Zannaa

Direktlänk till inlägg 10 mars 2010

Vovve på besök...

Av Zanna - 10 mars 2010 18:27

Minsann en hund i huset igen...Det känns otroligt mysigt och roligt men det känns att det var ett tag sen..Man är nästan lite ringrostig...Vovven som faktiskt heter Dogge är en elva månaders valp och blandras...Han är otroligt snäll och go..Älskar att leka och är väldigt nyfiken..Vi har honom här hemma på prov en vecka för att se om det fungerar och om det gör det så kommer han att bli våran nya familjemedlem;) Men vi får se hur det går...;) Idag har vi bara glassat hela dagen och varit på långa promenader..Trots att Dogge, tro det eller ej inte verkar gilla det..Det kan också vara så att han har lite för mycket att titta på och alldeles för mycket att lukta på;) Medans Dogge tog en liten tupplur under eftermiddagen så pluggade jag körkorts teori..MMMM det det där jävla körkortet... För er som undrar hur det går så får jag väl säga sådär....Det var länge sedan som jag körde, mycket tack vare den här jävla snön...Men när den är borta så är det bara att sätta fart igen...


Hur kan man säga en sak och sen mena en annan..Hur funkar det liksom? Det är ju inte så att alla männiksor kan läsa tankar...Visst skulle det vara bra ibland men nu fungerar det ju inte riktigt så...Eller skulle man vilja kunna läsa alla människors tankar..Jag tror att det skulle bli rätt jobbigt ibland att hela tiden höra precis vad alla människor tänker..Men i alla fall, varför ska det vara så svårt att bara säga det som engentligen menar...Allt blir så komplicerat när man måste gissa sig till vad den andra menar...Det finns ju vissa människor som till exempel hatar att prata känslor eller har svårt för det..Men det händer ju inte så ofta att de säger det, utan de väljer kanske det enklaste sättet..Att inte prata om det. Eller helt enkelt prata om världspolitiken i Afrika;)


Jag funderar helt enkelt på att skita i att plugga klart matte kursen..Det tar för mycket energi att hela tiden känna att jag måste göra det men egentligen inte har viljan... Det enda som jag tänker är att om jag inte gör klart kursen så kommer jag att känna mig misslyckad...Men å andra sidan..Jag har aldrig varit bra eller intresserad av matte så varför forsätta..jag har verkligen jätte svårt för att bestämma mig hur jag ska göra...Känner också att det kanske är bättre att rikta in sig på saker som jag faktiskt tycker om och är bra på;) vad nu än det kan vara??;)


I ett tidigare inlägg så frågade jag om vilken färg själen hade...? Och fick då en mot fråga från min absolut hemligaste läsare om vad jag skälv tyckte..Jag säger nog så här själen har regnbågens alla färger..Jag tror att vissa färger träder fram mer när man känner sig på ett speciellt sätt...En välmående människa har en själ som har lika klara färger som regnbågen själv...


Dagens fråga: Vilket val ska man göra, när hjärtat säger en sak och hjärnan en annan??

  


Så vad händer resten av veckan...Ska spendera två härliga dagar till med den snygga killen som ni ser på bilden ovan;) Fredag kväll är det Titanix på Borgen..Lördag är det bugg fest;) Tro det eller ej men jag ska gå dit som gäst;) Hoppas bara att jag inte kommer att trampa för många på tårna om jag överhuvudtaget får dansa..Söndag bli det lite jobb och sen drar nästa vecka igång;)


Jag tänker så här...Jag ställer ju alltid en massa frågor till er..;) Har ni några frågor till mig som ni vill vi ska ta upp är det bara att bombadera mig;)


Med det mina vänner säger jag Ciao


Skickar också med mina vinnare av melodifestivalen 2010;)


Z

 
 
Ingen bild

Roffan

10 mars 2010 21:00

Så himla söt Dogge är :) Hoppas att allt kommer att gå bra så ni får behåla honom... Vad gäller matten så tycker jag att du ska skita i den om det är det du känner- finns så mycket annat som är roligt men samtidigt lärorikt som man kan lägga energi på :) Å känner jag dig rätt så kommer du nog att komma på något nytt att sysselsätta dig med snart ;) Ta hand om dig! Stora kramar!!

 
Ingen bild

Trogen läsare

11 mars 2010 18:14

Tips: Om du känner dig lite nere eller deppig: läs Zannas blogg och du blir garanterat glad igen. Finns ingen som skriver på ett så kul och medryckande vis som Ms Z! Bravo!!
Vovven på bilden är bara SÅ söt! Vilket charmtroll! Ojojoj honom faller man för som en fura!
Visst sjutton kommer du att klara lappen till slut även om teoriplugg inte är vad man drömmer om precis! Kom igen nu Z du fixar det! Lr hur?
Det där med att inte vilja prata om känslor.. Hmm du har rätt. En del flyr det ämnet snabbare än snabbt, Tyvärr! Väljer att ducka för frågor kring det. Egentligen ganska fegt tycker jag!
Matten då!? Varför började du med den? Hade du något mål med det? Behöver du verkligen nå det målet? Är det inte smartare att lägga sin energi på något i livet man tycker om? Svåra frågor? Javisst men du har bara ett liv - använd det till det som ger dig något tillbaka - tycker JAG alltså! Your choice of course!
Så den svåraste frågan till sist. Lyssna på hjärta eller hjärna? Oj får man säga pass på den? Vet inte faktiskt! För egen del är jag nog en sån som följer hjärnan till 35 % och hjärtat till 65 % när jag bestämmer mig. Fråga mig inte varför men jag är väl bara sån antar jag.
Hur tänker du själv Z? DET vill iaf jag veta! Hemskt gärna! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zanna - 13 oktober 2018 16:43

Oj vad det var länge sen. Var inne på skoj för att se om mitt användarnamn fortfarande fanns.. Och det gjorde det :) Fler år senare.. ...

Av Zanna - 27 september 2016 18:58

Det var länge sedan jag var inne här, trodde faktiskt aldrig att jag skulle logga in i igen. Mycket har hänt sedan sist och väldigt ont gör det. Anledningen till att jag är idag är helt och hållet mitt fel. Att tycka synd om sig själv gör ingen nytt...

Av Zanna - 9 mars 2016 14:12

Nu var det så där länge sen igen. Egentligen så vet jag inte vad jag ska skriva. Igår fick jag reda på att jag inte kommer få förlängt på grund av att jag har varit borta så mycket, sjukskriven. Jag tycker det är orättvist och blev väldigt besviken...

Av Zanna - 28 februari 2016 08:40

Av Zanna - 20 januari 2016 14:26

Oj det var länge sen. Saknar att skriva av mig men det blir liksom inte av. 2016 är här och man sätter upp massa med mål, för att sen inse att man kanske inte har klarat av hälften av dem. Jag har i alla fall bestämt mig för att detta år är mitt år...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Blogkeen

Dagarna i Zannas liv

Skapa flashcards