Zannaa

Alla inlägg under september 2012

Av Zanna - 28 september 2012 14:32

Och sen är fredagen här igen :) Den senaste veckan har det känts som om jag inte har vetat vilken dag det har varit men just idag så känner jag mig starkare och jag hoppas att vändpunkten är här nu..Och det kan komma en ljusare tid även för mig...

Det känns som om jag är på g men jag väljer att inte hoppas för mycket.

Jag har tagit en del tuffa beslut denna vecka som jag hoppas kommer att underlätta... Ett av de svåraste beslut jag har tagit är att jag ska sluta träna F06..när jag satt här igår och skulle skriva mailet till föräldrarna var jag tvungen att ta flera pauser för att överhuvudtaget kunna skriva..Jag såg ingenting för de tårarna som kom..Mina fantastiska tjejer... Nästa måndag ska jag träffa dem och säga hej då...jag hoppas att jag kan hålla tårarna borta då...:) Jag har även fixat en överaskning till dem.... Som jag hoppas ha hemma redan på måndag..Jag sre fram emot att se deras reaktioner...


Jag håller också på att försöka få tag på ett jobb till men det verkar inte vara jätte lätt..Jag är kanske inte så attraktiv på marknaden längre..Men skam den som ger sig...


Ciao


Z

Av Zanna - 24 september 2012 18:37

Jag ger upp på akassan...I det här samhället ska man inte vilja något..Fick avslag på akassan för att jag börjat plugga, hur mycket jag än försöker att tala om för dem att jag pluggar på distans..Så nu skiter jag i det här med akassa...Om jag förstår dem så kommer jag också att bli återbetalnings skyldig..Vilket jag tackar och tar emot för:) Det är precis det jag behöver just nu... Jag har absolut inget annat att tänka på...Inget...Idioter...


Så nu får jag börja jaga jobb...Är det någon som vill anställa en sjukt snäll och glad 29-åring. Jag arbetar hårt och viker mig inte för utmaningar??



Z

Av Zanna - 21 september 2012 14:57

Note to my self...Gör aldrig mer en egen paj deg :) Helvete jag som tyckte att jag var så duktig i morse och gjorde en egen paj deg till taco pajen...Men sen när jag väl skulle kavla ut den ja då smular den bara... Så nu väntar jag på att den andra ska ha "vilat" klart..Så blir inte den bra så vet i fan vad jag ska göra...

Jag ska ju liksom bjuda på taco paj idag...Hmmm mutter mutter   


Känner mig mycket bättre idag så på måndag blir det jobb och det ser jag fram emot... Ska även träffa mina tjejer i F06 och bara tanken av det får mig att le. Saknar man energi räcker det med att träffa dem så blir man glad... :) Sen ska jag på lite utbildning också...

Sen kommer nästa vecka spenderas med näsan i böckerna för på fredag ska inlämningsuppgift två in..Jag hoppas att jag kommer ha bättre flyt med den än vad jag hade med den första...


Så vad händer denna fredag kväll mina vänner?


Själv är jag bortbjuden på en kväll i goda vänners lag och jag ska stå för taco pajen, eller jag kanske ska säga så här...Jag ska förhoppningsvis stå för taco pajen :)


På tal om positiv energi så hittade jag detta filmklipp, det är är positiv energi...



  

Ciao

Z

Av Zanna - 20 september 2012 18:00
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Zanna - 19 september 2012 18:43
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Zanna - 14 september 2012 17:32

Ja denna dag säger jag...Började dagen och bråkade med akassan. Fortsatte och bråkade lite till... Det enda postiva under dagen var att jag var på jobbet och träffade mina bästaste arbetskamrater:)


Jag förstår inte grejen att man ska bli straffad av olika instanser för att man är ärlig och gör det man ska. Ibland känns det som om samhället gör att det blir svårt även för den ärligaste av människor. Och jag förstår inte varför, och det mina vänner gör mig skitförbannad.... Jag hoppas verkligen att det kommer att lösa sig nu, jag orkar verkligen inte hålla på med mer papper fram och tillbaka..Efter att ha kämpat med min pappas dödsbo de senaste månaderna är jag helt slut..Och vet ni det är fortfarande inte klart?? helt sjukt..


Men det var nog med bitterhet.... Det är ju fredag för tusan:) Vinet är upphällt och nu väntar jag bara på att Roffis ska komma sen blir det mys på riktigt..


Ha en trevlig fredag mina vänner...


Ciao


Z



Av Zanna - 13 september 2012 14:33

Jag hatar verkligen a kassan, ända sedan jag började få pengar därifrån så har de bara strulat. Inkompetenta idioter! Nu får man tydligen inte vara anställd på ett bemanningsföretag heller..Även att man bara har en timanställning där så har man tydligen ändå inte rätt till det man har suttit och betalat in under så lång tid..Jag blir bara matt av att tänka på det.


Jag skulle verkligen vilja jobba heltid så att jag skulle slippa att oroa mig för pengar och akassan jämt... Oh jag vet verkligen inte hur jag ska göra nu. jag som tyckte att det räckte med det jag redan oroade mig för men så enkelt var det tydligen inte oh jag blir så trött.


Z

Av Zanna - 12 september 2012 15:06

Kära tomten, om du skulle ha vägarna förbi lite innan jul så önskar jag mig..  


1. Ett svenskt lexikon

2. Presentkort på fotvård

3. En personlig tränare.

4. Bidrag till min 30 års fest.



Ja det var nog allt för tillfället.


Z



Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Blogkeen

Dagarna i Zannas liv

Ovido - Quiz & Flashcards