Zannaa

Direktlänk till inlägg 27 januari 2009

Godmorgon;) Klockan är nu 05.12

Av Zanna - 27 januari 2009 05:12

Mmm som sagt Godmorgon!!


Läste två jätte fina kommentarer precis, och då bara kände jag att jag var tvungen att skriva lite. Mmm tack för de fina orden..

Jag tror faktiskt att man som människa alltid är inne i någon slags förändrings process..Det gäller nog bara att hitta rätt sätt att tackla det och det är nog inte världens lättaste...

Mm sitter här nu med mitt alldeles för starka kaffe och försöker vakna.;) Hur kommer det sig att man alltid gör för starkt kaffe såhär på morgonen det är ju faktiskt inte så att man vaknar snabbar för det..Mmm minsann man får bara ont i magen..Men va fan kaffe måste man ha;)

Mmm känner att jag har lite för mycket att göra idag men men det ska nog gå bra..Ibland önskar jag att jag kunna dela mig i två...Jag ska börja min dag med att åka lite medåkning med en av tjejerna på jobbet. Upp till Stockholm och sen hem igen..Är ensam på kontoret idag så det blir väll livat värre. Mmm usch kan jag känna mig så ensam vad gäller detta nya jobb ibland.. Det ska ju förhoppningsvis bli bättre men men man vet ju aldrig...


Jag har sagt det förut men jag säger det igen jag längtar verkligen tills på fredag det ska bli såå otroligt roligt;) Mm cowboy hatt och Lasse Stefanz minsann..Får väll sluta prata om det annars tröttnar ni väll på mig;)


Vi måste nog ställa oss en morgonens fråga så att vi har något att fundera på under dagen..

Är alla människor rädda för att bli sårade??

Jag vet mitt svar i alla fall..jag är alltid rädd för att bli sårad.. vet inte riktigt varför kanske för att jag har åkt på några nitar under min ungdom;) Så jag tror nog att jag skyddar mig lite väl mycket..


Med de orden mina vänner så säger jag


See ya


Zanna "kaffebönan" Andersson;)

 
 
Christopher

Christopher

27 januari 2009 14:11

I våra superspeedade liv underlättar kaffet mornandet. Tänkte just på det att när jag jobbar, så dricker jag säkert en kanna per dag, det är nog lite på grund av att man är vaktgående, och sover respektive jobbar om vartannat. Så man måste på något sätt få en kickstart, jag dricker nog två koppar kaffe varje morgon nu när jag är i land. Det är ju inte bara får att vakna, det är lite ritual också. Det hör till, att tassa upp, med knappt öppna ögon, ut till köket, leta sig till kaffebryggaren och trycka på knappen. Sedan smyga sig tillbaka till sängen medan kaffebryggaren börjar hosta och fräsa i köket. Och nedkrupen under täcket vänta på att doften av kaffe ska sprida sig in i sovrummet och bryggaren är klar.

Tycker för övrigt att morgonens smeknamn, var en mycket bra ordlek tillika smeknamn.

Att vara rädd för att bli sårad...
Det finns säkert någon som medvetet sätter sig i en situation där han/hon vet om att han/hon kommer bli sårad, redan från början.
Å andra sidan är det, att bli sårad, nog en så naturlig del av livet att den är tvungen att genomlevas.
Hur mycket man än älskar någon, hur mycket man än försöker, så kommer man såra varandra, det behöver inte vara till den grad att något känslomässigt dör. Men jag tror att det är oundvikligt att bli sårad.

Det är mänskligt att fela, heter det ju.

Med det sagt, så tror jag som sagt att de finns de som medvetet sätter sig i situation, men jag tror att det stora flertalet, försöker undvika bli sårade.
Man kanske skyddar sig med olika metoder, men man har ett försvar som man är olika snabb med att sätta upp.

Personligen är jag sådan att jag skämtar bort, eller förklarar bort situationen, händelsen som sårat mig. Det innebär inte att jag glömt den, men att jag försöker hålla känslan inom mig.
Jag försöker intala mig att den/det som sårat mig inte nödvändigtvis är med vilje.
Och av den anledningen vill jag inte heller utsätta någon annan för den känslostorm som kanske händelsen skapat i mig.
Alltså stänger jag den inne, med hjälp av försvaret, och tar sedan hand om känslan när tillfälle ges.

Är väl ganska känslomässig egentligen, och vet inte hur mkt som syns utåt, och hur mycket omgivningen ser, eller har sätt.

Men har nog inneslutit mig lite väl mycket, försökt öppna mig, gjort fel och slutit mig igen, jag borde nog försöka hitta en gyllene medelväg :)

Det är bara det, att jag upplever att är man två i ett liv som man vill bygga på är det ingen idé att inte ge 100 %, att vara helt öppen.

Men det råder väl delade meningar om det har jag förstått, av egen erfarenhet.

Men för att sluta flumma, och ge dig ett någorlunda klart svar.
Så, jag är inte rädd för att bli sårad, jag har nog "Åkt på några nitar" jag med, men jag tycker väldigt illa om det, och undviker det om jag kan.

Tänkte på en liten sak till, du skrev "under min ungdom", if you don't mind me saying so, så tycker ju jag personligen, att "kaffebönan" strålar av ungdomlig livfullhet, fortfarande, i allra högsta grad. ;) ( och jag minns mycket väl vad du sagt om komplimanger, och jag säger det ändå ! )

http://sm5wyg.blogspot.com

 
Ingen bild

Ostbågen

28 januari 2009 10:20

Tror alla är rädda för att bli sårade,mer eller mindre...Men det kan ju va både positivt å negativt...positivt på så sätt att man inte berättar va som helst för vem som helst,negativt om man inte vågar berätta"nåt"för nån...Fin balansgång där va? ;) Ibland kan ja tycka livet är för kort för att hålla på å va massa rädd...Kramar till dej

 
Ingen bild

Trogen läsare

28 januari 2009 22:36

Försök till ett kort inlägg igen. Brukar ju iofs lyckas dåligt med det. :D
Det gäller det där med att vara rädd för att bli sårad. Vad är sårad? Ledsen? Berörd? Stött? Sur? För mig är det så att om det är någon jag tycker bra om som lägger en tuff kommentar eller kritiserar mig tar jag åt mig väldigt mycket men blir då mera ledsen än sårad. Kan sitta i flera dagar och gnaga i bakhuvudet. Är det någon som alltid gnäller eller skäller bryr jag mig inte.
Om nån i största allämnhet är kritisk mot t.ex ett jobb jag gjort och jag v e t att jag gett allt och gjort något ingen kunde gjort bättre med samma förutsättningar ja då kanske det börjar närma sig sårad. Fast jag skakar av mig det ganska snabbt.
Himla svårt att definera sårad - ja så är det.
En sak vet jag iaf säkert - man kan inte vara älskad av alla och det är nog bara att acceptera. Tror man mår mycket bättre den dag man insett och tagit till sig det?

Oj va kort det här blev - NOT! ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zanna - 13 oktober 2018 16:43

Oj vad det var länge sen. Var inne på skoj för att se om mitt användarnamn fortfarande fanns.. Och det gjorde det :) Fler år senare.. ...

Av Zanna - 27 september 2016 18:58

Det var länge sedan jag var inne här, trodde faktiskt aldrig att jag skulle logga in i igen. Mycket har hänt sedan sist och väldigt ont gör det. Anledningen till att jag är idag är helt och hållet mitt fel. Att tycka synd om sig själv gör ingen nytt...

Av Zanna - 9 mars 2016 14:12

Nu var det så där länge sen igen. Egentligen så vet jag inte vad jag ska skriva. Igår fick jag reda på att jag inte kommer få förlängt på grund av att jag har varit borta så mycket, sjukskriven. Jag tycker det är orättvist och blev väldigt besviken...

Av Zanna - 28 februari 2016 08:40

Av Zanna - 20 januari 2016 14:26

Oj det var länge sen. Saknar att skriva av mig men det blir liksom inte av. 2016 är här och man sätter upp massa med mål, för att sen inse att man kanske inte har klarat av hälften av dem. Jag har i alla fall bestämt mig för att detta år är mitt år...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Blogkeen

Dagarna i Zannas liv

Skapa flashcards