Zannaa

Direktlänk till inlägg 21 mars 2009

Då var det Lördag!

Av Zanna - 21 mars 2009 11:35

Ohh det är lördag och jag är ledig minsann..Det är skönt men på något konstigt sett så förknippar jag ledighet med en massa måsten..Man måste göra saker hemma, man ligger efter med 1000 andra grejor... Oh panik..Men nu har jag bestämt mig att idag ska jag köra stenhårt med att åtgärda dessa problem så att jag sen bara kan njuta av att det är lördag..Men frågan är nog bara vad ska man göra ikväll?? Har faktiskt inget planerat det känns lite konstigt jag som alltid har en massa att göra..Är det då man bara ska njuta av att vara hemma eller?? Nja jag vet inte jag jobbar nog inte riktigt så..Har aldrig gjort;) Fick ett brev av min bästa vän härom veckan..Det kanske skulle vara högtid att svara på det..Hon sa att vi var tvungna att träffas mer annars så skulle vi ju aldrig ses..Hmm ja det kan man ju lugnt säga vi ses inte allt för ofta och jag saknar henne verkligen... Hon finns i mitt hjärta varje dag men är så långt borta..Konstig känsla det där!


Mmm igår var det borgen som gällde för hela slanten..Men det började inte så bra..Jag fick börja med att jobba i serveringen..Oh nog med att jag faktiskt kan vad jag gör vad gäller servering men jag tycker inte att det är roligt längre..Det handlar inte om att jag inte kan utan att jag inte vill..men sen fick jag i alla fall gå in i baren;) WEIIIII det var skönt;) Och det var ett rätt bra drag...Min första fråga för idag får nog bli hur jävla svårt ska det vara att säga STAROPRAMEN?!...Uppenbarligen är det något som svenska folket har väldigt svårt för att uttala..Hörde alla möjliga benämningar på just den ölen igår...Ja bardisken innehöll som vanligt en rad av spännande människor..Farbrorn som pendlade mellan att prata med bebis röst och vara jätte snäll, till att se falig ut och verkligen vara aggresiv....Märklig man det där..Tömde hela bardisken framför honom innan jag vågade neka honom vem vet han hade ju kunnat kasta ett glas på mig..Eller rättare sagt han hade nog gjort det om han hade haft chansen!! Sen hade vi den otroligt vackra tjejen som stod och pratade med en kille och sen så kör hon standardkommenatren..

- Hmm jag vet inte alltså..Tycker du att jag är snygg..Alltså jag hör vad du säger men jag kan inte tro dig för att jag har aldrig själv sett mig som snygg...Ohhhh Hallå eller? Titta dig i spegeln kvinna....


Sen hade vi paret i 45-50 som stod och grov hångla i baren..Hmmm WHY?? Frågan är får man verkligen stå och grov hångla i baren när man är i den åldern? Eller får man överhuvudtaget hångla i baren i vilken ålder man är?? Personligen kan jag tycka att man kan hålla på med sådana saker när man är ensamna..Rätta mig om jag har fel men jag är inte så intresserad av att se andra köra ner tungorna i halsen på varandra...:(


Det finns också de som är stammisar på ett ställe..Sen pratar man med bartendern några gånger och man blir "kompisar"...Och det köper jag sådant tycker jag bara är trevligt..Men kom för fan inte efter några gånger och skrik bjud på något då?? VAAAAAAAAAAA??? Jag menar vad ger en rätt att överhuvudtaget tänka att man ska bli bjuden..I mina ögon sjunker den här människan otroligt lågt i mina ögon i just det tillfället.... Oj nu kände jag att jag blev lite irreterad här..Men kort och gott sådant stör mig...


Det var den fredags kvällen det..Men på det stora hela var det en klockren kväll med kanon publik! Det tycker jag verkligen..Kul att Black Jack drar så otroligt med blandad publik...;)


Har funderat på det här med bar blogg drottning det skulle vara så otroligt roligt;) Frågan är nog bara hur man går tillväga...Förslag?? jag har nog på ett sätt redan börjat även om det inte är direkta bar bloggar...


Varför det bara skulle finnas arbeten som bara passar för män..ja vad vet jag..Jag är som jag sagt tidigare lite delad i den frågan..Får nog ta och fundera på den ett tag...


Ja mina vänner vad ska ni hitta på för spännande idag då??

Jag håller på att ladda här för att ta tag i allt som måste göras idag..Problemet är nog att jag inte riktigt vet vart jag ska börja men det ska nog ordna sig tror jag....


Ja mina vänner för denna gång säger jag Ciao!!


The one and only

Z

 
 
Ingen bild

Trogen läsare

24 mars 2009 20:59

Vi kan väl spara vem jag är ett tag till men okej det är via jobbet vi vet vilka vi är. Fast det är ju inte säkert att vi jobbar ihop nu eller så gör vi det! Vem vet?!
Nu till något annat - känner verkligen igen det där med att ha sin bästa vän långt borta. Det är fruktansvärt jobbigt! Okej det finns telefon, mail och msn men det är ju inte alls detsamma. När man väl hittat en person som tänker samma tanke som jag samtidigt ja då flyttar hon all världens väg. Trist!
Som alltid njuter jag av dina berättelser som bartender. Fnissar förtjust och igenkännande. Nej jag har aldrig jobbat i bar men situationerna känns igen så otroligt väl! Antar att folk bara är såna? Varför? Ja det kan man verkligen fråga sig! Många gånger men något bra svar på frågan får man aldrig! I alla fall inte jag!
Kanske frågar fel personer! :D
Nu vidare till nästa inlägg av barbloggdrottningen! ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zanna - 13 oktober 2018 16:43

Oj vad det var länge sen. Var inne på skoj för att se om mitt användarnamn fortfarande fanns.. Och det gjorde det :) Fler år senare.. ...

Av Zanna - 27 september 2016 18:58

Det var länge sedan jag var inne här, trodde faktiskt aldrig att jag skulle logga in i igen. Mycket har hänt sedan sist och väldigt ont gör det. Anledningen till att jag är idag är helt och hållet mitt fel. Att tycka synd om sig själv gör ingen nytt...

Av Zanna - 9 mars 2016 14:12

Nu var det så där länge sen igen. Egentligen så vet jag inte vad jag ska skriva. Igår fick jag reda på att jag inte kommer få förlängt på grund av att jag har varit borta så mycket, sjukskriven. Jag tycker det är orättvist och blev väldigt besviken...

Av Zanna - 28 februari 2016 08:40

Av Zanna - 20 januari 2016 14:26

Oj det var länge sen. Saknar att skriva av mig men det blir liksom inte av. 2016 är här och man sätter upp massa med mål, för att sen inse att man kanske inte har klarat av hälften av dem. Jag har i alla fall bestämt mig för att detta år är mitt år...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6 7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Blogkeen

Dagarna i Zannas liv

Ovido - Quiz & Flashcards