Zannaa

Alla inlägg den 9 februari 2009

Av Zanna - 9 februari 2009 19:20

Mmm vad ska jag säga..Jag försöker att sluta röka... Jag Zanna Andersson ska bli officiellt icke rökare..Hmmm hur ska det gå... Jag har utrustat mig med plåster och tuggummi..men sen har jag också lovat mig själv att är man en duktig tjej och verkligen förtjänar det så ska man få röka en cigarett..;) Mmm jag bara ser framför mig nu hur ni höjer på ögonbrynen..Ja jag vet ska man sluta att röka så måste man göra det helt..inget fest rökande ingen extra cigg ja ingenting egentligen...Men då får jag nog säga till mitt försvar att vecka 9 ja då drar det igång ordentligt med hälsosatsning på jobbet och hela kittet..Jag har bara tjuvstartat lite....Men det ska ta mig fan gå....


Helgen bestod av en himla massa jobbande..Hände faktiskt inte så där jätte roliga saker..tyvärr..Thorleifs spelade i fredags, det var rätt lite folk så det var faktiskt rätt trist..Lördagen bestod av Syrian fest..Hmmm vid närmare eftertanke lämnar jag nog den kvällen utanför det här...Eller föresten något hände det i fredags..Håll er i..Vakten berättade för mig att han hade blivit erbjuden en trekant..med en mamma och hennes dotter..vad säger ni om det?? Personligen undrar jag vart fan världen är på väg?!


Veckan kommer som vanligt att bestå av jobb..På torsdag ska jag ta med mig en av mina vänner upp till tatuerings studion för att kolla in en tatuering..Jag har tänkt att tattuera in lite rosor på kroppen..har en tribal sen innan som jag är rätt nöjd med..Det är faktiskt en av mina vänner som har gjort den..Hmm det får mig osökt att tänka på är en tatuering en slags märkning för livet eller ett smycke för livet??

jag tycker personligen att det är något vackert..men det ska inte vara så stora tatueringar inte för mig i alla fall..Utan något litet som inte syns allt för mycket..men det är ju bara min personliga smak..på andra människor så kan stora tatueringar passa jätte bra...


Hmm förra veckan var en rätt jobbig vecka med många olika sorters tråkiga besked..Och jag upptäckte saker om människor som faktiskt gjorde mig ledsen..Jag försöker hela tiden att tänka på att problem är till för att lösas men ibland är det fakiskt svårt att se det positiva i problemen..Sen försökte jag också att tänka på att det finns människor som har det betydligt mycket värre än vad jag har.. Det sista man får göra är att tycka synd om sig själv.. Det var nog en av de första sakerna som jag lärde mig i livet att det tjänar ingenting till att tycka synd om sig själv..Man mår inte bättre av det..


Har också funderat en del på vad jag skulle vilja bli en dag när jag blir stor..Mmm det är ett svårt val..Mitt hjärta vet...Jag vet inte om jag vågar avslöja det..Jo jag gör det men ni får lov att inte skratta..Jag skulle vilja arbeta som serveringslärare.... hmm skrattar ni??

Inte för att jag vet om jag skulle passa som det, men jag vet att jag skulle stormtrivas..Och då måste man kanske jobba lite på krogen lite samtidgt eller vad tror ni;)


Det får nog bli dagens fråga..kanske lite lättsammare än vad den vanligtvis brukar att vara... Passar alla människor till alla jobb?? Kan man lära sig att bli bra på något även om man inte är född till det??


Med det mina vänner säger jag tack för mig...Denna gång)


Z

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Blogkeen

Dagarna i Zannas liv

Ovido - Quiz & Flashcards