Zannaa

Alla inlägg den 6 mars 2009

Av Zanna - 6 mars 2009 17:47

Ja mina vänner då var det fredag igen..Denna vecka har gått jätte jätte fort verkligen men men det är ju bara bra å andra sidan;)


Har varit på möte i Stockholm tisdag och onsdag så det kanske var det som gjorde att veckan gick så fort..Det var möte i två dagar med middag på kvällen och lite vin och alldeles för lite sömn men men;) Man lär sig rätt mycket om människor när man är borta sådär och visst kan man bli förvånad men det är väll kanske det som är bra när man lär känna nya människor;) Ingen människa är den andra lik..


Denna helg har jag faktiskt ingenting planerat det känns lite halvkonstigt faktiskt.. Men ändå skönt på något sett annars så brukar det ju alltid vara fullbokat hela helgerna..men nästa vecka ska jag jobba på borgen igen så då är allt tillbaka som vanligt igen;) Jag måste ju jaga kvällens kommentar;)


Det är ju schlager party här i Norpan nu..Kanske man skulle ge sig ut och leka schlager detektiv;) Vad tror ni om det?? Tror att det skulle passa mig faktiskt;)


Har funderat på en sak..När en människa mår dåligt och går på starka medeciner för att må bättre, men det blir inte bättre.. Jag undrar lite om det bara är tabletter som kan få en människa att må bättre..Krävs det inte att man försöker lite själv också...Jag tror inte att tabletter kan förändra en människas hela psykiska hälsa..Jag är kanske inte rätt människa att prata om detta för att jag har ju aldrig mått så dåligt själv... Men ändå..Jag tror att man kan finnas till hands för sina vänner och stötta dem genom livet och alla motgångar..Men man kan inte bära en annan människa genom livet man kan bara visa vägen...Kanske det låter elakt men jag känner så..Att bära en människa är inte att hjälpa...


Sitter här och slappar med en öl och bara njuter faktiskt.. Lyssnar samtidigt på lugna favoriter..( ja ostbågen, jag kan faktiskt lyssna på annat än dansbands kanalen;)hmmm det är rätt många som ringer in och önskar lite låtar och hälsar något till någon hjärte vän..det får mig att fundera på vad är det egentligen som är den perfeka kärlekshälsningen...??

Det får nog bli dagens fråga mina vänner vad är den perfekta kärleks förklaringen??


Hmmm ja du Stoffe... Vad är ett förhållande? det var en lurig fråga... För mig är ett förhållande..Två människor som älskar varndra väljer att spendera sitt liv eller delar av sitt liv med varandra..Man visar varandra respekt, tillit, man ler tillsammans, njuter tillsammans och känner trygghet i varandra..Listan kan nog göras hur lång som helst skulle jag tro.. Men jag antar att man har ett slags förhållande till alla i sin närhet det behöver inte vara ett kärleksförhållande...

En själsfrände...Ja du det är någon som förstår varför man gör saker som ingen annan förstår..Som känner det jag känner och hör mina tankar....

Eller vad är en själsfrände??


Kanske kan man beskriva gränslösvänskap som i det här meddelandet jag fick en gång:

I mina ögon kommer du alltid att vara min prinsessa och i dina öron kommer du alltid att höra att jag älskar dig. Och i mina händer kommer jag alltid att ha dig som bästa vän och ALDRIG släppa taget om dig....


Nej mina vänner det börjar bli dags att slå en pling till mammi..

I denna blogg bifogar jag en bild av mig och min bästa Abdullah..

Jag måste börja ta lite nyare kort..


CIAO!


The one and only


 

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6 7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Blogkeen

Dagarna i Zannas liv

Ovido - Quiz & Flashcards