Zannaa

Direktlänk till inlägg 19 augusti 2010

Imorgon är det fredag;)

Av Zanna - 19 augusti 2010 17:58

Nu är den här, alldeles jätte snart..den sista dagen innan semestern..Yeeiiiiii! Helt underbart..Det har verkligen varit en evighets lång sommar minsann..Men nu så...;)


Okej jag ska sluta tjata;) Nu har jag slutat tjata i alla fall tills imorgon..;)


Funderar över varför vissa människor alltid ska ta andra förgivna. Det passar dem alldeles utmärkt att stå vid sidan om och låta alla andra gör allt åt dem..Förmodligen så är det kanske båda parter som har precis lika stor del i det hela.De som tar förgivet och de som låter sig bli tagna förgivna..Varför är det så??


Tanken kvarstår vad ska jag hitta på fall jag inte kommer in på utbildningen?! Ohhhhh jag vill ha svar nu så att man kan ställa in sig på om man ska göra något annat eller inte.....Men jag antar att man inte har så mycket val än att vänta.,.. Hatar jag inte att vänta..Jag är inte skapt med det bästa tålamodet direkt, det är nog förmodligen det jag har minst av...;) Japp så är det...


Var på lydnads träning med voffi igår, och han var verkligen så duktig jag var så stolt över honom. Vi ska pröva att vara med på en lydnadsträning 2 idag..Jag måste erkänna att lite nervös är jag allt..Tänk om han är så jobbig som har varit de andra gångerna..Nej Zanna inte tänka negativt det kommer att gå hur bra som helst..Satte upp ett nytt mål igår, vi ska bli så bra så att vi kan träna rally lydnad, kanske vi kan bli bra och börja tävla.Det skulle vara skit kul..Jag har inte tävlat i något sen jag var med i en serveringstävling i gymnasiet...Det var så roligt, och man var så stolt över sig själv, över att man överhuvudtaget hade blivit uttagen till laget;)


Snart drar Borgen igång med fredags danser igen;) Kul ska det bli..Och vet ni då kanske det kan komma ett eller några krog inlägg igen, man vet aldrig;)


Dagens fråga: Glömma och aldrig förlåta eller Förlåta och aldrig glömma??


Med det mina vänner


Ciao!


Z

 
 
Christopher

Christopher

19 augusti 2010 19:47

Livet och dess egendomligheter är i och för sig inte en tävling, men du har vunnit mycket annat över åren.
Det är jag säker på...
Jag tror att man kan vinna utan att tävla, bara genom att vara sig själv. Att sträva och utvecklas. I vårt gemensamma yrke, så är det min uppfattning att du vann över alla andra vi arbetade med.
Men som sagt helt utan att det är en tävling.

Låter jättekul med tävlandet, föräldrarnas taxar, var med på utställningar och tävlingar när de var unga... ;-)
Busan är 10 nu och Kryddan 7, och det är nog lite knepigare att lära de två gamla damerna att sitta, de har sin egen vilja nu. Så länge man inte har en köttbulle eller skinkskiva i handen, för då är givetvis "tvåbeningens" år lag. Annars så är det en "fyrbenings" lag som gäller ;-)

Dagens fråga, väldigt tänkvärd...
Jag tror att jag lutar åt "forgiven but not forgotten"...
Det är väldigt lätt att förlåta, ta udden av det som gjort ont eller sårat. Men att glömma det, tiden förändrar minnet, men helt glömma, det undrar jag om det är möjligt...

På tal om semester, så kom jag och föräldrarna hem från Hurtigruten förra veckan, och med tanke på att du varit med på den Svenska Hurtigrutten så kan det ju vara kul att jämföra ;-) Norge är oerhört vackert kort och gott, därav är musiken i klippet valt från Norge...
Och jag hoppas jag får tillfälle att åka igen, gärna vintertid, tror det kan vara oerhört vackert, snö, norrsken...

http://www.youtube.com/watch?v=p5pk_HTMdvI

Ha en riktigt, riktigt skön semester !

http://sm7wyg.blogspot.com

 
Ingen bild

Trogen läsare

21 augusti 2010 18:51

Hoppas du får en riktigt go och skön semester nu - du är värd det mer än de flesta!
Jag fortsätter vara Mr Mysterious iaf ett tag till.... :D
Dagens fråga var en väldigt klurig sak. Hmm förlåter man men ändå inte glömmer har man ju inte riktigt förlåtit ändå tycker jag? Vissa saker kan man helt enkelt inte vare sig glömma eller förlåta. Man kan säga att man förlåter men vet innerst inne att man aldrig kommer över det. Svårt mycket mycket svårt.. :(

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zanna - 13 oktober 2018 16:43

Oj vad det var länge sen. Var inne på skoj för att se om mitt användarnamn fortfarande fanns.. Och det gjorde det :) Fler år senare.. ...

Av Zanna - 27 september 2016 18:58

Det var länge sedan jag var inne här, trodde faktiskt aldrig att jag skulle logga in i igen. Mycket har hänt sedan sist och väldigt ont gör det. Anledningen till att jag är idag är helt och hållet mitt fel. Att tycka synd om sig själv gör ingen nytt...

Av Zanna - 9 mars 2016 14:12

Nu var det så där länge sen igen. Egentligen så vet jag inte vad jag ska skriva. Igår fick jag reda på att jag inte kommer få förlängt på grund av att jag har varit borta så mycket, sjukskriven. Jag tycker det är orättvist och blev väldigt besviken...

Av Zanna - 28 februari 2016 08:40

Av Zanna - 20 januari 2016 14:26

Oj det var länge sen. Saknar att skriva av mig men det blir liksom inte av. 2016 är här och man sätter upp massa med mål, för att sen inse att man kanske inte har klarat av hälften av dem. Jag har i alla fall bestämt mig för att detta år är mitt år...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Blogkeen

Dagarna i Zannas liv

Skapa flashcards