Zannaa

Alla inlägg under mars 2010

Av Zanna - 30 mars 2010 23:07

Vad känner jag just nu...Frustration, ledsen..arg,gråtfärdig, ångest..Ja jag vet inte riktigt hur jag känner mig..

Min moster...Ligger i respirator och har 10% chans att överleva det här... Min mormor och min morfar kommer inte att klara så mycket mer...Min kusin kan förlora sin mamma och det är ingen som kan göra något åt det...Och mitt i allt står jag..Vad borde jag göra...Sörja..Gråta..Vad gör jag..? Försöker vara stark för att min familj ska överleva...Min mormor och min morfar har alltid funnits där för mig och det är min tur att finnas där nu...Men hur finns man där för någon som ser sitt eget barn dö....Eller kämpa för sitt liv??


Hon ligger där med alla dessa slangar och är inte vaken...Och där sitter min mormor och bara gråter...Ingen av oss kan göra något...Man blir så arg..På allt...


Många gånger kan man känna sig hjälplös och ledsen men det är inget som går upp emot vad man känner just nu...


Jag funderar över hur min mormor och morfar ska klara sig om hon dör..Gud förbjude...Hon har alltid funnits där och tagit hand om dem...Och vad ska jag göra utan henne?  När ingen annan i familjen har förstått mig i så är det henne jag har ringt till...

Vi har bråkat massor men vi har alltid funnits där för varandra... Hon får fan nte försvinna..


Jag tänker också på..Hur länge ska jag orka vara stark...Jag gör verkligen mitt bästa för att jag ska vara stark och göra allt bra..Men tänk om jag inte gör det...


Just nu vill jag bara sätta mig i ett hörn och bara gråta men jag kan inte.För gör jag det så kommer jag inte längre vara stark..Jag kommer inte klara av det..

Kanske är det så jag har räddat mig själv under mitt liv..Jag har valt att koppla bort allt och bara varit den starka.Men sen när man minst ananr det så kommer de man så länge har förbjudit tårarna för ens egna sorg... Jag har gråtit..Absolut men inte många gånger för min egen skull utan mer för att man blir ledsen för någonannans skull...Men jag kan nog räkna på mina tio fingrar när jag har gråtit för det jag själv känner...


Till er som har läst min blogg idag..Vill jag säga tack..Nu har ni sett mitt inre...


Z


Av Zanna - 25 mars 2010 17:27

Jajjamän snart är det dags att bege sig till nästa jobb..Ska jobba på Bishop ikväll..Har inte varit och jobbat där sen de byggde om så det ska bli spännande...Jag tror att det är jätte fint;)


Hörde på tunnelbanan igår...


-Alltså vad shouuuu, hur tajta är de egentligen?

Tjejen mitt emot honom höjer ögonbrynen..

-Shouuu, alltså fan är de såååå här tajta eller bara så här liksom...

Tjejen höjer på ögonbrynen igen...

- Fan de är alltså sååååå hääääär taighta..Shouu ja visste det alltså..Killen är bög...Hon är fin alltså...


Vad exakt betyder det?


Ja jag säger då det...;)


Z

Av Zanna - 23 mars 2010 18:41

Usch är det inte snö så är det regn...Jag vill ha sommar nu minsann... Fast å andra sidan jag tror inte att jag är ensam om det...Sitter med ett glas rödvin och tända ljus...En hund sovande vid mina fötter och lyssnar på Lasse Stefanz..Känner faktiskt att jag har det rätt bra just nu...


Om man skulle bortse från brevet från utbildningen som jag har sökt..." Vi vill att du ska komplttera din meritförteckning för att ha större chans att bli antagen av  oss" Hmmm oh vad jag är less minsann..Det verkar som att de vill att man ska ha alla timmar man har jobbat uppraddat...Och hur fixar man det flera år tillbaka i tiden..Plus att man måste göra ett kunskaps test..Ohhhhhh tron på mig själv just nu är lika med noll..Jag hade verkligen hoppats på att i alla fall det här skulle bli bra..Men jag fick inte ha rätt inte..Nej det är nog bara att ge upp...Jag kommer helt enkelt inte komma in..Även om jag lyckas samla ihop allt och får ihop timmarna så ska klara ett kunskapsprov också...Mmm....


Man tänker mycket på de människorna som har betytt något i ens liv..I alla fall så gör jag det..Det finns vissa människor som har en alldeles speciell plats i mitt hjärta..Som jag har träffat under åren som gått och de har på ett eller annat sätt påverkat mitt sätt att leva och tänka..Jag vill att de ska veta att de finns i mitt hjärta. Ofta så blir det så att man kommer ifrån varandra, livet har helt enkelt skilda vägar för oss att gå..Man tänker ofta tillbaka och saknar dessa speciella personer.Man är nog kanske lite bestämd att man nog förmodligen aldrig kommer att träffa dem..Men så en dag så bara finns de där en dag..Och man kan knappt tro att det är sant...Jag tror att det är ödet..Ödet har gjort sitt...;) det gör mig glad, det kanske är så att man visst kommer att träffas igen..Flera flera gånger;)

Jag har sagt det förut och säger det igen man talar allt för sällan om för de människorna som faktiskt betyder något, vad man känner. Jag kan tänka ibland att det är bättre att jag säger det för mycket istället för inte alls. För att en dag kanske man inte har chansen. Men sen är det klart alla som betyder något för en kanske man inte riktigt vågar tala om vad man känner för...Men man kanske bara borde ta sig i kragen och bara säga det..


Det är lite samma sak som alla frågor som man hade velat/vill ställa men aldrig gör det..Varför gör man inte det egentligen? frågar man inte så får man ju aldrig svaret...Man väljer istället att bara gå och undra...Man väljer att leva i ovisshet för att man helt enkelt inte vågar? Eller vad beror det på? Man vill skydda sig själv från svaret? Fast om man tänker efter varför vill man skydda sig från svaret om man inte vet vad svaret är?



Dagens fråga: Frågar man inte frågan för att man är rädd för svaret?


Over and out


Z

Av Zanna - 22 mars 2010 05:47

Måndag morgon i alla ära...

Dagens fråga: Hur får man tiden att räcka till??


Ja mina vänner återkommer med ett längre inlägg senare förhoppningsvis..

Ha en kanon dag..


Z

Av Zanna - 21 mars 2010 01:57

Eller ska man kanske säga lördag natt..Klockan är ju faktiskt två så jag antar att det är natt..Eller??;)

Många sover nog nu,..Men jag är vaken minsann;)Nyss hemkommen från Borgen..Ikväll hade vi shall we dance..De var verkligen jätte duktiga som har lärt sig alla danser på så kort tid..De såg ut som tävlingsdansare..Det verkar verkligen jätte kul att vara med;) Kanske jag kan bli utvald nästa gång man vet aldrig;)

Veckan som har gått har varit rätt tuff, har haft väldigt mycket att göra...Många höjer ögonbrynen och tänker säkert vad ovanligt;) Men den här veckan har varit extrem..Har inte varit hemma en enda dag före klockan åtta...Håller tummarna för att nästa vecka ska bli bättre;)


Dogge har installerat sig bra hemma..Han är så himla söt verkligen..Ska anmäla oss till en hundkurs nästa vecka så att han kan blir en väluppfostrad hund minsann;) Jag ser fram emot att gå på kurs med honom för att han är så himla mottaglig för att lära sig..


Oh jag har verkligen inget sammanhang i det jag skriver idag känner jag men jag är så himla trött..Jag hoppas att ni har överseende...


Människor som på ett eller annat sätt har ett förhållande i hemlighet..De har sin super hemliga hemlighet och tror att det är ingen annan som märker något..Men vet ni..Jag tror att de avsöjar sig själva...De kan vara hur tysta som helst men det är ögonen som pratar..Man märker att ögonen pratar på ett annat plan..Om ni förstår vad jag menar..I och för sig så är min tanke inte något som är bevisat men jag är helt övertygad ögonen pratar ett helt annat språk än vad vi tror...

Man kan säga vad man vill men ögonen avsöljar allt..Hur mycket du än försöker att dölja hur du mår, vad du känner eller välj vad du vill så kommer dina ögon att avsölja dig..Håller ni med mig??


Ni vet man lyssnar på en låt och sen bara känner man med den..Man känner igen sig..Helt plöstsligt så handlar allt i låten om dig..;) Den här låten som jag skickar med idag är en av de vackraste låtarna jag vet...Vet ni vad problemet är..? Jag förstår knappt vad den handlar om;)


Dagens fråga: Hur vågar man tro på kärleken?


'


Med det mina vänner säger jag tack och god natt..


Z

Av Zanna - 10 mars 2010 18:27

Minsann en hund i huset igen...Det känns otroligt mysigt och roligt men det känns att det var ett tag sen..Man är nästan lite ringrostig...Vovven som faktiskt heter Dogge är en elva månaders valp och blandras...Han är otroligt snäll och go..Älskar att leka och är väldigt nyfiken..Vi har honom här hemma på prov en vecka för att se om det fungerar och om det gör det så kommer han att bli våran nya familjemedlem;) Men vi får se hur det går...;) Idag har vi bara glassat hela dagen och varit på långa promenader..Trots att Dogge, tro det eller ej inte verkar gilla det..Det kan också vara så att han har lite för mycket att titta på och alldeles för mycket att lukta på;) Medans Dogge tog en liten tupplur under eftermiddagen så pluggade jag körkorts teori..MMMM det det där jävla körkortet... För er som undrar hur det går så får jag väl säga sådär....Det var länge sedan som jag körde, mycket tack vare den här jävla snön...Men när den är borta så är det bara att sätta fart igen...


Hur kan man säga en sak och sen mena en annan..Hur funkar det liksom? Det är ju inte så att alla männiksor kan läsa tankar...Visst skulle det vara bra ibland men nu fungerar det ju inte riktigt så...Eller skulle man vilja kunna läsa alla människors tankar..Jag tror att det skulle bli rätt jobbigt ibland att hela tiden höra precis vad alla människor tänker..Men i alla fall, varför ska det vara så svårt att bara säga det som engentligen menar...Allt blir så komplicerat när man måste gissa sig till vad den andra menar...Det finns ju vissa människor som till exempel hatar att prata känslor eller har svårt för det..Men det händer ju inte så ofta att de säger det, utan de väljer kanske det enklaste sättet..Att inte prata om det. Eller helt enkelt prata om världspolitiken i Afrika;)


Jag funderar helt enkelt på att skita i att plugga klart matte kursen..Det tar för mycket energi att hela tiden känna att jag måste göra det men egentligen inte har viljan... Det enda som jag tänker är att om jag inte gör klart kursen så kommer jag att känna mig misslyckad...Men å andra sidan..Jag har aldrig varit bra eller intresserad av matte så varför forsätta..jag har verkligen jätte svårt för att bestämma mig hur jag ska göra...Känner också att det kanske är bättre att rikta in sig på saker som jag faktiskt tycker om och är bra på;) vad nu än det kan vara??;)


I ett tidigare inlägg så frågade jag om vilken färg själen hade...? Och fick då en mot fråga från min absolut hemligaste läsare om vad jag skälv tyckte..Jag säger nog så här själen har regnbågens alla färger..Jag tror att vissa färger träder fram mer när man känner sig på ett speciellt sätt...En välmående människa har en själ som har lika klara färger som regnbågen själv...


Dagens fråga: Vilket val ska man göra, när hjärtat säger en sak och hjärnan en annan??

  


Så vad händer resten av veckan...Ska spendera två härliga dagar till med den snygga killen som ni ser på bilden ovan;) Fredag kväll är det Titanix på Borgen..Lördag är det bugg fest;) Tro det eller ej men jag ska gå dit som gäst;) Hoppas bara att jag inte kommer att trampa för många på tårna om jag överhuvudtaget får dansa..Söndag bli det lite jobb och sen drar nästa vecka igång;)


Jag tänker så här...Jag ställer ju alltid en massa frågor till er..;) Har ni några frågor till mig som ni vill vi ska ta upp är det bara att bombadera mig;)


Med det mina vänner säger jag Ciao


Skickar också med mina vinnare av melodifestivalen 2010;)


Z

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Blogkeen

Dagarna i Zannas liv

Ovido - Quiz & Flashcards