsen, en av mina undelater dog...Hmm lilla Simba..usch vad det är hemskt..och det värsta är att de andra pippisarna saknar ju sin kompis ju..oh varför kan inte djur ha evigt liv...?!


Dagens fråga lär bli varför kan inte dygnet ha flera timmar, jag tror att 48 skulle bli helt perfekt. Eller kan det vara så att man skulle fylla dem också och sen undra igen varför dygnet inte hade fler timmar, vad tror ni??


Veckans fråga får bli, varför är folk så besatta i att sprida rykten?

En hör det från någon som berättar det vidare till någon annan och så vidare.

Om bara alla skötte sitt liv utan att behöva gotta sig i andras bekymmer eller upplevelser..Eller vad det nu kan vara..Jag tror att livet skulle vara bra mycket lättare då. Om man inte kan stå framför personen som man pratar om och säga precis så som man säger till andra, så ska man bara hålla snattran. det är min personliga åsikt.


Ja mina vänner, nu bär det snart av till läkaren och sen hem och hälsa på mor min..Som föresten fyller 50 år den 6 december..Älskar dig mammi du kommer att få världens bästa 50 års present;)


Tills nästa gång

Se ya


Zanna "funderaren" Andersson

Av Zanna - 21 november 2008 19:10

För nu är det helg minsann;) Är det någon mer än jag som har funderat på hur skönt det är på fredagar, när man vet att när man väl kommer hem så är man faktiskt ledig några dagar..Hmm kan tänka mig att det är många som höjer på ögonbrynen nu och tänker, hmm finns det någon som inte tycker om att vara ledig..Hmmm ja jag tror faktiskt att jag kanske säga att jag vet en som inte tycker om att vara ledig..And that´s me... Zanna the one and only..Okej vi tar det från början..Jag älskar att komma hem på fredgar och veta att nu är jag ledig MEN när lördags morgonen kommer ja då börjar det krypa i mig minsann..Jag städar fixar och letar efter saker att göra, när jag har gjort allt jag kan komma på ja då sätter jag mig i ett hörn och tjurar och tycker att det är allmänt tråkigt..Skulle någon ringa och fråga om jag ville jobba så skulle jag nog redan vara ute genom dörren innan de hade hunnit fråga..Konstigt men sant..Ja nu kan ni sluta skaka på huvudet;) Men tyvärr sån är jag men jag är glad ändå;)


Bilden som följer detta inlägg har en följd fråga...Hmmm hur stora är oddsen??;)


Jag tänkte på en sak.Vi börjar ju närma oss julafton och allt.. Då har jag en dagens fråga..Finns jultomten?


Jag inväntar era svar med spänning;)


Jag hör av mig imorgon.. och då ska vi prata om Zannas övningsköring och vad som hände under kvällen;) Kanske vi har en veckans bästa i baren också vem vet..


Tills nästa gång


Se you


The one and only Zanna the dog;)


Av Zanna - 21 november 2008 10:55

ja då hade man ett kortare uppehåll på Stockholm Central innan man skulle tillbaka till Gävle för att sedan åka hem..Känns som en evighet men det kommer nog att gå bra tror jag;)


Förklylningstider är det också minsann..Känner mig lite halvtaskig själv minsann men men..jag har alltid varit av den tron att känner man inte efter så är man nog aldrig sjuk;) Så länge man kan stå och se rakt så..;)


Hmmm blogg SM minsann..Det låter roligt minsann;) Återkommer;)


Tills nästa gång..

Kjam

Av Zanna - 15 november 2008 02:33

Ska vi dansa inatt mina vänner?!;) Nyss hemkommen från helkväll på borgen..Har jobbat i baren och serverat drinkar så att det bara svängde om det;) Över 570 personer hade tagit sig till  bogen denna afton för att bevittna uppgörelsen i årets Shall We Dance... Lokala kändisar som ska lära sig dansa allt från cha cha till weinervals tror jag. Gästerna var där, dansarna var där med sina glittriga klänningar, de konstiga drinkarna fanns där..och ja till och med självaste Tony Irwing var där..Hel kul kväll faktiskt...;)


Jag fick kvällen till ära gå ut och plocka lite tallrikar..Jag har nog alltid tyckt att min serverings arm har varit vältränad och att det brukar aldrig vara några problem.. Men men man kan inte jobba en kväll utan att förvånas..Efter två vändor med ett par tallrikar över tio så skakade armen bara, det kändes som att jag hade kramp..Fick då gå ner till att bara plocka med mig några få tallrikar och springa flera gånger men det klarade inte Zanna minsann..Så jag struntade i krampen och plockade mina över tio tallrikar;) Men det känner jag av nu kan jag säga hela armen värker..Men men det är lika bra att öva upp den för att snart är det dags att jobba julbord..


Hade tänkt att jag skulle berätta kvällens roligaste kommenatar eller som jag kallade den sist klockrenaste kommentaren..Tyvärr så var det inte så mycket sådant ikväll..men däremot så var det killen som trodde att han beställde en världskänd shot och kunde inte för allt i världen förstå hur jag inte kunde veta vad det var.

Se det här framför er..

Collaste killen på stället kommer fram till mig i baren och ska beställa..

- Jag tar en jäger slammer och en redbull..

Hmmm Zanna tänker igenom allt vad hon har lärt sig genom åren, går igenom hela drink boken i huvudet men nej ingen jäger slammer;)

-Okeeeeeeeeejjjjj, vad är det för något då??

-Ehhh jo alltså det är en ehhh en jäger som man får i ett shot glas och sen så har man ett glas med redbull vid sidan om och sen släpper man ner shoten i den....

-hmmm mmm okej, som en jäger redbull alltså?? Smart ace;)

-Nej nej det går inte det blir inte samma effekt.. 

Tönt tänker jag och går i alla fall iväg och hämtar två glas med redbull och sen häller upp jäger shoten..

Och vad gör killen...Jo han släpper inte ner shot glaset i glaset utan han bara häller i jäger in redbullen...


AAAAAAAAA är det någon som skojar med mig eller.. jag går fram till killen och frågar om det var så han skulle göra..

-hmm ehhe alltså..shotglaset var för stort så att det blev inte samma effekt..

Ja ja så går det när man hittar på drinkar, de finns ju inte;)

Man slutar aldrig att förvånas...


Ja då var det offciellt då..den nya tjänsten.. Man undrar vad alla kommer att tycka..


Ohh Lasse Stfanz släpper en ny platta nu precis till jul hur bra är inte det minsann;)


Imorgon blir det party med tjejerna, dansabands kväll i Björs;)


Tills nästa gång mina vänner..


See ya..



Av Zanna - 13 november 2008 07:57

Kommer ni ihåg bloggen angående om man skulle få välja vilken nöt som man var?? Jag kom just och tänka på, om man skulle vara ett chips då skulle man vara OLW eller Estrella??;)


Bästa att jag slutar blogga nu annars kanske ni tror att jag är full eller nått;)

Puss och kram

Av Zanna - 13 november 2008 07:39

Ohhhhhh filmen har äntligen landat i min brevlåda..Weiiii;) Ikväll ska jag krypa ner i soffan med lite popkorn och ägna över två timmar åt Carrie, Amanda, Samantha och Charlotte och MR Big så klart..


Jag kan inte förstå att man kan bli så fast för en serie men det är ju den bästa serien som finns;)


Ja ja nog om det..Klockan är 07.42 och det är snart dags att göra sig iordningn för jobbet, minsann jag jobbar idag igen...Är det någon mer än jag som känner att ni jobbar jämnt? Men men man får se det från den ljusa sidan..jag ska bara jobba imorgon också sen är jag ledig i två dagar weiii;) Det ska bli så otroligt skönt.


Så ingen blogg utan någon lite djupare fråga, om man är attraherad av någon måste det betyda att man tycker om den då??


Hmm den var faktiskt klurig..Vilka kluriga frågor du ställer Zanna..;) Ja minsann, nej jag är inte helt väck i huvudet bara lite trött och då är humårn på topp;) Ja ni, här sitter jag i pyjamas och bloggar och dricker morgon kaffe samtidigt som jag skrattar lite lätt åt mina egna skämt;) Vart ligger nivån då liksom..


Okej nu ska vi åter till frågan. Jag tror inte att man måste i alla lägen tycka om den man är attraherad av. I de fallen så är det ju oftast någon som man inte känner utan bara ser och blir attraherad av.. Förstår ni vad jag menar? Man blir attraherad av en människas utseende.. Men jag tror faktiskt att man kan bli attraherad av en människas insida också..Tänk en sådan människa som säger alla rätta saker, tänker på ett bra sätt, har bra värdingar bla bla bla. och då tror jag att man kan bli attraherad av en människas inre.. Men det bästa är ju kombinationen;)  Måste nog återkomma med mitt svar på denna fråga tror jag;)

Så nu har jag yrat färdigt för denna morgon..


Imorgon blir det lite krog jobb;) Se vad som händer;)


Tills nästa gång mina vänner


The one and only Zanna säger Tack för sig;;)

Av Zanna - 12 november 2008 04:44

Ja då var man upp mitt i natten igen..Jag tror att jag har vaknat tidigt varenda dag nu de senaste två veckorna men men det är bara att bita ihop och jobba på..Slutar vid två om allt går som det ska. Jag satt här och drack mitt morgon kaffe eller blir det mitt i natten kaffe?!;) Och tänkte på frisyren jag hade på bröllopet. Om jag kunde förklara den, hmm men nä det kan jag inte så jag skickar med en bild istället.

Okej vänner... Tills nästa gång.


Seeee yaaa;)

Av Zanna - 11 november 2008 15:23

Har precis blivit av med fyra nissar som varit här för att koppla in ett bredband.. Försökte sitta hemma och jobba, och precis när jag satt mig och börjat, ja då minsann börjar de att borra så att det står härliga till..Kändes som att hela huset skulle ramla ihop, och då ska vi inte nämna hur det kändes i huvudet.. Minsann vad jag var irreterad ett tag.. Men men nu ska vi prata om roligare saker.


Bilden som följer detta inlägg är tagen precis innan jag skulle åka till bröllopet. Tänkte ni ville se resultatet;) Jag var hos frissan innan och gjorde en  fin frisyr. tack så mycket Maggie! Du är verkligen bäst! Tack så mycket för att du gjorde en sådan otroligt fin frisyr!!;)


Bröllopet var helt fantastiskt!! Jag var världens stoltaste, min kusin var helt fantatstiskt vacker. Jag har nog aldrig sett en sådan vacker brud;) Och de var verkligen jätte vackra tillsammans. Min date för kvällen var den bästa;) Min lillebror. Tack abdulla för en otrolig kväll;)


Bröllopet fick mig att börja tänka på att när man gifter sig så lovar man varandra evig kärlek. Det är så vackert tycker jag;)

Man måste verkligen visa varandra respekt för att få ett äktenskap att fungera. Det tror jag, utan ömsesidig respekt kommer man inte långt, det tror inte jag i alla fall.. Men vad vet jag jag är inte gift än..


Det får mig osökt att tänka på är det okej att bli attraherad av någon annan när man är gift/sambo/tillsammans med någon?

Jag tror att det är en fråga som man kan diskutera i alla evighet. Vet att jag och mina tjejer har diskuterat det på många tjejkvällar;) Eller hur tjejer??;)

Liksom så mycket annat men det är hemlighets stämplat..

En gång på en tjej kväll så spelade vi sanning eller konsekvens. Valde man sanning så fick man ställa en fråga, men oftast ledde ju svaret till att man ville ställa en följdfråga också. Men följdfrågor var förbjudet, då fick man snällt vänta tills nästa gång och fråga. Men att komma ihåg följdfrågor i samband med vin är inte det lättaste..Så ett tips är ju att skriva upp följdfrågorna;)


Ja har en dagens fråga till: Vad är ditt mål med livet??

Jag skulle nog vilja säga att mitt mål med livet har alltid varit att lyckas. Och på vägen uppnå vissa delmål. Jag har kommit en bit på vägen för att lyckas men är inte riktigt där än. Jag har uppnått många mål på vägen och är otroligt tacksam för att jag har fått uppleva och lära mig så mycket under tiden.


Nej men om jag skulle ta och försöka fortsätta jobba lite..

Tills nästa gång..


Se ya

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Blogkeen

Dagarna i Zannas liv

Ovido - Quiz & Flashcards