Zannaa

Alla inlägg under september 2009

Av Zanna - 28 september 2009 02:18

MMm vad ska jag säga denna helg var en av de värsta jag har varit med om..Eller när jag tänker efter 180 timmar på två veckor under julborden på trädgårshotellet var nog faktiskt värre... Men det var också en av det bästa händelserna jag har varit med om i mitt liv... Jag tänker ofta tillbaka på den tiden när jag jobbade till 200 om inte mer...Men jag var alltid lycklig..Nu vet jag inte vad jag är...Jag mår bra..Men kroppen mår inte bra..Många kanske tänker att det har med allt jobb och göra, men jag vet inte det är ju det jag tycker om...Funderar ofta på vad det är jag ska göra med livet...


Jag tror jag vet...Men vi får se om drömmen kommer att bli sann kanske är det så;)


Funderar över varför det är så svårt att förstå människor som står en nära..


Dagens fråga kommer att bli...Om man älskar en människa varför är man ädd för att släppa in den??



Till min trogne läsare..Dansar du till dansband??

Vill också välkomna i min nya pippis familj Anastasia och Apollo!

Av Zanna - 27 september 2009 09:46

Usch denna jobbarhelg var inget rolig..Jag dubbel jobbade igår..Först Gävle fram och tilbaka och sen Borgen...Bosnisk fest..Hmm jag säger då det..När jag står ute och torkar bord i slutet av kvällen ställer sig en tjej på litet runt bord och tycker att hon ska dansa på det..Jag ber henne att gå ner ett flertal gånger och hon bara ignorerar mig..Sen kommer en av hennes egna lansmän och hon hoppar ner direkt..Ohhhhhhhhhhhh jag blir så arg...Varför måste det vara så...??


Mina vänner det blev bara ett kort inlägg idag måste rusa...

Dagens fråga hur kommer det sifg att vänner utnyttjar varandra?


The one and only Z

Av Zanna - 18 september 2009 15:49

Då har den äntligen kommit...Den första ledig helgen efter semestern...Sol på balkongen, Lasse Stefanz i högtalarna och ett glas rött, ja mer begär inte jag just nu i alla fall;) Känns helt underbart att få vara ledig två hela dagar.Jätte skönt verkligen..Har konstaterat att det behövs mer än 4 veckors semester på ett år, är det någon som håller med mig??;)


Var uppe i Stockholm förra helgen och hade en överliggningen där...Passade på att att träffa en gammal kollega och vän..Hmm det tog ett tag innan jag fick kalla honom för vän, men idag så tror jag att det är okej...;) Det är en av de människor som jag respekterar för hans arbetsmoral och hans kunskap.Han har lärt mig så otroligt mycket..Men jag fick kämpa kan jag lova, det var inte bara att glida runt på ett banan skal. Spenderade många timmar i tårar under den tiden men det vad det värt..För den kunskapen han gav mig är oväderlig...Det är skönt att träffa människor som inte förändras med tiden utan bara är den de är..Det är trygghet...


Funderar lite över kan man vara arg och besviken på en person utan att visa det på något sätt..Är det den dagen som man inte visar något som man kan kalla sig själv för proffsig??


Dagens fråga: Om man inte visar vad man känner är man proffsig eller bara kall??


Jag tror på att man lär sig något av alla upplevelser man har i livet, men ibland är det inte bara bra erfarenheter...Ibland så får man en bild av en människa som man känner sig bekväm med och nästa dag visar det sig att bilden man har inte stämmer alls....Jag förstår inte riktigt det, kanske är det bara så livet är...Men på något sätt så vägrar jag att tro på att en människa kan förändras över en natt... Vad händer i så fall med allt som man sa dagen innan..??


Mmm idag har jag fixat nya sluta röka tabletter..Så nu ska jag pröva en gång till, att sluta röka!!;) Ler lite för mig själv när jag skriver detta..Jag har lite svårt att bestämma mig för när jag ska sluta röka..Många höjer säkert på ögonbrynen nu och tänker..Men det är väl bara att sluta direkt..Jag känner inte riktigt att det är så..Jag måste bestämma ett visst datum för att sluta..Jag funderar på 1 januari 2010..Kanske är det så att för en gångs skull så kan jag hålla ett nyårslöfte vad tror ni om det??


Övningskörningen..Hmm hur går det?+ Jo då jag körde till mormor häromdagen det gick faktiskt rätt bra..men jag ska köra en månad till hemma för att sen skriva in mig...Jag har en liten lill prinsessa i mitt liv som betyder mycket för mig..Hon är 14 år..Häromdagen så pratade vi om mitt körkort..Och då sa jag att när jag hade tagit mitt körkort så skulle jag komma upp och hämta henne i Flemingsberg..Och då säger hon..


- Zanna..Du måste vara trög alltså...OFTA det tar så här lång tid att ta körkort...

Ha ha ha..Kanske har hon rätt jag kanske är lite trög....


Med det mina vänner säger jag Ciao!


Z

Av Zanna - 18 september 2009 08:31

Hallå där mina vänner, hur är läget denna fredag morgon??;) Själv känner jag mig jätte trött..Men jag ska ju bara jobba idag och sen är det ledig helg..Snart dags för jobb..


Morgonens fråga...


Blir man piggare av kaffe eller är det bara inbillning???


Vi hörs lite senare


Ciao

Z

Av Zanna - 13 september 2009 21:25

     Dagens fråga..När är det dags att släppa taget??


Bilderna till dagens inlägg..Jag säger det är arbetsmoral..


Z

Av Zanna - 12 september 2009 03:01

Nyss hemkommen från en kväll tilsammans med Lasse Strefanz... Så otroligt roligt att jobba dessa kvällar trots att det verkligen är kanon mycket att göra, men det får mig att må bra...

Min 19-åring från förra veckan ni minns??;) Han var där idag och frågade om mitt telefonnummer..sen säger han att han gärna skulle sätta mig;) Vad fan är det som har hänt är det något man säger bara rakt ut nu?? Hel skumt...Men men han blev vänligt men bestämt avisad;)


Min trogne läsare..Hmm så jag vet vem du är;) Mmm kan du inte bara ge mig en ledtråd??;)

Mia: jag förstår nog inte riktigt hur du menar men förklara gärna..


Sitter här och avnjuter min efter jobbet öl..Smakar kanon gott verkligen..Men jag måste snart gå och lägga mig..Ska jobba imorgon..Sova i Stockholm;)


Ja mina vänner dags att säga god natt...


Dagens fråga..Kan man både ha en dröm och samtidigt leva den??


Kvällens kommentar...Ehhh är det typ Vikingarna som spelar?

Men vad fan om det är de vart fan är Perelli??


Kunden som bara var lite ute och cycklade;)

Av Zanna - 10 september 2009 00:57

Hmm kommer nog att börja detta inlägg med att efterlysa min trogne läsare..Vem är du??;) Jag tror att jag dör av nyfikenhet....;) Please tell me....;)


Ännu en dag har passerat, nu är det onsdag och jag har jobbat tre dagar efter semestern..När får man vara ledig igen..

Mina funderingar idag handlar om varför människor beter sig som de gör...Ena dagen så är allt hur bra som helst och andra dagen så hmmm finns inget!! Konstigt är det ialla fall..Jag säger så här som jag ha gjort så många gånger förut..Jag tycker inte om när människor inte är ärliga..Varför kan man inte titta någon i ögonen för att tala om vad man känner??


Dagens fråga: Varför väljer man at spela ett spel när man ändå tänkt att fuska sig genom spelet??


Med det mina vänner säger jag Ciao!


Z

Av Zanna - 8 september 2009 04:14

Oj oj..Här ska man gå in på sin blogg så här vid fyra på morgonen och sidan ser helt annorlunda ut..Skapligt chockad;) Men sidan sidan ser ju klockren ut...Mycket bra jobbat!!.

Usch känner mig sjukt trött..Är nog för det första inte van vid att gå upp så här tidigt längre..Men men det är ju inte så mycket att göra åt....

Var det någon som såg färjan igår?? Jag säger bara färjan Håkan..Flört Vilken stjärna... Jag är nog en grubblare...Jo visst att du är jag tackar jag;)


Mmm på dagens schema står det naturligtvis jobb, efter jobbet ett litet möte och sen hem och se till att hemmet kommer iordning och sen är det väl bara att stupa i säng antar jag... Hoppas på att orka plugga lite matte också...

På fredag smäller det..Lasse Stefanz..Det ska bli grymt kul att dra på sig hatten och köra ett pass i baren..;)


Morgonens fråga..Är det någon som vet hur man utbildar sig till intendent på en båt?


Nej med det mina vänner säger jag Ciao!


Z

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Blogkeen

Dagarna i Zannas liv

Ovido - Quiz & Flashcards