Zannaa

Direktlänk till inlägg 13 augusti 2010

Fredag

Av Zanna - 13 augusti 2010 19:06

Klockan är kvart över sju en fredags kväll och jag sitter hemma framför datorn med en kopp the;) Hmm det har nog fan inte inträffat på tio år kanske;) Känns lite mysigt faktiskt..Har inget planerat mer än att grilla lite korv och lägga mig tidigt..Jag ska nämligen jobba lite på tågen imorgon så jag måste ju upp typ fyra i natt..Men det känns faktiskt inte som att det gör något...;)


Känner mig betydligt mycket gladare idag och det känns skönt...Jag tycker inte om att må dåligt...Inte för att någon tycker om att må dåligt men ändå..


Känslan av att vara värdelös och hela tiden behöva hävda sig finns fortfarande kvar..Det känns som om det hela tiden är så att jag kämpar för att någon ska se mig och tycka att jag faktiskt är duktig på något..Men det händer inte..Man kämpar och kämpar men det känns som om jag fortfarande står kvar på samma ställe man kommer aldrig till nästa ruta liksom...Jag hoppas att jag kommer in på utbildningen som jag har sökt, jag håller verkligen alla tummar och tår.Det skulle betyda mycket och det känns som om jag skulle få en nystart i livet. Jag skulle verkligen börja leva livet annorlunda...

Hoppas kan man ju alltid göra...;)


Imorgon blir det som sagt att jobba lite på tågen och sen hem och bara njuta av lördags kvällen för att sen gå upp tidigt på söndag för att jobba lite mer tåg...Behöver inte fundera över vad jag ska göra i alla, fall..Sen är det sista jobb veckan..På lördag är jag fri från fyra veckors jobb...............


Dagens fråga: Hur många chanser får man att göra rätt??


Ibland känns det som att antalet chanser aldrig tar slut utan att man kan göra samma fel om och om igen men chanserna tar aldrig slut..Är det så det ska vara??


Ciao!


The one and only


Z

 
 
Ingen bild

mattiz

13 augusti 2010 20:49

1... Du är inte värdelös
2... Du är inte värdelös
3... Du är inte värdelös
4... Se punkt 1-3

Det du däremot verkar ha är en blandning av lite kasst självförtroende..... OCH skyhöga krav på dig själv.......... = super usel kombination..
Slappna av lite då o då och uppskatta/Njut av vad du har. (ett underbart råd från en av de 100 svartaste sinnena i Nrkping.... men ändå.. :-) )

Det där med chanser... Vissa saker får man bara 1 chans på.....och Hur kul är det att kämpa sig blodig med något man är urkass på ,för att när man till slut trälar sig upp konstatera att det helt enkelt inte var värt det.....Visst det kan ibland vara tvärt om... men oftast är det nog det första alternativet..
My two cents

Zanna

16 augusti 2010 12:07

Mm mattiz du har nog rätt i det där med de skyhöga kraven..Det värsta är nog att jag bara höjer dem hela tiden..Men jag lovar att jag ska försöka njuta av det jag har och försöka sänka kraven lite i alla fall...

Du får nog ta och utveckla, de 100 svartaste sinnena??

Kram på dig

Ciao
Z

 
Ingen bild

Trogen läsare

16 augusti 2010 12:31

Du är ju (tyvärr) i gott sällskap. Det är så fruktansvärt många som ställer för stora krav på sig själva. Jag tycker att en person som jobbar och sköter sig och dessutom gör ett bra jobb skall vara stolt för sig själv! Skruva ner kraven på dig själv och se allt bra du gör så mår du mycket bättre! Jag lovar dig!

Zanna

16 augusti 2010 17:21

Min trogna hemliga läsare;) Det var ett tag sen har du haft en bra sommar hoppas jag;) Tack så mycket...Jag önskar att jag kunde det..Men jag lovar att jag ska göra ett försök i alla fall..Kanske tron skulle bli lite starkare om du avslöjade dig:) *blink blink*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zanna - 13 oktober 2018 16:43

Oj vad det var länge sen. Var inne på skoj för att se om mitt användarnamn fortfarande fanns.. Och det gjorde det :) Fler år senare.. ...

Av Zanna - 27 september 2016 18:58

Det var länge sedan jag var inne här, trodde faktiskt aldrig att jag skulle logga in i igen. Mycket har hänt sedan sist och väldigt ont gör det. Anledningen till att jag är idag är helt och hållet mitt fel. Att tycka synd om sig själv gör ingen nytt...

Av Zanna - 9 mars 2016 14:12

Nu var det så där länge sen igen. Egentligen så vet jag inte vad jag ska skriva. Igår fick jag reda på att jag inte kommer få förlängt på grund av att jag har varit borta så mycket, sjukskriven. Jag tycker det är orättvist och blev väldigt besviken...

Av Zanna - 28 februari 2016 08:40

Av Zanna - 20 januari 2016 14:26

Oj det var länge sen. Saknar att skriva av mig men det blir liksom inte av. 2016 är här och man sätter upp massa med mål, för att sen inse att man kanske inte har klarat av hälften av dem. Jag har i alla fall bestämt mig för att detta år är mitt år...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Blogkeen

Dagarna i Zannas liv

Skapa flashcards