Zannaa

Alla inlägg under mars 2011

Av Zanna - 31 mars 2011 18:06

Hmm ja dagarna går och man vet knappt vart tiden tar vägen trots att det enda som man ska fokusera på är att må bra..Men jag känner att jag blir starkare för var dag som går. Men jag tar inget för givet det kan lika gärna braka lös innan man ens hinner att känna efter.

Det känns som sagt att det i alla fall är på rätt väg för att bli stark igen och det känns som om ju mer beslut som jag tar gällande min framtid desto mer styrka får jag. Det kommer bli en känslosam period framöver det är något som jag bara kan men det kommer att bli bra det är jag helt övertygad om.


Hade mormor och morfar här igår och det var helt underbart att bara få ha dem i närheten. Tack för att ni är världens bästa alltid!


Idag har jag spenderat eftermiddagen med min mammi minsann!


Det finns så mycket som jag skulle vilja skriva om men just nu kan jag inte avslöja något. Men jag skickar med en låt.. Och ytterligare en låt, som jag tror att det bara finns två personer som vet vad den betyder för mig;)


Ciao


Z


Av Zanna - 25 mars 2011 17:10


Hej hopp vad veckorna går trots att man är sjukskriven, rätt som det är så är fredagen här. Dock kanske inte lika mycket att göra på fredagarna som jag har haft innan, men jag njuter ändå.

Trots att jag njuter så måste jag säga att jag saknar ett ställe sjukt mycket speciellt på fredagarna men men det är inte så mycket att göra åt.

Har precis badat toffi som kom från dagis och såg ut som en lerhög och stank som ko skit men nu luktar han lite bättre i alla fall.. Han verkligen älskar sitt dagis minsann med alla kompisarna;)

Har haft tvättstugan på dagen, fan vad det är tråkigt måste jag säga.

Ägnat dagen åt att fundera på framtiden just idag känns det faktiskt som att det kommer en ljus framtid även för mig. Det känns som om det är på rätt väg..


Hade en diskussion med en väldigt klok man, hmm säger man eller kille, med risk för att få en smäll nu så säger jag man. Vi diskuterade frågorna som jag ställer i min blogg. Det gick upp för mig att man ställer frågor men man vet inte riktigt vad man vill ha för svar på den. Jag skulle kanske vilja hävda att man skriver en fråga för att det är den frågan som ploppar upp men jag ska inte vara den som är den;)

Så jag har bestämt mig för att sluta ställa en dagens fråga ett tag bara för att se hur det känns. Men för att jag ska kunna hålla mig så ska jag dagen till ära ställa en dagens fråga som ligger mig varmt om hjärtat och se hur många svar jag får.. Är ni med nu??


Dagens fråga: Vilken färg har själen??

(kom igen nu gänget)


Jag är rätt dålig på att lägga upp nya foton, men hittade en liten bild som jag skickar med dagens inlägg:)

Ha en konon fredag

Ciao


Z

Av Zanna - 23 mars 2011 16:53

Kan inte riktigt släppa tanken på att göra en tatuering till eller inte..När jag gjorde min första så sa jag till mig själv att jag bara skulle ha en, men sen blev det två..Och nu kanske tre. Men jag ska fundera ett tag till sen så får vi se..

Det är många beslut som ska tas nu, mycket att funera över inför framtiden. Jag tror att jag redan har bestämt mig vad gäller de beslut som ska tas. Men jag ska ta mig en funderare till, det sista jag vill är att göra fel ytterligare än gång. Men något som jag tänker följa denna gång är mitt hjärta. Så många gånger som jag har gått över mitt hjärta och valt en hel annan väg, och det har blivit så fel. Det är inte värt det.

Inte efter vad jag har gått igenom den senaste tiden.


Ciao

Z

Av Zanna - 22 mars 2011 20:04


Hade en liten prinsessa på besök idag, efter att ha busat med Dogge plus att vi hade varit i hundgården somnade hon med nallen på golvet. Hon busar så mycket med Dogge när hon kommer och hälsar på.

Har haft en okej dag idag, det går upp och ner med känslorna i kroppen men man måste försöka jobba med att hantera dem tror jag. Och det gör jag verkligen,men lätt är det inte. Men jag tror att en dag kommer man att även att känna solens strålar, nu ser man dem bara. Kanske är det så att man måste låta det ta den tid som det tar..Jag skulle gärna vilja skynda på allt, tyvärr så går ju inte det.


Funderar idag över varför man alltid försöker att göra saker värre eller bättre än vad de är. Jag tänker att man kanske bara skulle låta saker vara precis som de är. Kanske det kan vara så att man förstår saker bättre om man bara låter de vara precis som de är.


Med det mina vänner ciao

Z  

Av Zanna - 21 mars 2011 16:51

Hmm det var väldigt länge sen som jag skrev ett blogg inlägg, men jag har helt enkelt inte vetat vad jag ska skriva.. Läget är som det är och varje dag kämpar jag för att ta ett steg tillbaka till mig själv.. Jag tror att jag måste börja där för att sedan kunna fortsätta med det som jag vill göra...

Någon sa till mig: Bestäm dig för en sak som du vill göra och kämpa för den. Det är nog så att man måste börja med en sak och sen avsluta den innan börjar med något annat. Hmm det fungerar ju uppbarligen inte att göra så som jag har gjort, med att göra alla saker samtidigt;)

Jag är så otroligt glad för alla människor som jag har runt omkring mig som gör så mycket fina saker för att jag ska må bättre eller kanske bara för att kolla hur jag mår. Jag kan skatta mig lyckligt. Tack för att ni finns där, tack från botten av mitt hjärta. Jag hade nog aldrig kunnat tro att det var så många som faktiskt tyckte om mig..

Jag har också fått tipset att man ska fokusera på de positiva sakerna och försöka omvända de negativa sakerna. Man får göra det i flera små steg men det går. Jag försöker att göra det som jag tycker om och blir glad av.. I lördags var jag på bugg fest, jag hade fått en klänning uppsyd som ni såg tidigare och jag kände mig verkligen jätte fin. Kvällen var lyckad och jag hade verkligen jätte roligt. Och som jag skrev tidigare är det någon som vill ha en klänning lika fin som den jag hade i lördags tveka inte att ta kontakt med Emelie;)

Målet för veckan är att vara ute så mycket som möjligt och promenera, äta bra och bara må bra..


Något jag har funderat över de senaste dagarna är att kanske göra en tatuering till, jag vet precis vad jag skulle göra. Risken är väl att det skulle finnas någon som skulle skrika högt;) Men ju mer som jag har tänkt på det, desto mer känns det som om det är något som jag borde göra.


Med det mina vänner


Ciao

Z

Av Zanna - 21 mars 2011 09:57


Skickar med en bild ifrån bugg festen som var i lördags.

Vill ni också ha en lika fin klänning som jag har på bilden så kan ni få det;)


Hon som har sytt klänningen heter Emelie Gustavsson!


www.missemmdesign.se

missemmdesign@gmail.com


Tack så mycket Emelie för allt;)

  
Av Zanna - 9 mars 2011 10:57

Har precis avslutat ett samtal med läkaren, hmm det känns konstigt att säga att det är en av dagens huvudsysslor att man har pratat med läkaren. Men jag antar att det hör till när man är sjukskriven. Men nu känns det bra att ha pratat med honom. Nästa grej att göra idag är att träffa tjejerna för lunch. Känns skönt att komma ut lite och att man tänker på något helt annat.

Jag har funderat, på förändringar och varför man mår dåligt. Jag tror att många av de orsakerna till att jag mår som jag gör kanske jag behöver hjälp med att bearbeta, men sen finns det också väldigt mycket som jag kan påverka själv. ” Jag ångrar ingenting jag har valt mitt sätt att leva”. Det kan vara så att man ångrar mycket som man har gjort och sagt men på något sätt så är det ju ingenting som du kan påverka. Det som är gjort är gjort. Jag tror att man måste lära sig att leva med de ” misstag” som man har gjort i livet. Jag kan inte förändra det men jag kan välja att stå för det. Det är nog tyvärr så att jag är den jag är och ingen kommer att kunna förändra det. Jag antar att om jag vill förändra mig själv så är det jag som måste göra det. Jag tror att jag ska börja med att göra det som jag vill göra och försöka förändra det. Om det är plugga som jag vill göra vilket det är så måste jag se till att jag börjar plugga och det ska jag minsann.. Första ansöknings dagen är den 15 Mars så jag har en del förarbete att göra..

Det finns en annan sak som ständigt ligger över mig som jag inte riktigt vet hur jag ska hantera, jag har länge bara låtit det vara där. Det börjar bli dags att ta tag i det egentligen problemet för att försöka sträva efter ett avslut och en lösning. Att bara låta det vara löser ingenting. Jag kommer ta hjälp av en av de bästa människor som jag har någon gång har träffat på som arbetat inom just den problematiken. Han har länge funnits där för den som är viktigast för mig och även för mig. Jag tror på att vissa människor är satta på den här jorden av en anledning och han är en av dem. Det känns bra att jag har kommit dit att jag ska be om hjälp för att lösa ett problem.

Så idag mina vänner är det en bra dag. Jag vill också passa på att återigen säga tack för alla fina ord ni skickar mig, jag får tårar i ögonen bara jag tänker på det. Jag säger tack för de och förlåt om det är så att jag gjort någon illa i så fall har det aldrig varit min mening.

Dagens fråga: Dömer du människan efter handlingen eller handlingen efter människan?

Ha en helt underbar dag mina vänner.

Z

Ps: Magdis vi syns på Skype. Miss you

 

Av Zanna - 8 mars 2011 10:21

Vaknade tidigt, sen låg jag bara och funderade över allt och inget så det vara bara att gå upp antar jag. Funderar över varför det ska vara så svårt att säga som det är så att man förstår. Undrar om man beter sig på ett visst sätt men sen menar något annat. Något bland det värsta jag vet är när man inte svarar på meddelanden. Jag förstår faktiskt inte varför. Eller så är det så att det är mig det är fel på. Jag tänker så mycket på varför man inte svarar att det blir jobbigt.

Sen har vi det här med meddelanden som man skickar som man inte borde skicka men skickar ändå.Jag tror ni att ni alla vet vad jag menar. Oh jag hatar när man har skickat iväg just det där meddelandet och sen tänker shit varför skickade jag det där meddelandet??

Mm man kan ju inte göra så mycket när det väl är skickat men det är rätt jobbigt efteråt kan jag tycka, man liksom skämms och vet inte riktigt hur man ska bete sig. Men men det är väl bara att stå sitt kasst antar jag;)

Nästa sak att fundera över den här morgonen är det här med dåligt självförtroende..Ja mitt är ju som ni alla vet vi det här laget långt ner i botten. Om jag ska vara helt ärlig så vet jag inte hur jag ska få tillbaka något av det. Allt som jag gör känns skit, det känns verkligen inte som om jag klarar någonting. Inte ens det som jag tycker är roligt, känns så roligt längre efter som jag tvivlar så mycket på mig själv..

jag ber om ursäkt att dessa bloggar inte är världens roligaste att läsa just nu, men det är vad jag känner.

Mm annars så går livet vidare. Jag kämpat på och hoppas att jag imorgon kommer att vakna upp och bara må jätte bra;) Yeiii;) Jag ler i alla fall coh det känns bra.

Dagens fråga: Hur gör man för att få tillbaka ett självförtroende?

Z


Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Blogkeen

Dagarna i Zannas liv

Ovido - Quiz & Flashcards