Zannaa

Direktlänk till inlägg 24 februari 2011

Ja ett litet inlägg för dagen....

Av Zanna - 24 februari 2011 20:43

Känslan av att vara någon och att tro på det man gör det är en känsla som jag inte så ofta har känt. De gånger som jag har känt att jag faktiskt är någon har jag försökt att ta vara på allt som jag känt bara för att de gånger som jag inte känner det kunna ta fram det och få uppleva det igen. Nästan som om man förvarar det i en liten ask, sin alldeles egna lilla ask…

Jag hittade något som jag fick mig att börja leva igen som på något sätt fick mig att le bara jag tänkte på det. Det var något med detta som fick mig att öppna mig efter att ha varit sluten så länge. Men nu vet jag inte om det är något som kommer fortsätta finnas i mitt liv, eller var det bara något som var på genom gång. Jag tror inte på att enbart en människa kan ge en allt detta utan på något sätt så måste det vara en helhet..Kanske är det så att det bara är jag själv som kan avgöra om jag vill att det ska stanna eller försvinna..Jag är helt bestämd på att jag vill att det ska stanna men jag vet nog kanske inte hur jag ska kunna hålla kvar det.

Någon sa en gång till mig: Det tar tid att jobba upp sig till toppen men när du väl är där, lika lätt att ramla ner..Kanske är det så inte bara med ett arbete eller vad man nu ska säga utan det är lika lätt att få ett självförtroende att rasa. Jag önskar att den gången jag har byggt upp mitt självförtroende, den gången ska ingen kunna ta det ifrån mig..

Tyvärr är det väl inte så det fungerar i det verkliga livet, eller ska vi faktiskt lägga handen på hjärtat och säga att det inte fungerar så…

Hmm tänk vad konstigt det är..Man har så mycket känslor inom sig som man inte riktigt vet vart man ska göra av..Man känner sig ledsen av dessa känslor..Och när man har skrivit av sig vad man tänker på eller känner ja då känner man sig ganska lugn. I alla fall gör jag det;)

Jag som länge har funderat på vad jag ska göra med livet, kanske skulle jag bli författare;) Jag menar proffs dansare sprack ju..Ja eller kanske blogg drottning eller vi får se.. Vi får helt enkelt vänta och se vad framtiden har att utvisa..

Jag har en fundering kvar. Man kämpar för att bli bra på något, det kan egentligen vara vad som helst. Ett jobb, ett fritidsintresse, eller något som får än att leva igen..Visst måste det väl vara så att vi alla söker någon form av bekräftelse på det vi gör eller?


Det får bli dagens fråga:

Söker du bekräftelse på att det du gör är bra?


Z

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zanna - 13 oktober 2018 16:43

Oj vad det var länge sen. Var inne på skoj för att se om mitt användarnamn fortfarande fanns.. Och det gjorde det :) Fler år senare.. ...

Av Zanna - 27 september 2016 18:58

Det var länge sedan jag var inne här, trodde faktiskt aldrig att jag skulle logga in i igen. Mycket har hänt sedan sist och väldigt ont gör det. Anledningen till att jag är idag är helt och hållet mitt fel. Att tycka synd om sig själv gör ingen nytt...

Av Zanna - 9 mars 2016 14:12

Nu var det så där länge sen igen. Egentligen så vet jag inte vad jag ska skriva. Igår fick jag reda på att jag inte kommer få förlängt på grund av att jag har varit borta så mycket, sjukskriven. Jag tycker det är orättvist och blev väldigt besviken...

Av Zanna - 28 februari 2016 08:40

Av Zanna - 20 januari 2016 14:26

Oj det var länge sen. Saknar att skriva av mig men det blir liksom inte av. 2016 är här och man sätter upp massa med mål, för att sen inse att man kanske inte har klarat av hälften av dem. Jag har i alla fall bestämt mig för att detta år är mitt år...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Blogkeen

Dagarna i Zannas liv

Skapa flashcards